Память. Прп. Сильве́стра Обнорского (1379);прп. Васи́лия Поляномерульского (1767) (Румын.).
Сщмч. Се́ргия Рохлецова, пресвитера (1938).
Икона Божией Матери: Цареградская (1071).
Святой апостол и Евангелист Марк, называемый также Иоанн-Марк (Деян.12:12), апостол от 70-ти, племянник апостола Варнавы (память 11 июня), родился в Иерусалиме. Дом его матери Марии примыкал к Гефсиманскому саду. Как говорит церковное предание, в ночь Крестных страданий Христа он следовал за Ним, завернувшись в плащ, и убежал от схвативших его воинов (Мк.14:51-52). После Вознесения Господня дом матери святого Марка стал местом молитвенных собраний христиан и пристанищем для некоторых из апостолов (Деян.12:12).
Святой Марк был ближайшим сподвижником апостолов Петра, Павла (общая память 29 июня) и Варнавы. Вместе с апостолами Павлом и Варнавой святой Марк был в Селевкии, оттуда отправился на остров Кипр и прошел его весь с востока на запад. В городе Пафе святой Марк был свидетелем того, как апостол Павел поразил слепотой волхва Елима (Деян.13,6-12).
После трудов с апостолом Павлом святой Марк вернулся в Иерусалим, а затем вместе с апостолом Петром побывал в Риме, откуда по его повелению отправился в Египет, где основал Церковь.
Во время второго благовестнического путешествия апостола Павла святой Марк встретился с ним в Антиохии. Оттуда он отправился на проповедь с апостолом Варнавой на Кипр, а затем опять ушел в Египет, где вместе с апостолом Петром основал много Церквей, в том числе в Вавилоне. Из этого города апостол Петр направил послание малоазийским христианам, в котором с любовью отзывался о святом Марке, своем духовном сыне (1Пет.5,13).
Когда апостол Павел находился в узах в Риме, апостол Марк был в Ефесе, где кафедру занимал святитель Тимофей (память 4 января). Вместе с ним апостол Марк прибыл в Рим. Там он и написал святое Евангелие (ок. 62–63).
Из Рима святой Марк снова удалился в Египет и в Александрии положил начало христианскому училищу, из которого впоследствии вышли такие знаменитые отцы и учители Церкви, как Климент Александрийский, святитель Дионисий (5 октября), святитель Григорий Чудотворец (память 5 ноября) и другие. Ревнуя о устроении церковного богослужения, святой апостол Марк составил чин литургии для александрийских христиан.
Затем святой Марк с проповедью Евангелия посетил внутренние области Африки, был в Ливии, Нектополе.
Во время этих путешествий святой Марк получил повеление от Духа Святого вновь идти в Александрию для проповеди и противодействия язычникам. Там он поселился в доме сапожника Анании, которому исцелил больную руку. Сапожник с радостью принял святого апостола, с верой внимал его повествованиям о Христе и принял Крещение. Вслед за Ананией крестились многие жители той части города, где он жил. Это возбудило ненависть язычников, и они собирались убить святого Марка. Узнав об этом, святой апостол поставил Ананию епископом, а трех христиан: Малка, Савина и Кердина – пресвитерами.
Язычники напали на святого Марка, когда апостол совершал богослужение. Его избили, волокли по улицам города и бросили в темницу. Там святой Марк удостоился видения Господа Иисуса Христа, Который укрепил его перед страданиями. На следующий день разъяренная толпа снова повлекла святого апостола по улицам города на судилище, но по дороге святой Марк скончался со словами: "В руки Твои, Господи, предаю дух мой".
Язычники хотели сжечь тело святого апостола. Но когда развели костер, все померкло, раздался гром и произошло землетрясение. Язычники в страхе разбежались, а христиане взяли тело святого апостола и погребли его в каменной гробнице. Это было 4 апреля 63 года. Память его Церковь празднует 25 апреля.
В 310 году над мощами святого апостола Марка была построена церковь. В 820 году, когда в Египте установилась власть арабов-магометан и Христианскую Церковь теснили иноверные, мощи святого перенесли в Венецию и поставили в храме его имени.
