22 Октября 2017 года в Богородице-Рождественском храме района Аблакетка состоялось Воскресное Богослужение в честь и память Память святых отцев VII Вселенского собора (787).
Апостола Иакова Алфеева (I); прпп. Андрони́ка и жены его Афанасии (V).
Правв. Авраама праотца и племянника его Лота (2000 г. до Р. Х.); мчч. Иувентина и Максима воинов (361–363); св. Поплии исп., диаконисы Антиохийской (ок. 361–363); прп. Петра Галатийского (IX).
Сщмчч. Константина Сухова и Петра Вяткина, пресвитеров (1918); сщмч. Константина Аксёнова, пресвитера (1937); Обре́тение мощей прписп. Севастиана Карагандинского (Фомина), архимандрита(1997).
Икон Божией Матери: Корсунская; «Корсунская Прозренная» («Шпилевска
В VIII столетии император Лев Исавриец воздвиг жестокое гонение на св. иконы, которое продолжалось при сыне его и внуке. В 787 году против этой иконоборной ереси царицею Ириною созван был Седьмой Вселенский Собор в г. Никее, на который явились 367 отцов.
Вселенские Соборы (которых было всего семь) собирались для уяснения вопросов веры, непонимание или неточное истолкование которых вызывало смуты и ереси в Церкви. Также на Соборах вырабатывались правила церковной жизни. В конце VIII века в Церкви обозначилась новая ересь — иконоборчество. Иконоборцы отрицали почитание земной святости Матери Божией и святых Божиих угодников и обвиняли православных в поклонении тварному созданию — иконе. Вокруг вопроса о почитании икон возникла ожесточенная борьба. На защиту святыни поднялись многие верующие, на которых обрушились тяжкие гонения.
Все это потребовало дать полное учение Церкви об иконе, ясно и четко определить его, восстанавливая иконопочитание наравне с почитанием Святого Креста и Святого Евангелия.
Святые отцы VII Вселенского Собора собрали церковный опыт почитания святых икон с первых времен, обосновали его и сформулировали догмат об иконопочитании на все времена и для всех народов, которые исповедуют Православную веру. Святые отцы провозгласили, что иконопочитание — это законоположение и Предание Церкви, оно направляется и вдохновляется Святым Духом, живущим в Церкви. Изобразительность икон неразлучна с евангельским повествованием. И то, что слово евангельское сообщает нам через слух, то же самое икона показывает через изображение.
Седьмой Собор утвердил, что иконопись есть особая форма откровения Божественной реальности и через Богослужение и икону Божественное откровение становится достоянием верующих. Через икону, как и через Священное Писание, мы не только узнаем о Боге, мы познаем Бога; через иконы святых угодников Божиих мы прикасаемся к преображенному человеку, причастнику Божественной жизни; через икону мы получаем всеосвящающую благодать Святого Духа. Каждый день Святая Церковь прославляет иконы Матери Божией, празднует память святых Божиих угодников. Их иконы кладут перед нами на аналой для поклонения и живой религиозный опыт каждого из нас, опыт нашего постепенного преображения через них, делает нас верными чадами Святой Православной Церкви. И это истинное воплощение в мире трудов святых отцов VII Вселенского Собора. Именно поэтому из всех побед над множеством разнообразных ересей одна только победа над иконоборчеством и восстановление иконопочитания была провозглашена Торжеством Православия. А вера отцов Семи Вселенских Соборов есть вечная и непреложная основа Православия.
И прославляя память святых отцов VII Вселенского Собора, мы должны помнить, что именно им мы обязаны воздавать благодарность за то, что освящены наши храмы и дома святыми иконами, за то, что теплятся перед ними живые огоньки лампадок, что повергаемся мы с поклонами перед святыми мощами, и фимиам ладана возносит сердца наши к небесам. И благодарность откровения от этих святынь многие и многие сердца наполнила любовью к Богу и одухотворила к жизни уже совсем умерший дух.
Избранной от Господа Пречистей Госпоже и Богородице принесем, вернии, малое сие похвальное пение пред пречистым и чудотворным образом Ея Корсунским. Имже слепоты душевныя избавляемии, верою покланяющеся, умильно глаголем:
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Ангели Божии, якоже предстояще им крещению князя Владимира, иже во граде Корсуни бысть, со страхом взираху на Пречистый лик Богоматери, егоже святый апостол и евангелист Лука изобрази в воспоминание земныя жизни Ея. Егоже и прият Равноапостольный от рук Архиереев греческих, яко благословение Царицы Небесныя всей земле Русской, со трепетом вопия Пренепорочней таковая:
Радуйся, Дево, небесная земным соединившая,
Радуйся, Мати, горняя дольним преклоньшая,
Радуйся, Помазание Христово роду человеческому,
Радуйся, Иордане Истинный, в раю Божием текущий,
Радуйся, Венче Богосветлый Троицы Единосущныя,
Радуйся, Уста Апостольская, имиже вселенная просветися,
Радуйся, Начало Предвечнаго Совета Божия,
Радуйся, Пределе таинственных обетований,
Радуйся Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Звезда Вифлеемская явися икона Корсунская в земле нашей, еяже свету отцы наша, аки волхвы последующе, обретоша Христа Бога нашего и поклонишася Ему, и вместо злата, ладана и смирны - веру, надежду и любовь в дар Спасу принесоша, вопия Богу: Аллилуиа.
