Новости группы "Богородице-Рождествен- ский"

2 Апреля. Седмица 4-я Великого поста, Крестопоклонная. Поминовение усопших. Глас 7. Великий пост. Пища с растительным маслом.

Евфросин Синеезерский

Преподобный Евфросин Синозерский

https://www.youtube.com/watch?v=mAX-Pv3b4rM

Сегодня Святая Церковь совершает память

Cовершается служба, не отмеченная в Типиконе никаким знакомПрпп. Иоанна, Сергия, Патрикия и прочих, во обители св. Саввы убиенных (796).

Мц. Фотины (Светланы) самаряныни, ее сыновей мчч. Виктора, нареченного Фотином, и Иосии; мцц. Анатолии, Фото, Фотиды, Параскевы, Кириакии, Домнины и мч. Севастиана (ок. 66). Мцц. Александры, Клавдии, Евфрасии, Матроны, Иулиании, Евфимии и Феодосии (310). Свт. Никиты, исп., архиеп. Аполлониадского (IX). Прп. Евфросина Синозерского, Новгородского (1612).

Сщмч. Владимира пресвитера (1918). Сщмч. Василия диакона (1938).

Евангельские Чтения

Евр., 313 зач., VI, 9-12. Мк., 31 зач., VII, 31-37. За упокой: 1 Кор., 163 зач., XV, 47-57. Ин., 16 зач., V, 24-30.

Литургия св. Иоанна Златоуста.

Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года

Свт. Феофан (Говоров), Затворник Вышенский

(Ев. 6, 9-12; Мк. 7, 31-37). "Плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия" (1 Кор. 15, 50). Следовательно, для получения Царствия надобно обесплотить и обескровить, то есть утвердиться в таком характере жизни, что крови и плоти словно нет. Это достигается совершенным отречением от дел кровяных и плотских. "Дела плоти известны; они суть: прелюбодеяние, блуд, нечистота, непотребство. идолослужение, волшебство, вражда, ссоры, зависть, гнев, распри, разногласия, (соблазны) ереси, ненависть, убийства, пьянство, бесчинство и тому подобное". Перечислив все это, апостол прибавляет: "предваряю вас, как и прежде предварял, что поступающие так Царствия Божия не наследуют" (Гал. 5, 10-21). Имеющий уши слышать, да слышит.

 

В субботу, всем святым

Тропарь в субботу, всем святым, глас 2

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим!

Кондак в субботу, всем святым, глас 8

 

Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.

В субботу, за умерших

Тропарь в субботу, за умерших, глас 2

 

Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой.

Кондак в субботу, за умерших, глас 8

 

Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.

Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.

Молитвы

Тропарь преподобного Евфросина Синозерского
глас 4

От юности твоей вперив ум твой к Богу,/ блаженне Евфросине,/ мира же отвергся,/ вселился еси в пустыню непроходимую,/ и тамо, от Господа укрепляемь,/ в молитвах и пощениих доблественне пожил еси,/ и жизнь твою страдальчески/ убиением от сынов противления скончал еси,/ сего ради со преподобными и мученики венчался еси,/ с нимиже и ныне предстоиши Престолу Пресвятыя Троицы./ Сию моли, молим тя,/ оставление подати согрешений наших/ и даровати нам велию милость.

Ин тропарь преподобного Евфросина Синозерского
глас 1

От юности вперив ум свой к Богу,/ блаженне Евфросине,/ и бегая суеты мира сего,/ достигл еси в пустыню непроходимую,/ идеже Богу, тя укрепляющу,/ ангельское житие стяжав,/ поработал еси довольно Владыце своему Христу/ в пощении, и в молитвах, и во всенощных бдениях/ и сподобился еси дара Духа Пресвятаго,/ еже прорицати будущая,/ наставляя на стезю покаяния/ притекающих к тебе и послушающих тя./ Темже Всеблагий Бог, видя великую твою к Себе веру,/ нелицемерную любовь и несумненную надежду,/ дарова тебе не точию еже веровати в Него,/ но еже и страдати по Нем,/ егда от противных сынов в тойже пустыни кровь твоя нещадно излияся./ И доселе, яко Авелева, вопиет к Богу,/ свидетельствующу о сем нетлением мощей твоих./ На няже взирающе, умильно вопием:/ слава Христу, даровавшему тебе благодать толику,/ Егоже и моли о нас.

Кондак преподобного Евфросина Синозерского
глас 8

Подражая житию древних отцев,/ Богомудре отче Евфросине,/ красоту мира сего возненавидел еси,/ и, в пустыню вселився,/ веру Христову, якоже щит, в сердце твое приял еси,/ с неюже изшел еси, яко добр воин Царя Небеснаго,/ не на брань противу плоти и крове,/ но на брань противу козней невидимаго врага,/ и сего вознесенную гордыню,/ по данней тебе от Духа Святаго благодати,/ глубоким смирением твоим низложил еси,/ и от Небеснаго Мздовоздателя неувядаемым венцем победы венчался еси./ Сего ради, сошедшеся любовию, вопием ти:/ радуйся, отче Евфросине, пустынное украшение.

Кондак преподобных отец, во обители святаго Саввы убиенных
глас 4

Земных и тленных наслаждение/презревше яве, преблаженнии,/ пустынное житие изволивше,/ мира же краснейшее, и пищи временный возненавидевше,/ отонудуже сподобистеся Небеснаго Царствия,/ с лики мученик и постник веселящеся./ Темже, чтуще память вашу,/ вопием вам прилежно:/ от бед нас, отцы, избавите.