Новости группы "Богородице-Рождествен- ский"

11 Мая ПОНЕДЕЛЬНИК Седмица 4-я по Пасхе Поста нет. Глас 3-й

11 Мая 2020 года память.Апп. от 70-ти Иасо́на и Сосипа́тра, мц. Керки́ры девы и иных, с ними пострадавших (I);мчч. Да́ды, Макси́ма и Квинтилиа́на (286).

Свт. Кирилла, епископа Ту́ровского (1183)мчч. Сато́рния, Иакисхо́ла, Фавстиа́на, Ианнуа́рия, Марса́лия, Евфра́сия, Ма́ммия, Му́рина, Зино́на, Евсе́вия, Нео́на и Вита́лия (ок. 63).

Мц. А́нны Шашкиной (1940).

Апо­стол Иа­сон про­ис­хо­дил из Тар­са (Ма­лая Азия). Он был пер­вым хри­сти­а­ни­ном в го­ро­де. Апо­стол Со­си­патр был ро­дом из Аха­ии. Оба они ста­ли уче­ни­ка­ми апо­сто­ла Пав­ла, ко­то­рый да­же на­звал их сво­и­ми «срод­ни­ка­ми» (Рим.16,21). Свя­той Иа­сон был по­став­лен епи­ско­пом в род­ном го­ро­де Тар­се, а свя­той Со­си­патр – в Ико­нии. С еван­гель­ской про­по­ве­дью они от­пра­ви­лись на за­пад и в 63 го­ду до­стиг­ли ост­ро­ва Кер­ки­ры в Иони­че­ском мо­ре близ Гре­ции.

Там они по­стро­и­ли цер­ковь во имя пер­во­му­че­ни­ка Сте­фа­на и мно­гих кре­сти­ли. Пра­ви­тель ост­ро­ва узнал об этом и за­клю­чил их в тем­ни­цу, где си­де­ли семь раз­бой­ни­ков: Са­тор­ний, Иа­кис­хол, Фав­сти­ан, Иан­ну­а­рий, Мар­са­лий, Ев­фра­сий и Мам­мий. Апо­сто­лы об­ра­ти­ли их ко Хри­сту. За ис­по­ве­да­ние Хри­ста семь уз­ни­ков му­че­ни­че­ски скон­ча­лись в кот­ле с рас­топ­лен­ной смо­лой, се­рой и вос­ком.

 

Тю­рем­ный сто­рож, ви­дя их му­че­ни­че­ский по­двиг, объ­явил се­бя хри­сти­а­ни­ном. За это ему от­ру­би­ли ле­вую ру­ку, по­том обе но­ги и за­тем го­ло­ву. Апо­сто­лов Иа­со­на и Со­си­па­тра пра­ви­тель при­ка­зал бить кну­том и сно­ва за­клю­чить в тюрь­му.

Ко­гда дочь пра­ви­те­ля, де­ви­ца Кер­ки­ра, узна­ла, как му­че­ни­ки стра­да­ют за Хри­ста, она объ­яви­ла се­бя хри­сти­ан­кой и раз­да­ла все свои укра­ше­ния ни­щим. Взбе­шен­ный пра­ви­тель пы­тал­ся уго­во­рить дочь от­речь­ся от Хри­ста, но свя­тая Кер­ки­ра твер­до сто­я­ла и про­тив уго­во­ров, и про­тив угроз. То­гда озлоб­лен­ный отец при­ду­мал ужас­ное на­ка­за­ние до­че­ри: он при­ка­зал по­ме­стить ее в от­дель­ной тем­ни­це и впу­стить к ней раз­бой­ни­ка и блуд­ни­ка Му­ри­на, чтобы тот обес­че­стил неве­сту Хри­сто­ву.

