10 Мая 2020 года память.Ап. от 70-ти и священномученика Симео́на Иерусалимского, сродника Господня (107).
Прп. Стефа́на, игумена Печерского, епископа Владимиро-Волынского (1094); прав. Евло́гия Странноприимца (IV); перенесение мощей мч. Авраа́мия Болгарского, Владимирского чудотворца (1230) (переходящее празднование в Неделю 4-ю по Пасхе); прав. Тави́фы Иоппийской (I) (переходящее празднование в Неделю 4-ю по Пасхе).
Сщмчч. Па́вла Светозарова и Иоа́нна Рождественского, пресвитеров, мчч. Петра́ Языкова, Никола́я Малкова, Авксе́нтия Калашникова, Се́ргия Мефодиева и мц. Анастаси́и (1922);прмц. Мари́и Носовой, послушницы (1938);сщмч. Иоа́нна Спасского, пресвитера (1941).
Святой апостол и священномученик Симеон, сродник Господень, был сыном Клеопы, младшего брата святого Иосифа Обручника. В зрелом возрасте он увидел чудеса Господа Иисуса Христа, уверовал в Него и стал одним из 70-ти апостолов. Святой Симеон проповедовал учение Христово, наставлял в истинах святой веры и обличал идолослужение. После убиения святого апостола Иакова († 63; память 23 октября), первого епископа Иерусалимского, на его место христиане избрали святого апостола Симеона. В правление императора Траяна (98–117) римскому правителю Аттику донесли, что святой Симеон происходит из рода царя Давида (римляне уничтожали всех потомков царя Давида) и исповедует христианскую веру. Язычники схватили святого Симеона, который в то время был уже столетним старцем, и после долгих мучений распяли на кресте.
См. также: «Память святого Апостола и священномученика Симеона, сродника Господня» в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Христо́ва тя сро́дника, Симео́не священнонача́льниче,/ и му́ченика тве́рда свяще́нно восхваля́ем,/ пре́лесть потреби́вшаго/ и ве́ру соблю́дшаго./ Те́мже, днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе,// грехо́в разреше́ние моли́твами твои́ми прие́млем.
Перевод: Тебя, родственника Христа, священноначальник Симеон, и стойкого мученика церковными песнопениями прославляем, истребившего заблуждения и сохранившего веру. Потому сегодня пресвятую твою память празднуя, получаем прощение грехов твоими молитвами.
В ми́ре ра́дуешися, Симео́не Иерусали́мский,/ любе́зно Христу́ Бо́гу,/ те́ло душе́вное чи́сто сохрани́в,/ претерпе́вый страсть теле́сную, долготерпели́ве, кре́пко,/ и в коне́ц на кресте́ ра́спят бысть./ Ты бо, И́стинному Рачи́телю подо́бяся,/ и от ми́ра ско́ро отлучи́ся,/ лю́тыя я́звы на себе́ понесе́// и мо́лишися о душа́х на́ших.
Перевод: Мирно радуешься, Симеон Иерусалимский, угодно Христу Богу, тело душевное (1Кор.15:44) сохранив в чистоте, стойко претерпевший страдания телесные, долготерпеливый, и в конце быв распят на кресте. Поскольку ты, уподобляясь Истинному Заступнику, и от мира быстро отошел, перенес жестокие ранения и молишься о душах наших.
Я́ко звезду́ преве́лию, Це́рковь, иму́щи днесь Богоглаго́ливаго Симео́на,/ светово́дится, зову́щи:// ра́дуйся, му́чеников честны́й ве́нче.
Перевод: Как светом великой путеводной звезды, Церковь сегодня руководится проповедующим Бога Симеоном, взывая: «Радуйся, почитаемый венец мучеников».
Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.
Припев: Священному́чениче Симео́не, моли́ Бо́га о на́с.
Симео́не свяще́нне, Влады́це, венцено́сец, предстоя́, любо́вию па́мять твою́ творя́щим всесвяще́нную согреше́ний разреше́ние проси́.
Ве́трилом окриля́емь, святи́телю, кре́стным, я́ко вои́стинну хла́дом ду́ха, бу́ри ми́мо те́кл еси́ пре́лести, всесла́вне.
Ми́ром боже́ственным пома́за свяще́нника тя́ лю́дем И́же от коле́на Иу́дова прозябы́й Христо́с, Симео́не свяще́нне и а́нгелом собесе́дниче.
Богоро́дичен: Я́ко су́щи тва́рей вы́шши, все́х Творца́ и Бо́га во чре́ве зачала́ еси́, Де́во, и родила́ еси́ челове́ком на избавле́ние.
Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.
Манове́нием к Бо́гу обожа́емь, ве́сь, Симео́не, светови́ден бы́л еси́, муче́ния облиста́я сия́нием, свяще́нне.
У́тро су́щим во тме́ возсия́л еси́, Пра́вды показу́я Со́лнце, из о́блака, Де́вы Отрокови́цы, челове́ком возсия́вшее.
Мирски́я сла́сти возненави́дел еси́, святи́телей красота́ ле́потна бы́л еси́ и страда́нием небе́сныя сла́вы, о́тче, сподо́бился еси́.
Богоро́дичен: Ве́сь похвале́ний побежда́ется зако́н о Тебе́, Богороди́тельнице Всенепоро́чная: Бо́г бо из Тебе́, я́коже ве́сть, на́с ра́ди Челове́к бы́сть.
Я́ко звезду́ вели́ку, Це́рковь, стяжа́вши дне́сь богогла́снаго Симео́на, просвеща́ется, зову́щи: ра́дуйся, му́чеников честны́й нача́льниче.
Богоро́дичен: Пречи́стеи ру́це Твои́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́ и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.
