Преподобный Григорий Декаполит
https://www.youtube.com/watch?v=kS599wNAhgw
Сегодня Святая Церковь совершает память:
Предпразднство Введения во храм Пресвятой Богородицы. Прп. Григория Декаполита (816). Свт. Прокла, архиеп. Константинопольского (446-447).
Мч. Дасия (284-305). Мчч. Евстафия, Феспесия и Анатолия (312). Сщмчч. Нирсы еп. и Иосифа, ученика его, Иоанна, Саверия, Исакия и Ипатия, епископов Персидских; мч. Азата скопца, Сасония, Феклы, Анны и иных многих мужей и жен, в Персиде пострадавших (343). Прп. Дамиана (в схиме Диодора) Юрьегорского (1633).
Сщмчч. Алексия, Александра, Владимира, Иоанна, Алексия, Василия, Николая, Иоанна, Емилиана, Николая пресвитеров, и прмчч. Арсения, Евтихия и Илариона, прмц. Иоанникии игумении (1937). Прмц. Татианы (после 1937).
Евангельские Чтения
1 Сол., 272 зач., V, 9-13, 24-28. Лк., 82 зач., XVI, 15-18; XVII, 1-4, и за субботу (под зачало): 2 Кор., 191 зач., XI, 1-6. Лк., 49 зач., IX, 57-62. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 - VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9-16.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(1 Тим. 4, 4-8, 16; Лк. 16, 15-18; 17, 1-4). "Невозможно не придти соблазнам, но горе тому, через кого они приходят"! стало быть, жить с плеча, нараспашку нельзя. Надо осторожно осматриваться, как бы не соблазнить кого. Разум кичит и ни на кого не смотрит; а между тем возбуждает кругом соблазны делом, а более словом. Соблазн растет и увеличивает беду самого соблазнителя, а он того не чует и еще больше расширяется в соблазнах. Благо, что угроза Божия за соблазн здесь, на земле, почти не исполняется в чаянии исправления; это отложено до будущего суда и воздаяния; тогда только почувствуют соблазнители, сколь великое зло соблазн. Здесь же никто почти и не думает о том, соблазнит ли или не соблазнит он своими делами и речами окружающих. Два греха, в очах Божиих очень великие, ни во что вменяются людьми: это - соблазн и осуждение. Соблазнителю, по слову Господа, лучше не жить; осуждающий уже осужден. Но ни тот, ни другой не помышляют об этом и даже сказать не могут, грешны ли они в чем либо подобном. Какое, в самом деле, ослепление окружает нас и как беспечно ходим мы посреди смерти!
(Гал. 3, 8-12; Лк. 9, 57-62). "Никто возложивший руку свою на плуг и озирающийся назад, не благонадежен для Царствия Божия". То есть, кто думает спасаться, а между тем оглядывается и на то, что должно бросить для спасения, тот не спасается, не идет, не направляется в Царствие Божие. Надобно уже окончательно порешить со всем тем, что несовместно с делом спасения. Задумавшие спасаться и сами это видят, но расставанье с некоторыми привязанностями отлагают все до завтра. Вдруг порвать все - представляется слишком большой жертвой. Хотят отрешаться исподволь, чтоб и другим не бросалось в глаза, - и всегда почти проигрывают. Заводят порядки спасительные, а сердечные расположения оставляют прежними. На первых порах несообразность очень резка: но "завтра" и обещаемое изменение их заграждает уста совести. Таким образом, все завтра да завтра, - совесть устает толковать все одно и то же и, наконец, замолкает. А тут начинают приходить мысли, что и так можно оставить. Мысли эти крепнут, а затем и навсегда устанавливаются. Образуется лицо внешне исправное, но с внутреннею неисправностью. Это раскрашенный гроб перед очами Божиими. Главное то беда, что обращение таковых бывает также трудно, как и тех, которые ожестели в грехах открытых, если еще не труднее. . . А думается, что все ничего.
Предпразднства Введения во Храм Пресвятой Богородицы
Тропарь предпразднства Введения во Храм Пресвятой Богородицы, глас 4
Ра́дость предобруча́ет всем А́нна ны́не,/ печа́ли сопроти́вный плод прозя́бши, еди́ну Присноде́ву,/ Ю́же и приво́дит, моли́твы исполня́ющи,/ днесь веселя́щися, в храм Госпо́день,// я́ко су́щий храм Бо́га Сло́ва и Ма́терь чи́стую.
Перевод: С радостью обручает всех Анна сегодня, враждебный печали плод взрастив, Единственную Приснодеву, Которую и приводит, обеты выполняя, сегодня радуясь, в храм Господень, как настоящий храм Бога Слова и Мать чистую.
