8 Декабря 2019 года Воскресное Богосдлужение Божественная Литургия приходское собрание
память.Сщмчч. Кли́мента, папы Римского (101), и Петра I Александрийского, архиепископа (311).
Прп. Петра Галатийского, Молчальника (ок. 429).
Прмц. Магдали́ны (Забелиной), инокини (1931); сщмчч. Серафи́ма (Остроумова), архиепископа Смоленского, Григо́рия Воинова, Иоа́нна Владимирского, Васи́лия Парийского, Космы́ Коротких, Иоа́нна Тарасова, Симео́на Афонькина, Иларио́на Соловьева, Яросла́ва Савицкого, Алекса́ндра Вершинского, Иоа́нна Янушева, Ви́ктора Смирнова, Андре́я Шершнева, Варлаа́ма Попова, пресвитеров, мчч. Павла Кузовкова (1937), Николая Копнинского (1938).
Икон Божией Матери: «Рождество Богородицы» Исааковская; Двинская.
Священномученик Климент – апостол от 70-ти, четвертый епископ (папа) Рима родился в очень знатной семье, состоявшей в родстве с императорской фамилией. Будучи разлучен в младенчестве с родителями и братьями, он вырос среди чужих людей. Как и все знатные римские юноши, Климент получил блестящее образование, но светские науки его не увлекали. Едва став совершеннолетним, он покидает Рим. В Святую Землю, в Палестину, где жил и страдал Христос и проповедуют его апостолы – вот куда влечет юного Климента.
Приехав в Александрию, он слушает проповеди ученого благовестника Варнавы и становится горячим приверженцем нового учения. По прошествии некоторого времени Климент в своих странствованиях встречает апостола Петра, принимает от него Святое Крещение, становится одним из его ближайших учеников (Флп.4:3). Евангельская проповедь помогла Клименту чудесным образом обрести свою семью, которую он считал погибшей: среди учеников первоверховного апостола оказываются два его брата-близнеца, чуть позже он находит родителей. Надо ли говорить, что вся семья после этого приняла христианство и стала проповедовать спасительное учение.
Незадолго до своей мученической кончины апостол Петр рукополагает Климента во епископа. После смерти св. Петра, св. Лина и св. Анаклета, с 92 по 101 год Римским епископом является апостол Климент. Добродетельная жизнь и святительский подвиг Климента являли благотворный пример для гордых римских граждан, многие из которых стали последователями Христа. Житие сщмч. сохранило нам пример того, как однажды на праздник Пасхи после проповеди апостола крестилось сразу 424 человека, среди которых были представители всех римских сословий – от рабов до членов императорской семьи.
Обеспокоенные успехами христианского иерарха, язычники донесли о нем императору Траяну, обвинив святителя в неуважении к римским богам. Разгневанный император велит изгнать Климента из столицы, приговорив его к ссылке. Многие из учеников апостола последовали за ним в Инкерманские каменоломни, находящиеся недалеко от Херсонеса Таврического, предпочитая добровольную ссылку разлуке с духовным отцом.
Инкерманские каменоломни были традиционным местом ссылки христиан. Нелегкая жизнь подвижников была особенно тяжела из-за отсутствия питьевой воды. По молитве святителя Климента Ангел Господень, явившийся в виде Агнца, указывает место источника. Это чудо привлекло к святителю Клименту множество людей. Слушая ревностного проповедника, сотни язычников обращались ко Христу. Каждый день крестилось по пятьсот и более человек. Там же, в каменоломнях, был вырублен храм, в котором он проповедовал. В 101 году священномученик Климент был умерщвлен по приказу императора; его утопили, бросив в море с грузом на шее. Климент прославился многими чудесами, череда которых не прекратилась и после его кончины. По молитвам его верных учеников – Корнилия и Фивы и всего христианского населения Херсонеса море отошло, и они нашли на дне, в нерукотворной «Ангельской» церкви нетленное тело своего учителя. После этого каждый год в день мученической кончины Климента море отступало и в течение семи дней люди молились у мощей праведника.
