Воскресное Богослужение Божественная Литургия.
Память. Сщмчч. Ермола́я, Ерми́ппа и Ермокра́та, пресвитеров Никомидийских (ок. 305).
Прп. Моисе́я Угрина, Печерского, в Ближних пещерах (ок. 1043); прмц. Параске́вы Римской (138–161); Собор Смоленских святых (переходящее празднование в воскресенье перед 10 августа).
Сщмч. Се́ргия Стрельникова, пресвитера (1937).
Преподобный Моисей Угрин, Печерский, по происхождению венгр, был братом преподобного Ефрема Новоторжского († 1053; память 28 января) и Георгия. Вместе с ними он поступил на службу к святому благоверному князю Борису († 1015; память 24 июля). После убийства в 1015 году на реке Альте святого Бориса, вместе с которым погиб и Георгий, святой Моисей бежал и скрывался в Киеве у Предславы, сестры князя Ярослава. В 1018 году, когда польский король Болеслав захватил Киев, святой Моисей вместе с другими попал в Польшу в качестве пленника.
Высокий и стройный красавец, святой Моисей обратил на себя внимание одной богатой польки-вдовы, которая загорелась к нему страстным желанием и захотела сделать его своим мужем, выкупив из плена. Святой Моисей решительно отказался менять плен на рабство у женщины. Его давнишней мечтой было принять Ангельский образ. Однако, несмотря на отказ, полька купила пленника.
Она пыталась всячески совратить юношу, но он предпочитал голодные муки пышным пирам. Тогда полька стала возить святого Моисея по своим землям, думая, что он прельстится властью и богатством. Святой Моисей сказал ей, что не променяет духовные богатства на тленные вещи этого мира и станет иноком.
Проезжавший через те места Афонский иеромонах постриг святого Моисея в иночество. Полька приказала растянуть святого Моисея на земле и бить его палками так, чтобы земля напиталась кровью. Она добилась разрешения у Болеслава делать с пленником все, что угодно. Бесстыдная женщина однажды велела насильно положить святого Моисея с собой на постель, целовала и обнимала его, но и этим ничего не добилась. Святой Моисей сказал: "Я из страха Божия гнушаюсь тобой как нечистой". Услышав это, полька велела давать святому каждый день по сто ударов, а потом оскопить его. Вскоре Болеслав воздвиг гонение на всех иноков в стране. Но его постигла внезапная смерть. В Польше поднялся мятеж, во время которого была убита и вдова. Оправившись от ран, преподобный Моисей пришел в Печерский монастырь, нося на себе мученические раны и венец исповедания как победитель и храбрый воин Христов. Господь дал ему силу против страстей. Один брат, одержимый нечистой страстью, пришел к преподобному Моисею и молил его помочь ему, говоря: "Даю обет сохранить до смерти все, что ты велишь мне". Преподобный Моисей сказал: "Никогда в жизни ни с одной женщиной слова не говори". Брат обещал исполнить совет преподобного. У святого Моисея была в руке палка, без которой он не мог ходить от полученных ран. Этой палкой он ударил в грудь пришедшего к нему брата и тотчас тот был избавлен от искушения. Преподобный Моисей подвизался в Печерском монастыре 10 лет, скончался около 1043 года и был погребен в Ближних пещерах. Прикосновением к святым мощам преподобного Моисея и усердной молитвой к нему печерские иноки исцелялись от плотских искушений.
См. также: "Житие преподобного отца нашего Моисея Угрина" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Друга́го тя Ио́сифа,/ вели́кий чистоты́ и целому́дрия рачи́телю,/ всече́стне и равноа́нгельне Моисе́е,/ свяще́нными пе́сньми восхваля́юще, гре́шнии,/ мо́лимтися приле́жно:/ моли́ Христа́ Бо́га,/ я́ко да исцели́т вся на́ша стра́сти// и пода́ст ве́лию ми́лость.
Перевод: Как второго Иосифа, великий любитель чистоты и целомудрия, почитаемый всеми и равный ангелам Моисей, священными молитвенными песнопениями прославляя, грешные, молимся тебе усердно: «Моли Христа Бога, чтобы Он исцелил все наши болезни и подал великую милость».