Видеша людие киевстии велия чудеса, яже от иконы Корсунския, тогда же Евангельским благовестием утверждении, отвратиша сердца своя от лести идольския, слышаще же глагол Христов: "Да крестятся вси во имя Отца и Сына и Святаго Духа", возрадовашеся зело о спасении своем, вопия Матери Господа Своего таковая:
Радуйся, Звездо, к Богу пресветло водящая,
Радуйся, Лучу Веры, во тьме мира светящий,
Радуйся, Храме, в немже вернии освящаются,
Радуйся, Колеснице, Еюже Единородный Сын сниде,
Радуйся, Поточе, в горняя нас устремляющий,
Радуйся, Слова Божия Носительнице Чудная,
Радуйся, Рождение Чистое чистыя двоицы,
Радуйся, Дщере, врачевством матери Своея ставшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Радуется днесь вся земля Словенская, имуще икону Твою, Богородице, щит и утверждение веры Православныя. Сего ради Церкви Божии изображении лика Ея покрываются, небеси подобящеся. Се, и страна Сумская, приемше, яко Богосветлый Венец, икону Корсунскую, вопиет Богу: Аллилуиа.
Веселится духовно земля Сумская о явлении милости Богоматери: явися бо Чудотворный список иконы Корсунския, светлостию Благодати Божией сияюще и исцеление дарующе. Сего ради, не умолчим никогда силы Твоя, Богородице, глаголати, яже нам бысть от Образа сего в земли нашей, да любовию и иныя привлечем вся пети Тебе таковая:
Радуйся, Ризо Предивная, в Нюже Христос оболкийся,
Радуйся, Лампадо Духовная, в небесех тепле светящая,
Радуйся, Купино, огнем Божества неприступно объятая,
Радуйся, Горнило, в Немже Спаситель от Духа искован бысть,
Радуйся, Порфиро, от Анны сотканная,
Радуйся, Розо, в чертозе небеснем цветущая,
Радуйся, Маслина, милость миру явившая,
Радуйся, яко Тобою Хлеб Жизни для всех испечеся,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Видяще Владычица иногда отроковицу чистую, иже слепа бе от рождения своего в веси Романовстей, обаче с любовию, аще и невидяще лика Богоматери, лобызающую икону Корсунскую, умилосердися над нею и исцеление очей телесных скоро подаде ей, вопиющей Богу: Аллилуиа.
"Блаженни невидевшие, но верующие", - рече Господь своим учеником и апостолам, Фомино неверие уверяя. Темже блаженна есть и отроковица боголюбивая, внегда воззвати ей, невидяще, с любовию Богоматери: "Слепоту очес моих отстави от мене, Пречистая, да вижу лик Твой Пресветлый, можеши бо сие сотворити, яко Мати Света Присносущнаго и Всемилостивая". Исцеление же прият совершенное, возопи, обрадованная, из глубины сердечныя таковая:
Радуйся, мира непрестанная Ходатаице,
Радуйся, Покрове, имже девство воистину укрывается,
Радуйся, Купеле Христова, в ней же духовно прозреваемся,
Радуйся, Источниче, изливший Пресладкаго Иисуса,
Радуйся, Одушевленная новая скиние,
Радуйся, Врачевательнице от демонов горце уязвленным,
Радуйся, Херувиме Огненный, ко Древу Жизни приставленный,
Радуйся, Мироварнице Божественныя благости,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Бурю внутрь помышлений сумнительных испыта отроковица боголюбивая, егда в видении соннем явися ей Пречистая, глаголющая: "Да пребудет икона моя, от неяже прозрели очи твои, в церкви веси Шпилевстей: благодать бо Моя не токмо тебе, обаче и всем людем бысть, во спасение поющих Богу: Аллилуиа".