В древней иконографической традиции, усвоившей святым евангелистам символы, заимствованные из видения святого Иоанна Богослова (Откр.4,7), святой евангелист Марк изображается со львом – в ознаменование могущества и царственного достоинства Христа (Откр.5,5). Святой Марк писал свое Евангелие для христиан из язычников, поэтому он останавливается преимущественно на речах и делах Спасителя, в которых особенно проявляется Его Божественное всемогущество. Многие особенности его повествования можно объяснить близостью его к апостолу Петру. Все древние писатели свидетельствуют, что Евангелие от Марка является краткой записью проповеди и рассказов первоверховного апостола. Одной из центральных богословских тем в Евангелии святого Марка является тема силы Божией, совершающейся в немощи человеческой, ибо Господь делает возможным то, что у людей невозможно. При действии Христа (Мк.16,20) и Духа Святого (Мк.13,11) ученики его идут по всему миру и проповедуют Евангелие всей твари (Мк.13,10, 16,15).
См. также: "Житие и страдание святого Апостола и Евангелиста Марка" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Апо́столе святы́й и Евангели́сте Ма́рко,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.
Перевод: Апостол святой и евангелист Марк, умоли милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.
У верхо́внаго Петра́ научи́вся,/ апо́стол Христо́в был еси́/ и, я́ко со́лнце страна́м возсия́л еси́,/ Александри́ом удобре́ние быв, блаже́нне:/ тобо́ю Еги́пет от пре́лести свободи́ся,/ ева́нгельским твои́м уче́нием просве́щ вся,/ я́ко свет, столп церко́вный./ Сего́ ра́ди твою́ па́мять чту́ще, све́тло пра́зднуем,/ Ма́рко, Богогла́се,/ моли́ тобо́ю благовести́маго Бо́га,// да согреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.
Перевод: У верховного Петра научившись, ты был апостолом Христовым и, как солнце воссиял во все концы света, быв украшением Александрийской Церкви, блаженный: с тобой Египет освободился от заблуждения, твоим евангельским учением, как светом, всё просветил, столп Церкви. Поэтому, почитающе твою память, радостно празднуем, Марк Богоглаголивый (проповедающий Бога), моли тобой благовествуемого Бога, да подаст душам нашим прощение согрешений.
С высоты́ прии́м благода́ть Ду́ха,/ ри́торская плете́ния разруши́л еси́, апо́столе,/ и, язы́ки вся улови́в, Ма́рко всесла́вне,/ твоему́ Влады́це приве́л еси́,// Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.
Перевод: С высоты приняв благодать Духа, риторами сплетенное ты расторг, Апостол, и все народы сетью уловив, Марк всеславный, своему Владыке их привел, провозгласив божественное Евангелие.
О, пресла́вный апо́столе Ма́рко, ду́шу за Христа́ преда́вший и кро́вию твое́ю па́жить Его́ удобри́вший! Услы́ши ча́д твои́х моли́твы и воздыха́ния, се́рдцем сокруше́нным ны́не приноси́мыя. Се́ бо беззако́ньми омрачи́хомся, и того́ ра́ди беда́ми, я́коже ту́чами, обложи́хомся, еле́а же до́браго жития́ обнища́хом зело́, и не возмо́жем проти́витися волко́м хи́щным, и́же расхища́ти насле́дие Бо́жие де́рзостно тща́тся. О, си́льный! Понеси́ не́мощи на́ша, не отлуча́йся ду́хом от на́с, да не разлучи́мся в коне́ц от любве́ Бо́жия, но кре́пким заступле́нием твои́м на́с защити́, да поми́лует Госпо́дь все́х на́с моли́тв твои́х ра́ди, да истреби́т же рукописа́ние безме́рных грехо́в на́ших, и да сподо́бит со все́ми Святы́ми блаже́ннаго Ца́рствия и бра́ка А́гнца Своего́, Ему́же че́сть и сла́ва, и благодаре́ние и поклоне́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Творение Феофаново
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.
Припев: Святы́й апо́столе и евангели́сте Ма́рко, моли́ Бо́га о на́с.
Ма́рка богови́дца восхваля́я, призыва́ю благода́ть Ду́ха: я́ко да вдохну́в ми́ све́тло, отжене́т неве́дение и боже́ственное бога́тство прему́дрости да́рует.
Твоего́ богогла́снаго све́том просвети́в, Спа́се, благода́тным, в ми́р посла́л еси́, Сло́ве Бо́жий, благи́х я́ко вино́вный, Твое́ прише́ствие на́м благовеству́юща.
Петру́ прему́дрому учени́к бы́в и того́ обогати́вся сыновство́м, Ма́рко всесла́вне, таи́нник показа́лся еси́ та́ин Бо́жиих и снасле́дник сла́вы его́ бы́л еси́.