Но ко­гда раз­бой­ник по­до­шел к две­ри тюрь­мы, на него на­пал мед­ведь. Свя­тая Кер­ки­ра услы­ша­ла шум и име­нем Хри­сто­вым ото­гна­ла зве­ря, а за­тем мо­лит­вой ис­це­ли­ла ра­ны Му­ри­на. По­сле это­го свя­тая Кер­ки­ра про­све­ти­ла его Хри­сто­вой ве­рой, свя­той Му­рин объ­явил се­бя хри­сти­а­ни­ном и тут же был каз­нен.

Пра­ви­тель при­ка­зал под­жечь тюрь­му, но свя­тая де­ви­ца оста­лась жи­ва. То­гда по при­ка­зу злоб­ству­ю­ще­го от­ца она бы­ла по­ве­ше­на на де­ре­во, уду­ше­на ед­ким ды­мом и рас­стре­ля­на стре­ла­ми. По­сле ее кон­чи­ны пра­ви­тель ре­шил каз­нить всех хри­сти­ан на ост­ро­ве Кер­ки­ре. Му­че­ни­ки Зи­нон, Ев­се­вий, Неон и Ви­та­лий, про­све­щен­ные апо­сто­ла­ми Иа­со­ном и Со­си­па­тром, бы­ли со­жже­ны.

Жи­те­ли Кер­ки­ры, спа­са­ясь от го­не­ния, пе­ре­пра­ви­лись на со­сед­ний ост­ров. Пра­ви­тель с от­ря­дом во­и­нов по­плыл, но был по­гло­щен вол­на­ми. Сме­нив­ший его пра­ви­тель при­ка­зал бро­сить апо­сто­лов Иа­со­на и Со­си­па­тра в ко­тел с ки­пя­щей смо­лой, но ко­гда уви­дел их невре­ди­мы­ми, со сле­за­ми вос­клик­нул: «Бо­же Иа­со­нов и Со­си­па­тров, по­ми­луй ме­ня!»

Осво­бож­ден­ные апо­сто­лы кре­сти­ли пра­ви­те­ля и да­ли ему имя Се­ва­сти­ан. С его по­мо­щью апо­сто­лы Иа­сон и Со­си­патр по­стро­и­ли на ост­ро­ве несколь­ко церк­вей и, до­жив там до глу­бо­кой ста­ро­сти, сво­ей го­ря­чей про­по­ве­дью при­умно­жи­ли ста­до Хри­сто­во.

См. так­же: «Па­мять свя­тых апо­сто­лов Иа­со­на и Со­си­па­тра и свя­той му­че­ни­цы Кер­ки­ры де­вы» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Тропарь апостолам, глас 3 

 
0:28

 

Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.

Перевод: Апостолы святые, молите милостивого Бога, да подаст душам нашим прощение прегрешений.

Кондак апостолам Иасону и Сосипатру, глас 4

 

Яви́стеся, я́ко зве́зды пресве́тлыя,/ просвеща́юще всю вселе́нную све́том пропове́дания,/ апо́столи Боже́ственнии/ Иа́соне и Сосипа́тре,// спаса́йте ве́рою чту́щих вас.

Перевод: Вы явились как преяркие звезды, просвещающие всю вселенную светом проповеди, апостолы святые Иасон и Сосипатр, спасайте с верой почитающих вас.

КАНОН СВЯТЫМ АПОСТОЛАМ ИАСОНУ ТАРСИЙСКОМУ И СОСИПАТРУ ИКОНИЙСКОМУ

 

Пе́снь 1

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Припев: Святи́и апо́столи Иа́соне и Сосипа́тре, моли́те Бо́га о на́с.

Со а́нгельскими живы́й ли́ки, и невече́рняго Све́та всегда́ исполня́емь, и прича́стием и́стинным обожа́емь, пребога́те, любо́вию пра́зднующия твою́ святу́ю па́мять просвети́, Го́сподеви пою́щия: сла́вно бо просла́вися.