Кондак предпразднства Введения во Храм Пресвятой Богородицы, глас 4
Весе́лия днесь вселе́нная испо́лнися вся/ в благознамени́том пра́зднице Богоро́дицы,/ зову́щи:// Та есть сень Небе́сная.
Перевод: Радостью сегодня наполнился весь мир в знаменитом празднике Богородицы, взывая: «Ты покров Небесный».
В пятницу, св. Кресту
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.
Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.
Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.
Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы.
Преподобному Григорию Декаполиту
Тропарь преподобному Григорию Декаполиту , глас 3
О́браз был еси́ воздержа́ния,/ Боже́ственным Ду́хом вся просвети́в,/ правове́рия те́чение соверши́л еси́,/ уче́нием мир просвети́л еси́,/ и злове́рных обличи́л еси́ смы́слы,/ о́тче преподо́бне Григо́рие,// Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Перевод: Ты был примером воздержания, Божественным Духом все просветив, православно совершил жизненный путь, учением мир просветил и обличил замыслы еретиков, отче преподобный Григорий, Христа Бога моли даровать нам великую милость.
Кондак преподобному Григорию Декаполиту , глас 3
Све́тлое тя со́лнце Це́рковь познава́ет,/ доброде́телей красота́ми и исцеле́ний луча́ми/ всех просвеща́я, Христо́в уго́дниче./ Те́мже пра́зднуем честну́ю па́мять твою́,/ и почита́ем по́двиги твоя́,// всеблаже́нне о́тче, прему́дре Григо́рие.
Перевод: Ярким солнцем Церковь тебя считает, добродетелей красотами и исцелений лучами всех просвещающим, Христов угодник. Потому празднуем священную память твою и почитаем подвиги твои, всеблаженный отче, премудрый Григорий.
Преподобному Григорию Декаполиту и святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому
Тропарь преподобному Григорию Декаполиту и святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому , глас 4
Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш.
Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.
Святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому
Тропарь святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому , глас 4
И́же Боже́ственным нача́лом прему́дрости,/ стра́хом Госпо́дним утве́рждся,/ отту́ду свяще́нными восхожде́нии возше́л еси́/ во учени́чество Златоу́ста,/ и архиере́йскаго того́ престо́ла досто́ин быв чистоты́ добро́тами,/ апо́стольским пра́вилом себе́ вообрази́в,/ не себе́ живы́й, но Христу́ и ста́ду твоему́./ Тем в нетле́нный живо́т апо́стольски всели́лся еси́,/ иера́рше Про́кле,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Божественным началом премудрости, страхом Господним укрепившись (Прит.1:7), священным восхождением взошел ты в ученичество к Иоанну Златоусту и его архиерейского престола стал достоин по чистоте и добродетелям, став образом апостольского правила, живущий не для себя, но для Христа и стада своего. Потому в нетленную жизнь апостольски вселился ты, иерарх Прокл, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому , глас 4
Досто́йно днесь торжеству́ет/ всех градо́в честне́йший вои́стинну в честно́м преставле́нии твое́м,// о́тче отце́в, Про́кле му́дре.
Перевод: По достоинству сегодня торжествует воистину почтеннейший из всех городов (Константинополь) в день почитаемого успения твоего, отче отцов, Прокл мудрый.
Ин кондак святителю Проклу, архиепископу Константинопольскому , глас 8
Всечестна́го святи́теля, Ца́рскаго гра́да престо́л украси́вшаго/ и сокро́вищем безце́нным того́ обога́щшаго, пречестны́ми мощми́ Златоу́стовыми,/ и́мже сло́во живо́тно стяжа́, просвеща́я ве́рно чту́щия его́,/ пе́сньми похвале́ния того́ ра́достно ублажи́м, зову́ще:// ра́дуйся, архиере́ю, о́тче свяще́нный.
Перевод: Почитаемого святителя, Царского города (Константинополя) престол украсившего и обогатившего бесценным сокровищем - драгоценными мощами Иоанна Златоуста, благодаря которому он обрел слова жизни, просвещающие с верой почитающих его, молитвенными славословиями с радостью прославим Прокла, взывая: «Радуйся, архиерей, отче священный».
Преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому
Тропарь преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому , глас 2
Жела́нием духа распали́вся,/ мяте́ж мирски́й отри́нув,/ ко Еди́ному Бо́гу любо́вию прилепи́ся/ и То́го́ вседушне взыску́я,/ во вну́треннюю пусты́ню оты́де,/ при во́дах всели́ся,/ иде́же в слеза́х и труде́х пребыва́я многоле́тное вре́мя,/ в терпе́нии мно́зе житие́ а́нгельское проходи́л еси́/ в наставле́нии Боже́ственнаго Ра́зума,/ ста́до и́нок собра́ мудре,/ и́хже посеща́я, не оста́ви, Диодо́ре преподо́бне,/ о́тче наш, Пресвяте́й Тро́ице моля́ся/ от зол вся́ческих изба́вити и спасти́ души на́ша.