Богоро́дичен: И́же еги́птяны во глубине́ потопи́в о́блаком Ду́ха, Се́й прии́де от Тебе́, Чи́стыя, еги́птяном по́слежде и Ма́рком те́х от пре́лести измени́.
Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.
Тя, ипоста́сную, Христе́, Прему́дрость пропове́да, луча́ми Твои́ми озаря́емь, всему́ ми́ру я́вльшуюся, Влады́ко, и жи́знь даю́щую, и челове́ки просвеща́ющу, уго́дник Тво́й сла́вный Ма́рко, Человеколю́бче.
Струю́ прие́м, Христе́, прему́дрости приснотеку́щую, я́ко река́, шумя́щи, земны́я напои́ богоразу́мия све́том концы́, явля́я Твое́ су́ще и́стинно прорече́ние, самови́дец Тво́й Ма́рко, Человеколю́бче.
Петру́ после́дуя, му́дре, я́ве, Ева́нгелие я́ко учени́к его́ вообрази́л еси́, богосло́вия све́т прие́м от него́, апо́столе, и Бо́жие плотско́е прише́ствие возвести́в я́сно.
Богоро́дичен: Еги́пта пе́рвее, деви́ческими рука́ми носи́мый, де́монская тре́бища Ты́ потря́сл еси́ и сему́ па́ки Ма́рка посла́л еси́ вразуми́ти все́м Твое́ вочелове́чение и боже́ственную, Христе́, Твою́ та́йну.
На высоту́ возше́д доброде́телей боже́ственный Ма́рко, возгреме́л еси́ на́м спаси́тельных догма́т вели́кия та́йны, боже́ственный пропове́дник бы́в. Те́мже ве́рою тя́ мо́лим, преблаже́нне, вся́кия ско́рби, согреше́ний и бе́д на́с свободи́.
Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Во всю́ зе́млю веща́ние твое́ изы́де, и в концы́, прему́дре, вселе́нныя твои́х я́сно глаго́л си́ла, дави́дски све́тло пропове́дающи спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Яви́ся, Спа́се, я́ко мо́лния, апо́стол вселе́нней прему́дрый, и́стины ра́дость благовеству́я, богосия́нием светоли́тия просвеща́емь во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Но́зе твои́ проро́чески украси́шася, и́бо па́че сло́ва на́м благовести́л еси́ проявле́нно ми́р, богоприя́тне, пло́тию Я́вльшагося конце́м во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Богоро́дичен: На о́блаце Сло́во деви́честем се́де, еги́петския сове́ты и богобо́рныя мы́сли, обуи́в, разори́, уче́нии боже́ственнаго Ма́рка, я́ко Милосе́рд, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.
Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.
Иска́пал еси́ сла́дость благоче́стия слове́с твои́х боже́ственных ту́чу, всю́ду луча́ми осиява́емь, я́влься благода́тию я́ве мы́сленнаго Со́лнца, Ма́рко всеблаже́нне богоприя́тне.
Из до́му Госпо́дня исто́чник изше́л еси́ и напоя́еши олядене́вшая сердца́ струя́ми бога́тно духо́вными, пло́д вме́сто непло́дствия приноси́ти уча́, апо́столе.
Ты́ Петра́ вели́каго сы́н бы́л еси́ и, сего́ уче́ньми просвеща́емь всегда́, ду́ши просвети́л еси́ к тебе́ те́пле присту́пльших, блаже́нне, богови́дче апо́столе.
Богоро́дичен: Я́ко Челове́к от Де́вы ро́ждься, еги́птяном, Христе́, посла́лся еси́, от Отца́ возсия́в пре́жде всея́ тва́ри, и́мже Ма́рка пома́зал еси́, Му́дре, те́х науча́юща богоразу́мия та́инством.
Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Низложи́л еси́ бро́вь беззако́нных, Го́споди, и досажде́ние го́рдое смири́л еси́, апо́стола Твоего́ показа́в победоно́сца си́лою Твое́ю, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.
Вене́ц наде́жды, сла́вне, и́мже ны́не венча́емся, словесы́ твои́ми пропове́дал еси́, му́дре Ма́рко, Зижди́теля тва́ри, И́же в на́шу сла́ву исплете́н естество́м пло́ти.