Так было до начала IX века. В это время мощи стали недоступны, море не отступало. В начале 60-х годов IX века мощи чудесным образом появились на поверхности моря, этому предшествовала соборная молитва Херсонесского духовенства и пришедших в город ученых проповедников – Константина-философа и его брата Мефодия. Константин-философ считал, что сщмч. Климент покровительствует его миссионерской деятельности и делу просвещения славянских народов. Как показало время, это действительно было так. Когда через несколько лет братья принесли к папскому престолу переведенные на славянский язык и написанные славянскими письменами богослужебные книги, навстречу им вышел сам папа Адриан, узнав о том, что они принесли в Рим мощи их святого соотечественника – апостола Климента. Во многом благодаря принесенным мощам миссия моравских братьев закончилась удачно: славянские книги были освящены папой, и в святом городе впервые на богослужении наряду с латынью зазвучала славянская молитва. Это было равносильно чуду! В Западной церкви в ту пору была распространена так называемая «трехъязычная» ересь, когда только три языка считались богослужебными: древнееврейский, греческий и латынь. Константин, придя в Рим, постригся в монахи, приняв имя Кирилл, и вскоре умер. Памятуя о заслугах просветителя перед престолом св. Петра, его по настоянию папы Адриана хоронят в церкви св. Климента.
Крестившись в Херсонесе, князь Владимир Святой переносит часть мощей сщмч. Климента (голову) и мощи св. Фивы, его ученика, с собой в Киев, положив их в Десятинной церкви в приделе во имя сщмч. Климента. Таким образом, мощи сщмч. Климента были первой христианской святыней, появившейся на Руси. Этим-то и была вызвана его исключительная популярность на русской земле.
С началом процесса канонизации собственно русских святых ситуация изменилась: наиболее почитаемыми становятся русские подвижники и мученики.
После закрытия в 1935 году Климентовского храма там размещен филиал Российской государственной библиотеки, что, наверное, тоже можно считать не случайным совпадением. Покровительствующий славянской книжности Климент сохранил под сводами своего храма церковные книги из монастырских и частных собраний. Годы лихолетья не нанесли существенного вреда зданию храма и иконостасам, сохраненным заботами сотрудников библиотеки.
См. также: «Житие и страдание святого священномученика Климента, папы Римского» в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не оста́ви ми́лость Твою́ от нас, но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш.
Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.
И́же от Бо́га чудоде́йствы/ пресла́вно удивля́я вселе́нныя концы́ ми́ра,/ свяще́нный страда́льче,/ па́че естества́ мо́рю, соста́вы вода́м содева́еши разделе́ние/ в честне́й па́мяти твое́й/ всегда́ притека́ющим усе́рдно в Богозда́нную ти́ це́рковь,/ чуде́сным твои́м моще́м,/ и по всенаро́дном хожде́нии/ мо́ре во еди́но тече́ние чудоде́тельне твори́ши,/ Кли́менте преди́вный,// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Чудотворениями от Бога невероятно удивляя все концы вселенной, священномученик, сверхъестественно ты заставляешь воды морские отступать от берега в день почитаемой памяти твоей ради всегда приходящих усердно в Богозданный твой храм к чудесным твоим мощам, и после всенародного поклонения ты чудесным образом соединяешь море обратно в единый поток, Климент преудивительный, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Боже́ственнаго виногра́да священнооде́янна/ все́м лоза́ яви́ся,/ ка́плющи сла́дость прему́дрости,/ моли́твами твои́ми, всече́стне,/ да тебе́ истка́ну я́ко багряни́цу,/ песнь мы́сленную принесе́м,/ Кли́менте свя́те:// спаси́ рабы́ твоя́.
Перевод: Облеченный священством, ты стал для всех лозой Божественного винограда, источающей сладость премудрости, по молитвам твоим, всеми почитаемый, да принесем тебе, как тканную багряницу, молитвенное песнопение наше, Климент святой, спаси рабов твоих.
Це́ркве недви́жимии и Боже́ственнии пи́ргове,/ благоче́стия Боже́ственнии столпи́ вои́стинну кре́пцыи,/ Кли́менте с Петро́м всехва́льнии,// ва́шими моли́твами соблюди́те вся.
Перевод: Непоколебимые и святые башни Церкви, благочестия святые крепости воистину прочные, Климент с Петром всеми прославляемые, вашими молитвами сохраните всех.