Труды́ и по́двиги со страстьми́ по чистоте́ твое́й ви́дя, свя́те,/ кто не удиви́тся?/ Глад бо, темни́цу и ра́ны прие́мля,/ не порабо́тился еси́ сласте́м ля́ховицы,/ но, я́ко царь, страстьми́ облада́яй,/ ны́не и тогда́ возпросла́вился еси́ от Всеви́дящаго челове́ческая сердца́,/ от Него́же во искуше́ниих всем посо́бствовати благода́ть прие́м,/ посо́бствуй и нам, твою́ па́мять чту́щим,// Моисе́е преподо́бне.
Перевод: Трудам и подвигам борьбы со страстями, увидев чистоту твою, святой, кто не удивится? Ибо ты, принимая голод, заключение и раны, не стал рабом обольщения польки, но, как царь, владея своими страстями, сейчас и тогда прославился Всевидящим человеческие сердца, от Него же получил благодать помогать всем в искушениях, помогай и нам, почитающим твою память, Моисей преподобный.
В Вы́шних еди́наго Бо́га ища́/ земна́я вся презре́л еси́,/ о телеси́ свое́м неради́в,/ на му́ки му́жески себе́ вда́л еси́,/ глад, жа́жду, у́зы, в темни́це затворя́емь, до́блественно претерпе́л еси́,/ бие́ния, кро́ве излия́ние и удо́в отре́зание,/ чи́стаго ра́ди де́вства твоего́,/ му́жески поне́сл еси́./ И ны́не с де́вственными ли́ки предстоя́ Пресвяте́й Тро́ице,/ от всех искуше́ний моли́ изба́витися вопию́щим ти:// ра́дуйся, Моисе́е, о́тче блаже́ннейший.
Перевод: Одного Бога в Небесах взыскуя, ты презрел все земное, о теле своем не заботился, на муки мужественно предал себя, голод, жажду, узы, заключение в темницу доблестно претерпел ты, избиения, пролитие крови и отрезание частей тела, ради чистого девства твоего мужественно перенес ты. И сейчас в собрании девственных предстоя Пресвятой Троице, от всех искушений моли избавиться взывающим к тебе: «Радуйся, Моисей, отче блаженнейший».
О, пречу́дный и Богоно́сный о́тче Моисе́е, изря́дный уго́дниче Христо́в и вели́кий чудотво́рче, к тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: да́ждь нам бы́ти прича́стником любве́ твоея́ к Бо́гу и бли́жнему, помози́ нам твори́ти во́лю Госпо́дню в простоте́ се́рдца и смире́нии, за́поведи Госпо́дни соверша́ти непогреши́тельно, при́зри благоутро́бно на вся́кую ду́шу ве́рных твои́х чти́телей, ми́лости и по́мощи твоея́ и́щущих. Ей, всеблаги́й уго́дниче Бо́жий, услы́ши нас, моля́щихся тебе́, и не пре́зри нас, тре́бующих твоего́ заступле́ния и досто́йную песнь тебе́ принося́щих, тебе́ ублажа́ем, о́тче Моисе́е, тя воспева́ем, чистоты́ свети́льниче, прославля́юще ми́лостиваго Бо́га, во Святе́й Безнача́льней Тро́ице сла́вимаго Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Возбранный чудотворче и Духа Святаго исполненный, преподобный отче Моисее, дивный подвижниче и недугов душевных и телесных целебниче, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи да в радости сердца зовем ти:
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Ангелов Творец и Господь сил яви тя, досточудне, Ангела во плоти и верных предстателя. Прибегающе убо к заступлению твоему, сицевая радостная тебе приносим:
Радуйся, ангельския чистоты ревнителю; радуйся, предобрый иноков наставниче.
Радуйся, целомудрия дивное светило; радуйся, усердный исполнителю поста и воздержания.
Радуйся, светлый образе кротости и смирения; радуйся, утешение верным являяй.
Радуйся, обителей земных покровителю небесный; радуйся, ярем благий на ся вземший.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Видя Господь чистоту сердца твоего, избра тя зрети славу небесную. Егда с двумя братиями твоими во град Киев преселился еси и святым страстотерпцем Борису и Глебу усердно поработал еси, тогда ты, блаженне, в молитвах потщался еси, елико бе мощно юноше святым подражати. Сего ради с веселием возопиял еси Богу: Аллилуиа.
Разум богодухновен имея, о преподобне отче Моисее, дивным смотрением Божиим, егда на реце Альте брата твоего Георгия вои Святополка погубиша вкупе со святыми страстотерпцами Борисом и Глебом, ты же един избавився убиения, пришел во град Киев к Предиславе сестре Ярославлей и был тамо моляся ко Господу прилежно, темже похваляюще Бога, спасшаго тя, глаголем ти сице:
Радуйся, начало премудрости страх Божий правилом жизни себе предизбравый; радуйся, яко Ангела хранителя николиже опечалил еси.