Боже́ственное тя́ отню́д распали́, Иа́соне, жела́ние те́плое, те́мже после́довал еси́ о́гнь на зе́млю воврещи́ Прише́дшему, сла́вне, от Него́же просвеща́емь, све́тло взыва́л еси́: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Умо́м невеще́ственным нра́вом подо́бяся, на земли́ на́с ра́ди ве́щию, блаже́нне, те́ла Я́вльшемуся ми́лостивно, преблаже́нне, служи́л еси́; служи́тель же Сего́ свяще́нен, зовы́й, бы́л еси́: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Богоро́дичен: От Де́вы безму́жны ви́ден бы́сть, воплоща́емь за милосе́рдие мно́гое, Недоуме́нный, страстьми́ те́ла окая́нно пони́кших, возводя́ к безстра́стию я́ве стра́стию пло́ти Своея́, Ему́же обы́чно пои́м: сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Цевни́ца яви́лся еси́ Ду́ха, возглаша́я на́м уче́ния богокра́сная, отрева́я прелука́вая пе́ния.

Источи́ язы́к тво́й, я́коже река́, жи́зни исто́чники и го́рькия во́ды преле́стныя, изсуши́, сла́вне.

Исцеле́ния то́чат свяще́нныя твоя́, му́дре, мо́щи разли́чная, Ду́ха Свята́го де́йством и благода́тию.

Богоро́дичен: Умертви́, Пречи́стая, живопода́тельною мольбо́ю Твое́ю во мне́ живу́щий гре́х, Я́же Живо́т ро́ждшая.

Седа́лен:

Светосия́нными заря́ми слове́с честны́х, просвети́л еси́ все́х богоподо́бно, Иа́соне апо́столе, и тму́ отгна́л еси́, и, пострада́в, блаже́нне, источа́еши исцеле́ния, и теле́с уставля́еши лю́тыя боле́зни. Те́м, соше́дшеся, свято́е твое́ вси́ твори́м торжество́, Спа́са сла́вяще, и ве́рно вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Учени́к бы́в Па́влу, прему́дрому священнопропове́днику, подо́бник же Христу́, сла́вне, Того́ повину́яся боже́ственным манове́нием.

Черто́га оде́ждею укра́шен бы́л еси́ боже́ственныя Це́ркве, се́й Ду́хом, богоно́се, обручи́вся сла́дким сло́вом му́дрости твоея́.

Вра́ч преиску́сен злоотгони́тельными боже́ственными дла́ньми твои́ми неду́гующих бы́л еси́, исцеля́я стра́сти прелю́тыя.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная Влады́чице, спаси́ мя, Спа́са Сло́ва ро́ждшая, и бе́д свободи́, и ве́чнующаго осужде́ния.

Пе́снь 5

Ирмо́с: От но́щи неве́дения по душелови́тельному пути́ при́сно блудя́щаго, све́том ра́зума Твоего́, Го́споди, преднаставля́я мя́, на стезю́ за́поведей Твои́х напра́ви.

Содержи́мыя ле́стию и па́губе безу́мно рабо́тающия челове́ки, преблаже́нне, боже́ственными уче́нии свободи́л еси́.

Я́коже не́кое свети́ло, на высоте́ богоразу́мия, Иа́соне предлежа́, привле́кл еси́ ко приста́нищу боже́ственному лю́те потопля́емыя.

Умерщвле́нныя дре́вле су́щия змии́ным угрызе́нием, живото́чным твои́м сло́вом, блаже́нне, удиви́в, оживи́л еси́.

Богоро́дичен: Святе́йши яви́лася еси́ херуви́м, на земли́ вопло́щши все́х Влады́ку, Чи́стая Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Я́коже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же, и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец, и упра́ви живо́т мо́й, молю́ся.

Преуди́влься добро́те за милосе́рдие на́м Прибли́жшагося, Иа́соне апо́столе, сему́ после́довал еси́ и оста́вил еси́ жите́йскую красоту́.

Научи́вся боже́ственным, научи́л еси́ благода́тию, сла́вне, Тро́ическому сия́нию дре́вле слепоту́ обнося́щия неразу́мия безу́мие.