О, всечестны́й учениче́ верхо́внаго апо́стола Петра́, но́вый Пе́тре ве́ры Христо́вой, вторы́й Моисе́ю, священному́чениче Кли́менте, просвеще́нный уче́нием вели́каго апо́стола, венча́нный венце́м му́ченичества! Испроси́ на́м моли́твами твои́ми благода́ть Свята́го Ду́ха сохраня́ти ве́ру Христо́ву и церко́вныя спаси́тельныя обы́чаи, да расточи́тся безбо́жие. Умоли́, уго́дниче Бо́жий, Милосе́рдаго Творца́, да излие́тся на на́с благода́ть Свята́го Ду́ха, просвеща́ющая на́ши ду́ши, да попали́т Госпо́дь Бо́г страсте́й на́ших огнепа́льная стремле́ния, да сохрани́т на́с от вся́кия зло́бы, да спасе́т от напа́стей, бе́д и скорбе́й, и да пребу́дем ве́рными христиа́нами до конца́ жи́зни на́шея, сохраня́я в сердца́х на́ших па́мятование печа́лей, боле́зней и трудо́в твои́х, во сла́ву Бо́га Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
О, вели́кий чудотво́рче, священному́чениче Кли́менте! Приклони́ся ны́не к на́шим воздыха́нием серде́чным и помози́ нам во вре́менном житии́ сем твори́ти вся в зако́не Бо́жии предло́женная, вся́каго же греха́ отмета́тися. Ты, вели́кий подви́жниче, от ю́ности твоея́ клеветы́ претерпе́вый, мно́гия же боле́зни душе́вныя и труды́ понесы́й, помоли́ся ко Го́споду Бо́гу о нас, гре́шных и недосто́йных раб Бо́жиих (имена), да твои́м предста́тельством и заступле́нием пода́ст Всеблаги́й и нам, гре́шным, си́лу и кре́пость во благоду́шии претерпева́ти клеветы́ челове́ческия и я́же на земли́ ско́рби и сохрани́ти за́поведи Его́, да просла́вим пречестно́е и великоле́пое и́мя Го́спода Бо́га и Его́ благода́ть, да́нную тебе́, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Избраннаго от иерархов западныя страны христианския, достославнаго священномученика Климента приидите, вернии, песньми восхвалим, прославляя предивную его веру и любовь ко Христу; потщимся подражати угоднику Божию и нелицемерно воззовем ему:
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Уготовляя тя, яко сосуд избранный, Всевышний Господь положи, священномучениче Клименте, многи скорби от младых дний; честная матерь твоя Матфидия, сохраняя святость супружества и бегая нечистоты злаго человека, отыде в греческую страну со двема чады, оставльши тя, юнейшаго, на попечение отца твоего Фавста. Ублажая твоих родителей и вспоминая безматернее житие, глаголем ти:
Радуйся, лозо божественнаго винограда;
радуйся, яко финике процвел еси благоплодный;
радуйся, маслина плодородна;
радуйся, храме Божественнаго Духа;
радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение;
радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, благовестниче веры Христовой.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Пловущей матери твоей дни некия по морю, воста буря зельна и волнение велие; и занесену бывшу кораблю волнами и ветром в неведомую страну, погибе корабль в полунощи и вся истопи, матерь же твоя Матфидия, от ветренныя волны приметаема, на камень возвержена бысть и обрете спасение у брега Асийския страны. Прославляя Всемилостиваго Бога, сохраньшаго ти матерь, святе, на утешение, взываем Ему: Аллилуиа.
Неведающь ничтоже о случившихся бедах Матфидии и чад, супруг ея уготовль корабль и взем мало имения, пойде сам на взыскание подружии своей и любезных чад; тя же, юнейшаго, остави в дому учащася книгам. Ублажая сиротство твое, священномучениче Христов, глаголем ти:
Радуйся, светодательное солнце запада;
радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;
радуйся, яко смирна и ливан благоухаеши во дворех Господних;
радуйся, столпе благочестия;
радуйся, избранный сосуд благодати Христовой;
радуйся, храме Божественнаго Духа;
радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Пришед в совершенный возраст и вся философская учения добре уведев, видя, яко несть отца ни матери, ты печален бяше, угодниче Божий, и утешиться не хотяше. Ключися же ти беседовати с некиим мужем благоразумным, иже рече, яко Божий Сын прииде на землю, проповедуя всем живот вечный и всем, послушающим Его, обещая неизреченная блага в будущем веце. То слышав, распалился еси ты желанием неизреченным известнее о Христе уведети, да разумно поеши Богу: Аллилуиа.