Радуйся, лучу Божественного света; радуйся, благоуханный крине девства и нетления.
Радуйся, яко благочестием твоим угодил еси Христу Богу; радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.
Радуйся, немощей наших изрядный целебниче.
Радуйся, избранный сосуде Духа Святаго.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Силою Вышняго, дарованною тебе, и долготерпением твоим был еси вельми преукрашен, егда же ведоша тя по руку и ногу железы тяжкими окована и твердо стрежаху, любовию к Богу выну пламенея, вопиял еси: Аллилуиа.
Имея благоприятную по благочестии ревность, был еси искушаем от некия жены младыя, имущей богатство многое, ея же муж с Болеславом идый не возвратися; та убо приемши во ум видения, доброту уязвися вожделением плотским к преподобному, он же вся терпя моляшеся. Сему убо благоговейно удивляющеся, с радостию вопием тебе:
Радуйся, от млада возраста вдавый себя на служение Господу; радуйся. Того Единого паче всего возлюбивый.
Радуйся, плоть духу покоривый; радуйся, вся по Бозе терпети изволивый.
Радуйся, козни вдовы бодро отразивый; радуйся, тесным путем евангельским шествовавший.
Радуйся, Киево-Печерския Лавры священное украшение; радуйся, яко тобою Господь прославляется.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворце и чистоты поборниче.
Бурею одержима помышлений, восшуме нечестивая вдова на храм души твоея, преподобне, уведев же тя верного быти раба Христова, зело смятеся, темже и мы, зря житейское море воздвигаемое бурею страстей и напастей, притекаем к тихому пристанищу молитв твоих, вопия Христу Богу: Аллилуиа.
Слышавше и видевше святое житие твое, удивляхуся силе благодати, из уст твоих исходящей, и прославляху Бога, сего ради и мы радостно ублажаем тя:
Радуйся, дивный избранниче Божий; радуйся, суетную славу мира сего во уметы вменивый; радуйся, за Сладчайшаго Иисуса душу твою положивый; радуйся, у престола Божия предстояй с горними силами; радуйся, на высоту безстрастия возшедый; радуйся, преподобне отче, в терпении неодоленный.
Радуйся, Света Невечерняго причастниче.
Радуйся, велию благодать от Господа стяжавый.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Боготечною звездою яви тя миру житие твое, преподобне отче Моисее, яко всего паче возлюбил еси чистоту душевную и телесную и ради мук временных уповая избавлен быти вечных мук, воспевал еси благодарне Богу: Аллилуиа.
Видя враг рода человеческаго чистое и святое житие твое, паче распаляет вдову, яже облече тя во ризы многоценныя и сладкими брашны питаше, безстудно влачаше на дело непреподобное, ты же, отче святый, прилежаше паче посту и молитве. Сего ради воспеваем ти сице:
Радуйся, добрый воине Христов; радуйся, Святыя Церкве похвало и радование.
Радуйся, дарами благодатными преисполненный; радуйся, не словом точию, но множае паче делом нас поучаяй.
Радуйся, различными напастьми и искушеньми отягченных скоро пособствующий; радуйся, избранниче Христов, чудесы свидетельствованный.
Радуйся, в подвигах земное течение совершивый; радуйся, сподобившийся зрети славу Божию.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Проповедуется во всем мире доблесть подвига твоего, блаженне, ибо ни во что же вменял еси житие мира сего. Гладом умысли злая жена уморити тя, вверженного в темницу. Друзии же увещаваху тя, глаголюще: кто не посмеется твоему безумию; уне ти есть покоритися жене сей. Ты же, блаженне, рече: вышняго ради Царства вся сия преобидех, поя Богу: Аллилуиа.
Возсиял еси в бренной плоти светом небесным, глаголя слова Евангельския: не оженивыйся печется о Господних, како угодити Господеви. Тем же вопием ти:
Радуйся, отче, светом добродетелей твоих мир озаривый; радуйся, огнь любве Христовы в себе носивый.
Радуйся, в бедах скорый помощниче; радуйся, ангельское житие являяй.
Радуйся, не приложивый сердца к земному наслаждению; радуйся, молитвенниче о чтущих святую память твою.
Радуйся, покоя вечного достигнувый.