"Да не станет светильник тай, но да светит всем человекам", - глаголет Господь. Сего ради и икона Корсунская, аще и принесена бысть в церковь Шпилевскую, обаче Божиим промыслом возсия на древе, светом благодати сияюще. Видяще же ю людие, Отца, Иже есть на небесех, славяще, возопиша Богородице таковая:
Радуйся, Зерцало Святости, образ Божий являющее,
Радуйся, Псалтире, достойно Христа ублажающая,
Радуйся, Заре Утренняя, вечер греху предвещающая,
Радуйся, Крыло Ветренное, Имже Спас - облак прииде,
Радуйся, Дуго, от земли к небесам восходящая,
Радуйся, яко Агница, во чреве Анны упасшаяся,
Радуйся, Ветве Красная, яже процвела Христа плотию,
Радуйся, Чаше Святая Пресвятых Даров Божиих,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Ковчег устрои древле Ной велением Божиим потопа ради, на немже и спасен бысть сей и весь дом его. Обаче и ныне яви Господь милосердие Свое стране Сумстей иконою Корсунскою: еюже бо от потопа грехов избавляемся, в покаянии вопиюще Богу: Аллилуиа.
На древе возсия икона Богоматери людем Шпилевстим, исцеление верным обильно подающе, обаче и нас, душевно ослепленных, просвети, Пречистая, Светом Сына Твоего и Бога нашего, да зовем Ти таковая:
Радуйся, духовных очей Просвещение,
Радуйся, воплощения Божия Преславное Сокровение,
Радуйся, Земле Неоранная, Христа миру прозябшая,
Радуйся, Небо Умное, из Негоже всем верным спасение бысть,
Радуйся, Скиптре Пресветлый в руце Царя царствующих,
Радуйся, Рабо Смиренная Господа господствующих,
Радуйся, Гнездо Голубицы, от Духа Орла приявшее,
Радуйся, обновление рождеством Своим всем возвестившая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Мудрецы неверующия недоумевают о Тебе, Богородице: "Како может икона Твоя исцеление подавати верным?" Мы же, ведуще по Писанием, яко и тень апостола Петра исцеляше приходящих к нему, почитаем лик Твой, Пречистая, вопиюще Богу: Аллилуиа.
ИК0С 7
Образ Твой почитаем, Богородительнице Чистая, чести ради, якоже и святый Иоанн, иже из Дамаска града, глаголет: "Честь бо, иконе воздаваемая, на ея Первообраз восходит". Сего ради лик Твой, Святая, видяще, зрим Тя, якоже яве на небесех Предстоящую, вопия о Тебе таковая:
Радуйся, Святый лик Свой изобразити изволившая,
Радуйся, яко зряще Тя, вернии радуются,
Радуйся, Ключу Веры, имже Двери Райския отверзаются,
Радуйся, Дне Покоя Блаженнаго, в немже Единородный почи,
Радуйся, яко Илиа от ангел на небеса Вознесенная,
Радуйся яко Мати Божия тамо от Бога Венчанная,
Радуйся, Точило, имже Вино Безсмертия источися,
Радуйся, Воеводо ангельскаго воинства,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Егда услыша свободитель царь Александр, како прославися в земле Слободской образ Богоматери Корсунския, тогда повеле из града Петрова: Да творят вси людие перенесение ежелетно Честнаго Образа из церкви Шпилевской в Соборный храм града Сумы до третиего дне восстания Сына Божия, от Девы плотию Возсиявшаго, и да поют Ему, яко Победителю Смерти, песнь сугубую о Тебе, Богородице: Аллилуиа.
Ризою светлою от камений драгих одеяся икона Корсунская от людей благочестивых. Обаче, паче сих, благодатию Божиею украшается икона явленная, сего ради вопием Богородице таковая:
Радуйся, Благодатию Божиею преукрашенная,
Радуйся, яко икона Корсунская нам милости Твоея бысть явление,
Радуйся, Ходатаица у Престола Всевышняго,
Радуйся, Помощнице в жизни сей временней,
Радуйся, Многосветлая Свеча, от Света Мира возжженная,
Радуйся, Правило Веры и Благочестие Истинное,
Радуйся, Соцарствующая Сыну Своему и Богу нашему,
Радуйся, Плененная от Духа Свята Своею волею,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Паде денница с высоты небесныя, егда завистию объят бе к славе Божией. Обаче внуши людем неверным замыслити на Господа и на Христа Его и Славу Богоматери умалити. Иже взяша икону Ея Корсунскую в пленение тесное и совлекше ризы с нея, на позор мирской выставляше, не ведающе пети Богу: Аллилуиа.