Остави убо дом свой, святителю Божий, умыслил еси идти в Иудею, в нейже благочестие Христово расширяшися. Бывшу же в море волнению и занесену бывшу ветром в Александрию, обрел еси тамо святаго апостола Варнаву, имже наставлен, притекл еси в Кесарию Стратонийскую и обрел еси тамо святаго апостола Петра; и крещен быв от него, последовал еси ему с прочими ученики, в нихже бяху и два брата твоя. Сего ради зовем ти:
Радуйся, отрясый языческое безбожие;
радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;
радуйся, верный учениче верховнаго апостола Петра;
радуйся, яко от него навыкл еси Божественному знанию;
радуйся, просвещенный ученьми великаго апостола;
радуйся, возсиявый на камени сем всехвальнем;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, просветивый твоими богомудрыми устами многия.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Преплавая море, апостол Петр вопрошаше тя, святе Клименте, о роде твоем, и послушая повести твоя, умиляшеся любви твоей к родителям. Бысть же, по Божию строению, приста корабль к некоему острову; изшедшу же святому апостолу на брег во град, обрете некую старицу, милостыню просящую, и, уразумев Духом, яко матерь есть учеником его, приведе ю к тебе; ты же, уведев родившую тя, прослезися, пад на ноги ея, лобызая и плача. Торжествуя сию твою радость велию, со умилением глаголем Богу: Аллилуиа.
Обрет матерь свою честную, добрый пастырь Христов и последователь Его, ты умолил еси святаго апостола Петра, да крестит ю; и, зело рано изшед к морю, в прикровенном месте крести апостол Матфидию во имя Отца и Сына и Святаго Духа; и отослав ю пред себе со чады в витальницу, сам иным путем идяше. Восхваляя любовь твою сыновнюю, зовем:
Радуйся, потщивыйся просветити матерь твою именем Христа;
радуйся, лозо божественнаго винограда;
радуйся, розго красная, износящая грозды догматов;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, просветителю верных зарею догматов;
радуйся, каплющий вино спасительнаго божественнаго познания;
радуйся, отрясый языческое безбожие;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога.
Радуйся, всеблаженне Клименте, свящеиномучениче богоносне.
Видев святое крещение матере твоея Матфидии, некий муж честен, приветствова любезно верховнаго апостола Петра, рече к нему: хочу убо мало побеседовати с тобою. Петр рече: глаголи, господине! И беседующу ему с тем человеком на долг час и прящуся о Бозе, позна же апостол, яко Фавст есть, и приводе ко Матфидии и чадам ея. Тогда бысть радость неизглаголанная всем и плач мног от радости. Сего ради благодаряще Бога, сохраняюща благочестивые родители и чада, зовем: Аллилуиа.
По нечаянном обретении подружии со чады, честный Фавст прослезися, благодаря Бога, и помале беседоваше с тобою, богоносне священномучениче, припаде ко апостолу, крещения прося, уверова бо несумненно во Единаго Бога. Мы же, радуяся, яко ты апостола рукама и отца своего привел еси ко Христу, умиленно глаголем:
Радуйся, во апостольстем учении упражнявыйся;
радуйся, преемниче апостольскаго престола;
радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;
радуйся, священных учений описателю;
радуйся, вторый Моисею, законы божественныя всем изложивый;
радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, яко законоположника и учителя тя имамы;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Уведев Христа распята и прияв святое крещение, родители твои, блаженне, возвратистася в Рим, и живяста зело благочестно, многи милостыни творяща. Ты же нераздельный был еси ученик Петров и всех его путей и благовестия Христова проповедник явился еси; и того ради постави тя епископа прежде своего распятия от Нерона. Сего ради Всемогущу Богу, устрояющу таковая, глаголем: Аллилуиа.