Радуйся, неизреченных благ наследниче.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Хотяй непрестанно житием и верою Господу благоугождати, был еси от черноризца святыя Афонския горы облечен во святый, ангельский, иноческий образ, тем же сиянием подвигов твоих просвещенни усердно величаем тя прославльшему тя Христу Богу вопием: Аллилуиа.
Новое показа зло оная лукавая жена егда в безумии своем оскопити тя повелела, ты же яко мертв лежал еси от течения крове, едва мало в себе дыхания имея. Благоговейне убо вспоминая долготерпение твое, блажим тя похвалами сими:
Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем непрестанно сохранивый; радуйся, бодрости и трезвения предобрый учителю.
Радуйся, верных ко спасению наставляющий,
Радуйся, твердее адаманта в терпении явивыйся, ибо кровию твоею, яко багряницею Церковь украсися.
Радуйся, к преподобному Антонию работати Господеви пришедый.
Радуйся, чудесы твоими обитель Печерскую прославивый.
Радуйся, покоривый волю свою воле Отца Небесного.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Странное чудо является притекающим к тебе, блаженне Моисее, ибо дарова тебе Господь побеждати страсти. Таже подражая первому Моисею, творящему жезлом чудеса, жезлом страсть братнюю исцелил еси. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшему тебе таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.
Весь благодатных дарований исполненный, десятолетным безмолвием пещерным равноангельским просиял еси светом небесным и сподобился еси боговидец быти, обретеся бо достоин блаженства чистых сердцем, преподобне отче Моисее. Сего ради по долгу зовем ти:
Радуйся, яко тобою Господь от страстей исцеление дарует; радуйся, блаженне, заповедь чистым сердцем быти верно исполнивый.
Радуйся, яко свет Божественный зрети сподобился еси; радуйся, о душах наших непрестанный молитвенниче.
Радуйся, древних, святых, богоносных отец нравы себе усвоивый; радуйся, высокая преподобных похвало.
Радуйся, во смирении зело преуспевый; радуйся, яко успение твое прославляет Святая Церковь.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Все естество ангельское удивися высоте чистоты твоея, Церковь же паки прославляет тя, яко великий таинник Божия благодати был еси и зрети лицем к лицу Господа удостоился еси, да и мы с тобою выну вопием: Аллилуиа.
Витии многовещаннии не возмогут изрещи чистоту твою, блаженне, мы же любовию побеждаеми дерзаем воспети тебе похвалы таковая:
Радуйся, немощных укрепление; радуйся, скорбных и печальных утешение; радуйся, добрых насадителю; радуйся, за девственную чистоту от Господа венчанный.
Радуйся, Божия славы теплый рачителю, радуйся, талант врученный ти умноживый.
Радуйся, Христа Бога всем сердцем возлюбивый; радуйся, светильниче, просвещающий сердца память твою чтущих.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Спасти хотя твою душу, нерадил еси о твоей плоти и в Лавре Печерстей святаго Антония конец странствия земнаго совершил еси, почив о Господе кончиною праведною и святою, яко победитель не с человеки, но со Ангелы воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Стеною терпения оградився, Царя Небеснаго Христа верный служитель был еси, житие твое тесною стезею прошел еси. Мы же чтуще любовию память твоего преставления и мощей твоих честных обретения, ублажаем тя, вопиюще таковая:
Радуйся, преславный наш заступниче; радуйся, предваряющий прошения призывающих тя во искушениях; радуйся, многими скорбьми в радость Господа вшедый; радуйся, слез излияньми душу твою омывый; радуйся, слово апостольское: любы долготерпит, исполнивый.
Радуйся, блаженство райское со святыми унаследовавый; радуйся, богоугодным житием веру утвердивый.
Радуйся, ближним и дальним помощь свою подаваяй; радуйся, мира горняго блаженный обитателю.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Пением акафиста чествуем тя и величаем, преподобне отче Моисее, ревностно совершающе святую память твою. Ты же, милостиво приимше малое моление наше, нам поборником, предстателем и молитвенником ко Господу. Мы же, поминая житие твое богоугодное и подвиги твоя многотрудныя, воспеваем прославльшему тя Творцу: Аллилуиа.
Светоподательному светильнику подобны честныя и цельбоносныя мощи твоя, досточудне отче Моисее, свет бо невечерний возсиявает от них чрез чудесы обильныя, тем же от любве сердечныя восклицаем тебе радостно:
Радуйся, смертию временной прешедый в живот вечный; радуйся, Иоанна Многострадального чудесно уврачевавый.