Крестобогоро́дичен: На дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й Безле́тный?
Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.
Священноде́йствовав же́ртвы безкро́вныя за тя́ Пожре́нному, и са́м поже́рлся еси́, я́ко а́гнец, и Тому́ прине́слся еси́, богому́дре пребога́те.
Сотро́шася пред лице́м твои́м, святи́телю, нече́стия го́ры, и хо́лми де́монов вси́ раста́яшася, Христу́ укрепля́ющу тя́.
Высоча́йшее житие́ имы́й, преблаже́нне, хотя́й, возне́слся еси́ на дре́во, Боже́ственней стра́сти подо́бяся ми́р возне́сшаго.
Богоро́дичен: Прови́дя рождество́ Твое́, Пречи́стая, Тя́ Авваку́м пропису́ет, я́ко присе́нную го́ру, из нея́же еди́н Бо́г на́ш проше́л е́сть.
Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.
Во́лею, блаже́нне, пре́дал еси́ себе́ ве́сь сожещи́ся огне́м муче́ния, блаже́нне Симео́не, во благово́ние та́йно соблюда́емь.
Я́ко овча́ непоро́чное, пре́дал еси́ себе́ пострада́ти усе́рдно, подо́бяся Христу́, на́с ра́ди пло́тию пострада́вшему и стра́сти отгна́вшему.
Хра́м Боже́ственнаго Ду́ха бы́в, прему́дре, хра́мы и́дольския низложи́л еси́ си́лою твои́х моли́тв и заблужде́нныя к све́ту наста́вил еси́.
Богоро́дичен: О на́с моли́ Христа́, от Твои́х чи́стых крове́й, Пречи́стая Отрокови́це, в пло́ть веще́ственную обле́кшася и челове́ки обно́вльша.
Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.
Научи́лся еси́ пресла́вно от боже́ственнаго сия́ния, я́же к боже́ственному тя́ наставля́юща животу́, пребога́те, и неизрече́ннаго яви́лся еси́, святи́телю, испо́лнен ра́зума.
Во́д тя́ живото́чных испо́лнена духо́вных, я́коже и́ну реку́, из Еде́ма исходя́щую, Симео́не, боже́ственная Це́рковь ра́дуется, иму́щи.
Се́л еси́ на высо́це престо́ле, наме́стник бы́в Иа́кова и нра́вом прича́стник, святи́тельство же муче́нием просвети́в, блаже́нне.
Богоро́дичен: Исцели́ неисце́льныя стра́сти, Богоневе́сто, души́ моея́, врача́ Христа́ ро́ждши челове́ком, страстьми́ Свои́ми исцели́вша стра́сти.
Я́ко звезду́ преве́лию, Це́рковь, иму́щи дне́сь богоглаго́ливаго Симео́на, светово́дится, зову́щи: ра́дуйся, му́чеников честны́й ве́нче.
Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Те́ло му́кам преда́в по Христе́ усе́рдно, не измени́лся еси́, ни ослабе́л, взыва́я, чу́дне: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Боже́ственною, преблаже́нне, любо́вию разже́гся, мы́слию огня́ веще́ственна си́льнейши, вопия́, бы́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Я́ко Влады́ка, о́тче, на Кре́ст воздви́глся еси́, изравне́нием стра́сти украша́яся, и пое́ши, веселя́ся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Де́во Богома́ти Отрокови́це, де́монов стру́пе и а́нгелов благоукраше́ние, челове́ков спасе́ние, смире́нную ду́шу мою́ вра́жия ле́сти изба́ви.
Ирмо́с: На Кресте́ пло́тию пригвожде́ннаго и показа́вшаго на́м ору́жие во спасе́ние, о́троцы, превозноси́те Христа́ Бо́га на́шего во ве́ки.
Всю́ зарю́ Уте́шителеву чи́стым твои́м, Симео́не, прие́м се́рдцем, тму́ де́монов несве́тлую потреби́л еси́, ве́рныя просвети́в.
Мо́ре лю́таго злове́рия изсуши́в, струя́ми боже́ственных уче́ний твои́х вся́ку напои́л еси́ ду́шу, кла́с ве́ры плодонося́щую.
Яви́лся еси́ свяще́нник, твое́ю кро́вию, му́чениче, вше́д в Це́рковь Боже́ственну, иде́же всегда́ зри́ши тебе́ ра́ди, я́ко непоро́чно а́гня, Поже́ршагося.
Богоро́дичен: Да Тя́ гла́сы благода́рственными, возвесели́вшую на́ш ро́д, воспое́м: покры́й и сохрани́ на́с, Богоневе́сто, от вся́каго вре́да.
Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.
Я́коже сто́лп о́гнен, преблаже́нне, яви́лся еси́, лю́ди предводя́ но́выя из еги́петския ле́сти, и к земли́ обетова́ния Боже́ственнаго, му́чениче, священнотаи́нниче всече́стне, преве́л еси́.
Си́мон Симео́н сугу́бо зва́ние име́л еси́, сугу́бо естество́м су́щее Сло́во пред безбо́жными богосло́вив и Кресту́ прибли́жився: те́мже тя́ вси́, соше́дшеся, ублажа́ем.
Де́нь пра́здника па́мять твою́ соверша́ет Це́рковь, с боже́ственным тя́ почита́ющи Иа́ковом, Симео́не, моле́бно: его́же седа́лище прия́л еси́, свяще́нне.
Богоро́дичен: Све́том мя́ озари́ боже́ственным, Све́та жили́ще, Де́во, страсте́й мои́х тму́ и сласте́й глубо́кую но́щь, Богороди́тельнице Пречи́стая, отгоня́щи.
Комментарии
5efa74f
@al*
RSS лента комментариев этой записи