Скончавшуся святому апостолу Петру и по нем епископу Лину и Клиту, священномучениче, был еси кормчий Римския Церкве, правя добре кораблем Церкве Христовой посреде волнения и бури, яже бе тогда от мучителей возмущаема. Того ради восхваляем тя, угодниче Божий, сице:
Радуйся, великий постниче;
радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;
радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;
радуйся, потам трудов твоих угасивый пещь прелести;
радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;
радуйся, яко от твоея раки струи исцелений источаются;
радуйся, яко твоими молитвами Господь прозрение слепым дарует;
радуйся, мучеников похвале.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Пасый Христово стадо со многими труды и терпением, окружаемь сый отвсюду, яко львы рыкающими и волки хищными, лютыми гонителями, ищущими поглотити тя и потребити веру Христову, ты, блаженне, пеклся еси непрестанно со многим тщанием о спасении душ человеческих и много неверных людей ко Христу обратил еси. Прославляя твоя труди и болезни, глаголем содействующу ти Богу: Аллилуиа.
Трудящуся ти на ниве Христове, ненавистнии врази наустиша некия от народа востати вражбою на тя, преемниче апостолов, и оклеветати тя, яко унижающа боги языческия. Ублажая ти, яко претерпевшаго беды и гонения за Церковь Христову, с любовию глаголем ти:
Радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;
радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы;
радуйся, преемниче апостольскаго престола;
радуйся, учением, труды, чудесы добродетельным житием умноживый Церковь Христову;
радуйся, страдалъче за имя Христово;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, описателю деяний святых мучеников, избиваемых за Христа.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Не терпя молвы и мятежа людскаго, повеле епарх градский привести тя к себе и нача глаголати: из корене благородна изошел еси, но прельстился еси, и неведомо коего Бога чтишь новаго, некоего, глаголемаго Христа, противнаго богом нашим. Ты же, достославне Клименте, отвеща ему: Единаго ; истиннаго Бога Отца ведаю и Ему с Единосущным Сыном и Святым Духом покланяюся и пою: Аллилуиа.
Множайшая о Бозе Вседержителе глаголюща, не обрете в тебе епарх вины и посла известие к царю Траяну, возвещающи о тебе, исповедниче Христов, яко воста на тя народ богов ради и не престает вопияти; обаче вернаго свидетельства не обретается. Радуяся посрамлению клеветников твоих, зовем ти:
Радуйся, благовестниче веры Христовой;
радуйся, умягчивый сердце грознаго епарха;
радуйся, обличителю идольскаго нечестия;
радуйся, посрамителю клеветников;
радуйся, не убоявыйся грознаго суда римскаго царя;
радуйся, повергнувый на осуждение противника Христова;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;
радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Слышав царь Траян о тебе, яко о благовестнике неведомаго ему Бога, отписа епарху: или да богом идольским жертву принесет, или на заточение на место пусто близ Херсониса послан будет. Таков ответ уведев, епарх моляше тя, да не избираеши самовольнаго того изгнания, но да пожреши богом и свободен будеши. Ты же, святе Клименте, извествоваше епарху, яко изгнания того не боишися и на всяком месте будеши благовестити о Христе и пети Ему: Аллилуиа.
Словеса твоя, богоносне Клименте, умилиша епарха и плакаше той, глаголя ти сице: Бог, Емуже ты всем сердцем служиши, поможет ти во изгнании, на неже осужден еси. Восхваляя тя, яко Петра, камень веры, с веселием глаголем:
Радуйся, непокоривыйся богопротивному велению цареву,
радуйся, за Христа изгнание приявый;
радуйся, предпочтивый заточение перетерпети, неже без Христова света на свободе жити;
радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;
радуйся, изгнанниче за веру апостольскую;
радуйся, умиливый врага Христовы Церкве;
радуйся, страдальче за имя Христово;
радуйся, сопутствуемь на заточение многими от благоверных.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Достигшу ти, святе, на то место, на неже в заточение осужден был еси, ныне нарицаемое Инкерман богохранимый, обрел еси тамо паче двух тысящ христиан, осужденныя на тесание камения в горах оных; и ты с ними к тому приставлен был еси. Тако неисповедимыми путьми Господь Бог посылает заточенным утешение благодатное, да и мы в печалех будем благонадежны, и да поем Ему чистым сердцем: Аллилуиа.