Радуйся, крине возращенный на земли для райских селений; радуйся, делателю добрый винограда небеснаго.
Радуйся, маслино многоплодная сада Иисусова; радуйся, преподобных Печерских отцев величание.
Радуйся, тихое пристанище обуреваемых страстьми; радуйся, во всем мире Богом прославленный.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
Благодать дана ти от Бога соблюдати от нечистыя страсти всякаго человека, с верою и любовию к заступлению твоему прибегающего. Мы же Господу, даровавшему нам тебе, скорого, милостиваго врачевателя, благодарственне воспеваем: Аллилуиа.
Поюще равноангельское житие твое, ублажаем тя, отче Моисее, яко молитвенника о нас пред Господем, заступника и наставника ко спасению, и со умилением возглашаем ти таковая:
Радуйся, о мире молитвенниче преизрядне; радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий.
Радуйся, всех сердца любовию твоею к себе привлекающий; радуйся множеством чудес от Бога прославленный.
Радуйся, странниче, отечествия небеснаго достигнувый; радуйся, терпением скорбей древнему Иову подражавый.
Радуйся, во искушениях присный помощниче; радуйся, миро целебное Божия благодати.
Радуйся, о тебе бо радуются Ангели и Бога славят человецы.
Радуйся, преподобне отче Моисее, дивный чудотворче и чистоты поборниче.
О, предивный угодниче и святый чудотворче, преподобне отче Моисее, малое сие песнословие, с любовию в похвалу тебе приносимое, от нас милостивно приемши, умоли всех Творца и Господа даровати нам душевное спасение и телесное здравие, верно воспевающих Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
О, пречудный и богоносный отче Моисее, изрядный угодниче Христов и великий чудотворче, к тебе смиренно припадаем и молимся: даждь нам быти причастником любве твоея ко Богу и ближнему, помози нам творити волю Господню в простоте сердца и смирении, заповеди Господни совершати непогрешительно, призри благоутробно на всякую душу верных твоих чтителей, милости и помощи твоея ищущих. Ей, всеблагий угодниче Божий, услыши нас, молящихся тебе, и не презри нас, требующих твоего заступления и достойную песнь тебе приносящих, тебе ублажаем, отче Моисее, тя воспеваем, чистоты светильниче, прославляюще милостиваго Бога, во Святей Безначальней Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Грядите, людие, принесем хваление Богу, прославляющему угодника Своего и показавшему того во всех искушениих непреодоленна, и воспоим Ему песнь: славно прославися.
Навед враг всезлобный на господина твоего, блаженнаго князя Бориса, смерть окаянным братоубийцею, и тебе с ним восхоте погубити, но ты, спасен от злых, воспел еси: слава Богу о всем, буди Имя Господне благословенно.
Рукою Божиею спасен быв от смерти, пришел еси в Киев к Предиславе, сестре Ярославли, идеже жалостию по господине своем одержим, сказал еси о нем вся, елико пострада, аки агнец безгласен, не противяся предаде себе в руце ищущих его крове, и пел еси: Бог наш славно прославися.
Время некое страха ради сокрылся еси, преподобне, человеческое по себе показуя, дондеже откры тя Господь, аки светило, всем тесный путь текущим во образ, егоже многими искушении чист соблюл еси, поя: Боже мой, в немощней плоти моей славно прославися.
Богородичен: Вся могущая о Бозе, Царице, предстани скоро мольбу Тебе приносящим и виждь, колико восташа на ны душеубийцы, ихже стрелами силы Твоея до конца погуби, да непрестанно Тебе вопием: яко велико и страшно врагом нашим имя Твое, славно прославися.
Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче Тебе, Господи.
На твердем камени веры душевная чувства твоя утвердив, шел еси в плен, упование имея на Единаго, тяжчайшия раны и крест претерпевшаго Иисуса, яко Той избавит тя от сети ловца; темже на всяком месте пел еси: несть праведен, паче Тебе, Господи.
Тяжкими по руку и по ногу обложен железы и пятолетнюю прежде подъем тесноту, не разбился еси умом, но, несвязан имеяй язык, о всех приключшихся на местех благодарил еси Бога, поя: праведно вся сия навел еси на мя, несть бо праведника, паче Тебе, Господи.
Красна тя лицем, светлейша же душею видящи во узах, некая юна от благородных жен вдовица стрелою любве твоея уязвися и прельщаше тя много, святе; ты же ей отвещал еси: никакоже воли твоея повинуся, яко Бог изволи тако, Емуже пою: несть праведен, паче Тебе, Господи.