Се, паки оружие пройде сердце Твое, Богородице, егда от Престола Божественнаго, идеже ангельский Собор и Сонм новомученик Тя прославляют велелепно, узрела еси лик Свой во иконе Корсунской от соборища богоборнаго уничижаем, обаче, таковому о нас долготерпению дивящеся, покланяемся иконе Твоей, Непорочная, и вопием Ти таковая:
Радуйся, о чадех заблуждших горце Скорбящая,
Радуйся, поругание нечестивых кротко Приемшая,
Радуйся, смирению Сына Своего сим Поревновавшая,
Радуйся, страдания душевныя и слезы Испытавшая,
Радуйся, Рабо Молчаливая, пред мучители ликом Своим Предстоявшая,
Радуйся, яко оружие сердце Твое тем паки пройде,
Радуйся, за грешники Сыну Своему мольбу Приносящая,
Радуйся, Любове Всемирная, любовию нас не оставльшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Уязвление лика Пречистыя Матери Своея не терпяще от безбожных видети, пролия Господь гнев Свой на дом позорищный, в нем же икона Корсунская в пленении бысть: огнем попали истуканы мирския и советы лукавых разори. Икона же Корсунская, аки Купина вторая, огнем опаляема, незгараше, неверныя сим устрашающе, верным же сиянием благодати блистающе, вопиющим о сем Богу: Аллилуиа.
Яко светоносный облак благодати явися паки икона Твоя, Владычице, во граде Сумстем, пленению скончавшуся: сия бо неверия мрак отгоняюще, сердца наша к Богу возводит, вопиющим же таковая:
Радуйся, христиан православных Верная Защитнице,
Радуйся, Разорение Скорое злоумышлений неверных,
Радуйся, Мрежо, еюже царствие нам уловляется,
Радуйся, Пажите Тучная, на нейже Христос возлеже,
Радуйся, Пристане Тихая в море житейских попечений,
Радуйся, Безплотное Слово во Плоти Явившая,
Радуйся, Безлетнаго Сына в вертепе Родившая,
Радуйся, служения идольскаго нас Свободившая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Огнь Божества прияла еси Дева, пребыв нетленна. Ныне же тернии души моея попали, Пречистая, огнем Благодати Твоея. Да стану и аз, якоже Моисей, в Земле Святей ногама моима, вопия чистым сердцем песнь Богу: Аллилуиа.
О, Торжество Светлое! О, празднество новое в стране Сумстей: перенесение в Соборную церковь Спаса Преображения иконы Богоматери Корсунския. Егоже, яко на Фавор Новый, архиереи и священницы, монаси и бельцы прияша, и с пении духовными и хоругви множества обстояху Святый Лик Твой, Пречистая, Божественную службу Безкровныя Жертвы Христовой совершающе, и вопиюще Ти таковая:
Радуйся, заповедей Божиих Исполнение,
Радуйся, православия истиннаго Истинное Исповедание,
Радуйся, надеждо ближайшая воскресения вечнаго,
Радуйся, Благословение Божие священству новому,
Радуйся, Фаворе мысленный, на немже Христос возсия,
Радуйся, яко Плод чрева Твоего благословен еси,
Радуйся, Подателя Закона в Себе Приявшая,
Радуйся, яко превыше небес возлетевшая,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Всяк возраст и чин ублажает Тя, Пресвятая Дево: Мати бо Жизни истинныя явилась еси. Ты же, о, Царице Небесная, приими моления раб твоих, поклоняющихся честно иконе Твоей Корсунской и любовию вопиющих Богу: Аллилуиа.
О, како достойно воспети Тя, Богородице? Кий дар принести от скудности духовныя: Еже бо прияла еси дар многоценнейший от Бога - Единородное Слово Отчее! Обаче, о, Мати Безневестная, Сама подаждь нам с высоты силу воспети Ти паки песнь, вопия таковая:
Радуйся, Солнца Праведнаго Первое Сияние,
Радуйся, Начаток Истинный Христова делания,
Радуйся, Вместилище Пространное Бога Невместимаго,
Радуйся, Ложе Непорочное Божественнаго воплощения,
Радуйся, Престоле Божий, Емуже предстоит Собор Святых,
Радуйся, Эдеме Небесный, от Духа устроенный,
Радуйся, Ликование Вечное ангельскаго воинства,
Радуйся, Ублажение Присное рода христианского,
Радуйся, Благодатная, души наша спасающая и любовию к Богу исполняющая.
Пресвятая Госпоже и Дево Богородице, Вышняго Господа и Бога нашего Мати! Ты аще и у Престола на небесех предстоиши, обаче глас отроковицы боголюбивыя, пред иконою Твоею Корсунскою моление теплое приносящую, услышала еси. Тако и наше малое моление услыши и скоро просвети светом благодати Твоея, да в радости духовней воспоем Творца всех Бога, вопия ему: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
Царице моя Преблагая, надеждо моя, Богородице, прибежище сирых и странных предстательнице, скорбящих радосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко странна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстательницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о, Богомати, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.