Видевше христиане инкерманстии новаго сожителя и ведяще тя иерарха, угодника Божия, вси единодушно со слезами и воздыхании приступиша к тебе, глаголюще: помолися о нас, святителю, да достойны явимся обетования Христова. Ты же рекл еси им: несмь достоин таковыя Владыки моего благодати, яко сподобился быти причастник венца вашего; и работа с ними, утешая и утверждая их полезными словесы. Сего ради глаголем ти, угодниче Божий
Радуйся, учителю христианскаго смирения;
радуйся, столпе благочестия;
радуйся, просветивый твоими Богомудрыми устами многая;
радуйся, утешителю в заточении сущих;
радуйся, чудесно на утоление жажды заключенным воду открывый;
радуйся, многих обращенных ко Христу в водах тех крестивый;
радуйся, живыя воды новый источник с собою принесый;
радуйся, яко тобою вся страна инкерманская приняла есть святую веру.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Уведев Траян кесарь, яко и в Инкермане множество людей тобою во Христа вероваша, посла некоего игемона в ту страну, иже пришед многих христиан изби; тебе же, угодника Божия преславнаго, повеле посадити в ладью и везти на средину моря, и тамо, привязав котву к вые твоей, воврещи во глубину и утопити, да не обрящут христиане тела твоего. Приемля сей венец мученичества, ты по обычаю умиленною душею воспел еси Богу: Аллилуиа.
Бывшу утоплению твоему, священномучениче Клименте, стояху вернии на брезе, рыдающе плачем велиим; посем ученицы твои Корнелий и Фив глаголаста народу: помолимся единодушно, да явит нам Господь честное тело мученика Своего. Молящуся же народу, уступи море недра своя и показа тело твое; хотящим же верным честное мученическое тело оттуда взята, бысть откровение учеником, да оставят быти тамо тело твое, яко всякое лето имать тако море отступати, дающе путь хотящим приходити на поклонение. Того ради ублажаем тя сице:
Радуйся, благовестниче веры Христовой;
радуйся, идолы поправый;
радуйся, единый за многих пострадавый;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;
радуйся, оплаканный велиим рыданием благочестивых;
радуйся, прославленный Богом;
радуйся, яко тобою несказанная чудеса совершаются;
радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Царствующу Никифору царю греческому, приспевшей памяти твоей, святителю отче Клименте, не отступи море, якоже во вся прешедшая лета; и бяше тако до пятидесяти лет и вящше. Егда же наста в Херсонисе епископ Георгий блаженный, той печален бысть вельми о сем, яко море не отступает от мощей толикаго угодника Божия, аки под спудом водами покровенны суть. Сего ради воззва святитель люди к молитве, да усердно поют Богу: Аллилуиа.
Во дни блаженнаго Георгия, иже в Херсонисе епископствовал бе, приидоста в той град два учителя словенская, святии Кирилл и Мефодий; с ними купно собра святитель вся благоверныя люди, и идоша со псалмы и песньми на край моря, хотяще получити тело твое, священномучениче; но не разступися море. Зашедшу же солнцу, вседоша в корабль, и в полунощи свет возсия от моря, и явися первая глава, потом же вси мощи твои, угодниче Божий. Радуяся обретению мощей твоих, восхваляем тя, чудотворче святый, тако:
Радуйся, яко тобою хромии шествуют;
радуйся, яко тобою всяким недугом болящие здрави бывают,
радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;
радуйся, избранный сосуд благодати Господа нашего Иисуса Христа;
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
О всехвальне угодниче Божий, священномучениче Клименте, приими хвалы сии от нас, живущих в стране твоего заточения, ублажающих память твою и молящихся в обители имене твоего, и умоли Всевышняго Господа Бога умножити веру в нас, да всегда прославляем Его, дивнаго в мученицех Своих, псаломскими песньми: Аллилуиа.
(Сей кондак глаголи трижды. Посем: икос 1, кондак 1.)