Красоте твоей телесней, наипаче же целомудренным словесем любодеица чудящися, множицею покушашеся ласкательными своими словесы уловити тя, но ты, блаженне, твердейший имеяй разум, мудре глаголал еси: кто, когда, послушав жены, спасеся? И взывал еси к Богу: спаси мя, Боже, от напасти сея, несть бо праведен, паче Тебе, Господи.
Множицею прельщении належащей жене скверней, множицею отвещавал еси: искуплен сый кровию Христа моего, никакоже раб жене безстудней сотворюся, еяже не познах от рождения моего, и не буди ми погубити труда во узах сих, ихже ради уповаю избыти вечных уз, аще пребуду тако, терпя и благодарив поя: несть праведен, паче Тебе, Господи.
Богородичен: Пленицами лютых грехопадений от врага мя уловленна и в темнице омрачения умнаго затворенна видящи, Владычице, разреши вскоре Твоим предстательством, лучами же благосердия Твоего просвети ум мой и обрати пети: несть иныя скорейшия в помощь, разве Тебе, Святейшая Марие Дево.
Огнем красоты твоея любодеица выну опаляющися, на лукавый совет устремися, помысли бо, аще тя ценою у пленившаго искупит, удобь воли своей преклонити возможет; ты же, преподобне, имый страх Божий в сердце, непрестанно взывал еси: спаси мя, Боже, от таковаго неистовства, к Тебе бо, Владыце моему, прибегаю.
Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Пришедши жена, страстию пленена, к пленившему тя, блаженне, даде цену за тя и, поемши, разреши, хотящи греховными узы связати душу твою, но ты, крестом себе оградив, шел еси в дом тоя, псаломски поя: аще пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко со мною Бог, Егоже силе слава буди.
Владыце твоему уподобился еси, якоже бо Того, купивше, иудее на страсть готовяху, тако и тебе скверная любодеица готовяше, аще души твоея не уранит страстьми, то тело страданием обложит. Ты же лучше телом изволил еси страдати, нежели душею, поя: слава силе Твоей, Господи.
Разжжения страстнаго в теле твоем да не ощутиши, всякую сластную пищу и мягкия ризы отринул еси от тебе, вместо же онех в пост и молитву облекл еси себе, изволяя хлеб сух и воду с чистотою, нежели различная брашна и вино со скверною ясти, и, не побежден быв от врага, пел еси: слава силе Твоей, Господи.
Втораго Иосифа видите, братие, якоже бо той, оставль ризу в руку любодеицы, бежа греха, тако и сей, красоты риз себе обнажив, избежа от руки, влекущия его к скверному смешению, и сим посрами невидимаго врага, хотящаго душу и тело страдальца осквернити, но ничтоже успе, пояше бо: слава силе Твоей, Господи.
Вторую египтяныню обрет, враг покушашеся блаженнаго уловити, не терпяше бо сердечныя чистоты, ни доброты лица зрети, ейже и Ангели дивляхуся, зовуще: слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Доброты Твоея вожделев, Царь Вышний, Советом Отчим и осенением Пресвятаго Духа, яко дождь на руно, сниде в пречистое чрево Твое, Дево. Падшую доброту ума моего возстави паки, Владычице, да пою Ти непрестанно: слава силе Твоей, Госпоже Богородице.
Ирмос: Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе, иного бога не знаем.
Света мысленнаго лишити тя безумная не возмогши, чувственный покусися отъяти, преподобне, темже вверже тя в мрачную темницу, идеже гладом и жаждею моряше тя, ты же взывал еси: Боже мой, не остави мене, разве бо Тебе иного не знаю.
Иже Илию и Павла Фивейскаго препитавый иногда в пустыни, Той и на тебе удиви Свою милость, преклони бо Он единаго раба жены той на милосердие и повеле питати тя тайно, ты же, аки посещение Божие быти вменяя, взывал еси: кроме Тебе, иного Бога не знаю.
Мнози, неведуще в тебе, святе, действуемыя Божия благодати, увещаваху тя, да повинешися воли госпожи твоея и будеши господин той и всему имению ея. Ты же вся сия презрел еси, любве ради Божия, глаголя: кроме тоя, не хощу иныя познати.