Неду́ги отгоня́ разли́чныя и прогоня́ зло́бныя ду́хи, лю́ди к позна́нию Госпо́дню обрати́л еси́, изба́вль от пре́лести лука́ваго.

Богоро́дичен: Я́ко до́ждь на руно́, спаси́тельное Сло́во в ложесна́ Твоя́ сни́де, и Челове́к из Тебе́ бы́сть, спаса́я мя́, Отрокови́це, хода́тайством Твои́м.

Конда́к:

Яви́стеся, я́ко зве́зды пресве́тлыя, просвеща́юще всю́ вселе́нную све́том пропове́дания, апо́столи боже́ственнии Иа́соне и Сосипа́тре, спаса́йте ве́рою чту́щих ва́с.

Пе́снь 7

Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не, о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми, пе́снь воспева́ху, глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Боле́знем приближа́яся непреста́нным, боле́зни, Иа́соне, облегчи́л еси́ ве́рным и к неболе́зненному прия́тию наста́вил еси́ благоче́стно воспева́ющия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Тле́ние уста́вил еси́ зло́бы, блаже́нне, и ра́зум насади́л еси́ спаси́тельный в мы́сли челове́ческия, и́мже просвеща́емь, Влады́це все́х взыва́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Нося́щи Христа́ на руку́, я́ко престо́л огнезра́чен, Всенепоро́чная, моли́ Его́, я́ко Сы́на Твоего́ и Го́спода, умири́ти ми́р, зову́щи: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы, в пещи́ со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Искорени́л еси́ те́рние злохуле́ния се́менем Сло́ва, Иа́соне: стори́чествующий кла́с, спа́сшихся мно́жество, возде́лал еси́.

Просвеще́ние су́щих во тме́ тя́ свети́льника Та́рсу поставля́ет, блаже́нне, и́же сего́ престо́л стро́яща свяще́нно и преподо́бно, Иа́соне апо́столе.

Зако́нен бы́л еси́ учи́тель су́етней повину́вшимся ле́сти Еди́наго Бо́га чести́ несозда́ннаго, и́же тва́рем че́сти принося́щия спа́сл еси́.

Богоро́дичен: Воплоще́нна ро́ждши Бо́га Сло́ва, пло́ти на́шея стра́сти и душе́вныя, Отрокови́це, исцели́, да ве́рою Тя́ вси́ и любо́вию сла́вим.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Уста́вы прешла́ еси́ естества́, Соде́теля заче́нши и Го́спода, и две́рь спасе́ния ми́рови была́ еси́: те́м Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Свяще́нныя соста́вим вси́ ли́ки, свяще́нно блажа́ще Иа́сона, вели́каго Христо́ва апо́стола, с ли́ки безпло́тными всегда́ веселя́щася.

Игра́ет тва́рь, лику́ющи ны́не в честне́м торжестве́ твое́м, сла́вне, апо́столи, проро́цы и вси́ му́ченицы ра́дуются, Иа́соне: с ни́миже тя́ ве́рою велича́ем.

Ра́ка, иде́же лежи́т терпели́вое и многострада́льное те́ло твое́, сла́вне Иа́соне, зари́ испуща́ет всегда́ и тму́ боле́зней разоря́ет, преблаже́нне.

Богоро́дичен: Я́вльшися Ма́ти Всенепоро́чная Емману́ила, воплоще́ннаго из ложе́сн Твои́х, обожи́вшаго естество́ челове́ческое, те́мже Тя́, Пресвята́я Богороди́тельнице, ублажа́ем.

 

Комментарии   

 
#1 MilesSuispXV 12.05.2020 23:44
Zinc alloy key case holder shell bag For BMW 520 525 f11 f30 f31 f10 F18 f48 118i 320i 1 3 5 7 Series X3 X4 M3 M4 M5 M sport

33_eb23


@al*