Перевод: Духовным устремлением возгоревшись, мирскую суету отвергнув, к Единому Богу ты привязался любовью и Его всей душой взыскуя, во внутреннюю пустынь ушел, поселился у воды, где в слезах и трудах пребывая долгие годы, со многим терпением совершал подобное ангельскому житие, руководимый Божественным разумом, стадо монахов собрал, мудрый, не переставай посещать их, Диодор преподобный, отче наш, Пресвятой Троице молясь от зол всяческих избавиться и спасти души наши.
Кондак преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому , глас 2
От ю́ности, преподо́бне,/ плотску́ю во́лю в посте́х и моли́твах источи́л еси́,/ кре́ст свой взем, Христо́ви после́довал еси́,/ те́мже и к Вы́шним тече́нием ра́достно устреми́в себе́,/ иде́же со все́ми святы́ми Святе́й Тро́ице предстои́ши,/ но и ны́не ста́до свое́ посеща́я,/ помина́й чту́щих пресвяту́ю па́мять твою́,/ да вси благода́рно вопие́м ти:/ ра́дуйся, Богому́дре Диодо́ре, наста́вниче наш пусты́нный.
Перевод: С юности, преподобный, плотские желания в постах и молитвах истощил ты, крест свой взяв, Христу последовал, потому и к Небесам радостно устремил свой путь, где со всеми святыми Святой Троице предстоишь, но и сейчас, стадо свое посещая, вспоминай почитающих пресвятую память твою, да все благодарно взываем к тебе: «Радуйся, Богомудрый Диодор, учитель наш пустынный».
Молитва преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому
О, преподо́бне и достоблаже́нне Диодо́ре, о́тче наш, по́стниче терпеливоду́шный, безмо́лвия рачи́телю предо́блий, учи́телю духо́вный спасти́ся хотя́щим, разреши́телю тлетво́рных страсте́й незло́бивый, моли́твенниче о бию́щих тя безви́нно, Христоподо́бный, прозорли́вства проро́ческаго испо́лненный, предвозгла́сная о бу́дущих благи́х цевни́це, адама́нте ве́ры во Христа́ несеко́мый, сто́лпе терпе́ния незы́блемый, за́поведей Творца́ своего́ благопослу́шливый соверши́телю, плотоно́сный А́нгеле и Ду́ха Свята́го вмести́лище благоуха́нное, жи́телю пусты́нный несумни́тельный, смиренному́дрый Небе́сный челове́че и сожи́телю Го́рним чинонача́лиям! Ты кро́тостию ду́ха кро́тких зе́млю насле́довал еси́, друг же и уго́дник в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему яви́лся еси́, И́же и просла́вити тя благоизво́ли. Ве́мы бо, преподо́бне, ка́ко Бог изоби́льно от тебе́ чуде́сному дождю́ ве́рным кропи́ти повеле́. К тебе́ у́бо припа́дающе, любе́зно мо́лим тя, уго́дниче досточу́дный: не преста́й моля́ся Пресвяте́й и Живонача́льней Тро́ице, да низпосле́т стране́ на́шей тишину́ и мир, на враги́ побе́ду и одоле́ние, церква́м же согла́сие и всем лю́дем смиренному́дрие и изоби́лие благи́х. Угаси́, блаже́нне, моли́твами твои́ми паря́щия на ны разжже́нныя бесо́вския стре́лы, да не прико́снется нам зло́ба грехо́вная, и всем всегда́ ми́лостивное да́руй. При́зри и на мя, недосто́йнаго: свя́зан бо есмь лю́те пленни́цами прегреше́ний мои́х и в пучи́ну стра́стнаго мо́ря влеко́м, увы́ мне! неодержа́нно. Сего́ ра́ди приле́жно молю́ святы́ню твою́, пребога́те, и припа́даю к тебе́ со слеза́ми, глаго́ля: предста́ни ми на пути́ напа́сти моея́, расто́ргни у́зы, отжени́ стра́сти, осла́би от грехо́вных вери́г, изба́ви мя от належа́щия ско́рби и от вся́каго зла, да не сведе́н бу́ду по дело́м мои́м в снедь лю́тому мироде́ржцу врагу́. Разреши́ мя от боле́зненных соу́з и спасе́ние да́руй ми, я́ко да спаса́ем моли́твами твои́ми, воспою́ и просла́влю от всея́ ви́димыя и неви́димая тва́ри в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и в безконе́чныя ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва вторая преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому
О, пресла́вный, Богоукраше́нный, пресве́тлый свети́льниче, Небе́сного Ца́рствия насле́дниче, безмо́лвия рачи́телю всеизря́дный, трудополо́жниче терпеливоду́шный! Ты дре́вле непло́дную, ны́не же тобо́ю новопросвеще́нную Юрьеву го́ру све́том Христо́вым озари́л еси́, на не́йже и святу́ю оби́тель воздви́гл еси́, и Богоуго́дными твои́ми труды́ и по́двиги, разли́чными добро́тами и благоле́пием сию́ украси́л еси́, и честны́м твои́м и чудотво́рным и цельбоно́сным моще́м просла́витися изво́лил еси́, и те́ми страну́ сию́ освяти́л еси́, и бесо́вския полки́ из нея́ изгна́л еси́. Помози́ мне, гре́шному, о всеблаже́нне, Ду́ха Свята́го благода́тию путь жития́ спаси́тельно ше́ствовати; просвети́ омраче́нную ду́шу мою́ заре́ю Богодарова́нныя ти благода́ти; да́руй ми бога́тно неболе́зненным жи́тельством пожи́ти; покажи́ вход невозбра́нен во огра́ду ве́чнаго пребыва́ния; сохрани́ блужда́ющаго в пусты́ни жите́йстей; отжени́ от се́рдца моего́ душетли́тельную по́хоть; очи́сти скве́рну грехо́вную моли́твами твои́ми, я́звы исцели́ и спасе́ние да́руй, да ве́село зову́ ти, спаса́ем: ра́дуйся, преподо́бне Диодо́ре, о́тче наш, свети́ло незаходи́маго све́та, све́тло сия́ющая звездо́ пресве́тлая, в сия́ после́дняя времена́ в се́верных стра́нах возсия́вшая; ра́дуйся, стране́ Росси́йской вели́кое на супоста́ты поможе́ние и заступле́ние, во бра́нех кре́пкое одоле́ние; ра́дуйся, непоколеби́мый благоче́стия сто́лпе, и́ноческих преда́ний тве́рдый храни́телю и и́ноком наста́вниче духо́вный; ра́дуйся, кре́пкий адама́нте и стра́шный бесо́м прогони́телю и повели́телю; ра́дуйся, гра́ду на́шему и Богозда́нней твое́й оби́тели све́тлая добро́то и оте́честву твоему́ похвало́ ве́чная и непреста́нная. Сподо́би у́бо и мене́ вся́кия ра́дости и Небе́снаго Ца́рствия бы́ти прича́стника ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Священномученикам Александру Сахарову и Иоанну Тихомирову
Тропарь священномученикам Александру Сахарову и Иоанну Тихомирову , глас 3
Пресла́вную му́ченик дво́ицу,/ служи́телей Та́ин Боже́ственных,/ хвалу́ Це́ркве и же́ртву свяще́нную,/ дне́сь любо́вию восхва́лим, ве́рнии,/ Алекса́ндра и Иоа́нна па́стырей на́ших,/ и́же по́двиги ве́ры и благоче́стия/ па́ству во еди́нстве соблюдо́ша/ и да́же до сме́рти за Христа́ пострада́ша,// Его́же приле́жно мо́лят спасти́ души́ на́ша.
Перевод: Двух удивительных мучеников, служителей Тайн Божественных, хвалу Церкви и жертву священную, сегодня с любовью прославим, верующие, Александра и Иоанна, пастырей наших, которые подвигами веры и благочестия паству в единстве сохранили и даже до смерти за Христа пострадали, Его же усердно молят о спасении душ наших.
Кондак священномученикам Александру Сахарову и Иоанну Тихомирову , глас 2
Ве́рою несумне́нною, я́ко брачною оде́ждею, обле́кшеся,/ к све́тлому черто́гу Небе́сному устреми́стеся,/ священному́ченицы Алекса́ндре и Иоа́нне,/ еди́наго же Христа́ все́м се́рдцем возлюби́вше,/ страда́ния мно́гая и сме́рть претерпе́сте./ Ны́не нетле́нныя трапе́зы наслажда́етеся// и моли́теся спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Верой искренней, как брачной одеждой, облекшись, к светлому чертогу Небесному устремились, священномученики Александр и Иоанн, одного Христа всем сердцем возлюбив, страдания многие и смерть претерпели. Сейчас нетленной трапезой наслаждаетесь и молитесь о спасении душ наших.
Комментарии
https://webstart.am/web-kayqeri-patrastum/որտե՞ղ պատվիրել կայք
@.am
RSS лента комментариев этой записи