Не владычества тленнаго, но еже над страстьми плотскими господствовати взыскал еси, преблаженне отче наш Моисее, темже дарова тебе Бог, яко не токмо твоя страсти поработил еси духу, но и прочим во искушениях пособствовати приял еси власть, сего ради взывал еси: ничтоже инаго, кроме любве Божия, не хощу познати.
Посмеялся еси безумию любодеицы, яко повеле тя рабом со славою грады своя и веси обводити и покланятися тебе, аки своему господину, но ты велегласно целомудрия глаголы изрекл еси: всуе труждаетеся с повелевшею вам сие творити, аз бо, разве Бога, ничтоже хощу знати.
Богородичен: Радующагося врага, яко улови ны грехолюбия сластьми, посрами, Госпоже, нас же, в бури житейския молвы бедствующих, обвесели и к тихому пристанищу покрова Твоего достигнути помощь даруй: разве бо Тебе иныя в печали Помощницы не знаем.
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
В бездне страстей не погрузился еси, ни ризы твоея в скверны омочил еси, преподобне, темже, желающа тя, Богом наставляемый черноризец тайно облече во ангельскую одежду и научи, како соблюсти ту непорочну, ниже убоятися страха, ни врагу плещи дати: яко Бог есть, Иже рабы Своя от тли избавляет.
В бездне греховнаго разжжения погружаема любодеица, отчаявшися о тебе надежды своея, раны тяжкия возложи на тя, преподобне, повеле бо, растягши тя, жезлием крепко бити, яко и земли наполнитися крове твоея, ты же, благодарственно сия терпя, взывал еси: от тли, Боже мой, возведи мя.
Устрашити тя неустрашимаго хотяще, извествоваху, колика мучения имел еси, блаженне, претерпети, аще не сотвориши воли госпожи твоея, ты же, на вся готов сый, отвещал еси дерзновенно: ни огнь, ни раны возмогут мя разлучити от любве Божия, Наньже уповаю, яко от тли мя избавит.
Не покорился еси жене, безстудством омраченней, но паче обличил еси ту, преподобне, яко преобидевшую страх Божий, и безстудне к скверному смешению нудившую поплевал еси, не бояся ярости тоя, ни гнева, имел бо еси, отче, надежду на Бога, яко Той тя от руки ея избавит.
Видящи жена себе тобою, отче, посрамлену, представи тя князю, от негоже суд прия конечный, да, еже хощет, на тебе творит, имущая власть по многих муках и смерти предати тя. Но ты, пророчески предвидя оных погибель, отвещал еси: сами скоро отыдете в вечную погибель, мене же Христос, Бог мой, от тоя избавит.
Богородичен: Предстою миролюбному князю выну и, аки пленник, слышу суд на ся, да еже хощут любодейныя страсти, творят на мне, иже, приемше область на мя, обнажаются в чувствех моих и нуждею влекут мя присно любодействовати мыслию с ними. Но дондеже в сем мире смертная секира не посече мя, Ты, мирнаго Царя Небеснаго сущи Мати, прожени тыя и от тли, Богородице, мя избави.
В Вышних единаго Бога ища, земная вся презрел еси, о телеси своем нерадив, на муки мужески себе вдал еси, глад, жажду, узы, в темнице затворяемь, доблественно претерпел еси, биения, крове излияние и удов отрезание, чистаго ради девства твоего, мужески понесл еси. И ныне с девственными лики предстоя Пресвятей Троице, от всех искушений моли избавитися вопиющим ти: радуйся, Моисее, отче блаженнейший.
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть. Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и препрославлен.
Богопротивное веление от князя любодеица приемши, без студа влечаше тя к скверному смешению, желаше бо насытится твоея красоты, преиспещренныя чистотою, ейже и Ангели удивляхуся, зовуще ко устроившему в тебе сию: Создателю Боже, благословен еси.
Вся стрелы страстныя враг пусти на тя, святе, хотя уязвити тя, но, сам уязвен, стеняше, яко виде неодоленна тебе суща, но паче зовуща: Боже, благословен еси.
Всуе трудишися, о жено! — рекл еси, преблаженне, — никакоже нечистоте твоея коснуся, предзря одесную мене выну Бога, ниже взыграется плоть моя, яко страх Господень кости ми поядает, тем зову: Боже, благословен еси.
Твердость ума твоего любодеица хотящи умягчити, повеле палицами бити тя и на всяк день по сто ран налагати, но ни тако поколебася, яко одебеле плоть твоя в любовь Божию, Емуже сторичествующий плод принесл еси, зовый: Боже, благословен еси.
Лютая биения и удов отрезание прием, святе, был еси аки мертв и ели жив лежа, но стоящему врагу отрезал еси главу, мертва же и недейственна того показав, взывал еси: Боже мой, крепость моя, благословен еси.
Богородичен: В лютыя напасти впад, никакоже восклонитися могу, Ты, Владычице моя, подаждь ми крепкую Свою руку и возстави мя паки на нозе, да хожду в пути Господни правы, зовый к Тебе: от рода в род благословенно имя Твое буди.
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа и превозносите во вся веки.
В пещь огненную любострастнаго греха влеком, Бога единаго призвал еси, блаженне, давидски глаголя: Боже, в помощь мою вонми, и, вшед на пламень, неопалим пребыл еси, врага паче опалив многокозненную главу, не хотящаго пети Господа во веки.
Огнем любодеяния не могий враг опалити чистоты твоея, воздвиже лютое гонение на иночествующих полки, и изгнани быша от области немилостиваго князя вси, егоже постиже скоро гнев Божий, по пророчеству твоему, святе, яко не хотяше во всей державе своей имети поющих Господа во веки.
Князю внезапу зле душу извергшу, бысть мятеж и молва в людех, восташа бо раби и избиша господей своих, с нимиже и мучившая тя любодеица погибе, и взыде кровь на главу ея. Ты же, преподобне, воспел еси: о всех делех благословлю Господа во веки.
Воздав хвалу свободившему тя Богу, пришел еси в пещеру к преподобному Антонию, нося мученическия на теле своем язвы, ихже вси видевшии зваху: пойте, вся дела, Господа и превозносите Его во веки.
Скрыти хотя светлейшую паче солнца чистоту твою, отче, в темную вселился еси пещеру, в нейже украсил еси сию пощением и всенощными стоянии, темже яви о тебе Бог, колику имаши благодать всем в искушениях пособствовати, да славится Имя Его во веки.
Богородичен: Скрыти мняйся пред Оком Всевидящим студ греха моего, на всяк день разжжением плотским палим, беззаконие к беззаконию прилагаю. Но прежде даже не открыются пред ангельским и человеческим позором дела моя, помози ми, Чистая, избыти сицеваго неистовства, да славлю имя Твое во веки.
Ирмос: От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.
От Бога Бог, сошедшее Слово, прослави тя еще в жизни сей, святе, чудотворными дары: некоему бо любодеянием бориму прикосновением жезла твоего омертвеша страсти, и, прием от тебе заповедь никогдаже беседовати с женою, еже сотворив, прочая лета поживе мирно, тебе величая.
От рода в род чистота твоя славится, еяже ради много пострадав, приял еси блаженство чистых сердцем, преставився же от временныя жизни сея, чисте зриши Пресвятую Троицу. Поминай и нас, преподобне, память твою почитающих.
Мертвеца тя нарече Господь, яко умертвил еси похоти плотския терпением чудным, и имаши силу прикасающимся мощем твоим страсти умерщвляти, яко сотворил еси многотерпеливому Иоанну, иже, прием мир в костех своих, возвеличи Бога, прославляющаго святых Своих.
Возвеселися, горо, имущая в пещере нетленныя мощи чуднаго Моисея, воспойте хвалами, иночествующих собори, се бо имате пособника и предстателя в скорбех, кланяйтеся раце его, прикасающеся устнами, и обрящете покой во удесех ваших.
Славим Троицу Пресвятую, яко даде нам светильника мира, отца нашего Моисея, егоже празднующе летнюю память, Отца, и Сына, и Святаго Духа в Едином Божестве, вернии, единомудренно величаем.
Богородичен: Всегда славим Тя, Чистая Дево, яко собрала еси верныя рабы Своя на место сие, идеже мнози приемлют исцеление, покланяющиися образу Твоему несумненно и призывающии в молитву отец наших Печерских.
Свете Трисоставный, Содетелю, Истинный Боже, просвети мрак душ наших, се бо приводим Тебе в молитву угодника Твоего и с ним молимся: утиши бурю грехов наших и от печали всех нас избави.
Комментарии
Продвижение и упаковка соц.сетей
Создаем сайты и интернет-магази ны с нуля. Развиваем уже существующие. Продвигаем и упаковываем социальные сети
Наша команда профессионалов всегда готова решать любые задачи и достигать поставленного результата
https://desite-marketing.ru/ - Заказать продвижение сайта
=индивидуальный маркетинг=
RSS лента комментариев этой записи