Пе́тр тя́ верхо́вный, сла́вне, я́ве та́йно научи́ Ева́нгелие списа́ти честно́е, показа́в служи́теля тя́ Боже́ственныя благода́ти, ты́ бо на́м богоразу́мия све́т просте́рл еси́.
Богоро́дичен: Еги́пта, и́же пе́рвее во тме́ су́ща, Го́споди, Де́вою Богома́терию просвети́л еси́, я́ко Младе́нец проше́д, того́ обличи́л еси́ су́етство уче́нии богогла́снаго Ма́рка, Человеколю́бче.
С высоты́ прии́м благода́ть Ду́ха, ри́торская плете́ния разруши́л еси́, апо́столе, и, язы́ки вся́ улови́в, Ма́рко всесла́вне, твоему́ Влады́це приве́л еси́, Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.
Верхо́внаго апо́стола учени́к бы́в, с ни́м Христа́, Сы́на Бо́жия, пропове́дал еси́, на ка́мени и́стины утверди́в ле́стию коле́блющияся. На не́мже и мене́ утверди́в, души́ моея́ испра́ви стопы́, я́ко да вра́жиих се́тей изба́влься, непреткнове́нно сла́влю тя́: ты́ бо все́х просвети́л еси́, Ма́рко му́дре, Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.
Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.
Боже́ственными блиста́нии освеща́емь, возломле́нием та́йно возпосыла́еши зареви́дныя лучи́, Ма́рко преблаже́нне: Сло́во бо пропове́дал еси́ воплоща́емое, безле́тное, хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.
Богоде́льными, Вседе́телю, си́лами богогла́снаго ученика́ вооружи́в, чудоде́йственника сего́ соверши́л еси́: неду́ги бо отгна́ и я́зи исцели́л е́сть, прехва́льнаго Тя́ пропове́дуя Бо́га и препросла́вленнаго.
Учени́ческаго ли́ка старе́йшаго учи́теля име́я, боже́ственнаго Петра́, подо́бен сему́ яви́лся, все́ бо испра́вил еси́ церко́вное исполне́ние прехва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.
Богоро́дичен: Сто́лп са́м во Еги́пте поста́вил еси́, Ева́нгелия твоего́ писа́ние Ро́ждшемуся без се́мене от Богома́тере, рече́нием после́дуя Иса́ии, пресла́вне, прехва́льнаго возвеща́я Бо́га и препросла́вленнаго.
Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Ро́ждшееся Сло́во от Отца́ пре́жде все́х ве́к, в естество́ челове́ческое обле́кшася Христа́, пропове́дал еси́, сла́вне, и вопия́л: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Да́вшаго избавле́ние себе́ за на́ше согреше́ние и стра́сть па́дших, воздви́гшаго Христа́ просла́вил еси́, сла́вне, вопия́: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Петро́ву Ма́рко повину́яся прему́дрому учи́тельству, прему́дре писа́нии вообрази́л еси́ ве́рным честно́е Ева́нгелие, вопию́щим: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Де́ва, Емману́ила нося́щи я́ко Младе́нца, предста́ еги́птяном, и́мже, я́ко све́тлая звезда́, Ма́рко посыла́ется, взыва́я: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.
Дости́г исто́чника неизрече́нна, трисо́лнечнаго, богоявле́нне, сия́ния, чисте́йша наслажда́ешися и ясне́йша обоже́ния, е́же па́че ума́, со а́нгелы лику́я непреста́нно, преблаже́нне.
Петро́ва о́бщник бы́в уче́ния и боже́ственнаго пропове́дания, в небе́сных живе́ши селе́ниих, с ни́мже, богоглаго́ливе преблаже́нне, и мо́лишися о на́с, Ма́рко апо́столе.
Све́т, трисия́нно совокупля́емь, еди́нственно же па́ки стра́нно устроя́емь, пропове́дал еси́ благоче́стно, досточу́дне, просвеща́емь заре́ю благода́ти. Те́мже тя́ мо́лим: о на́с при́сно моли́ся.
Богоро́дичен: Ма́рк, честны́й апо́стол, еги́птяном святи́тель дарова́ся; к ни́мже, я́ко Младе́нец вопло́щся, прии́де, от Де́вы Чи́стыя Богома́тере, Госпо́дь сла́вы, Его́же досто́йно велича́ем.
Прему́дрости небе́сныя научи́вся, апо́столе, плете́ния вити́йская и чи́сла звездосло́вцев разори́л еси́ язы́ком твои́м, о Ма́рко пресла́вне! и, учени́к бы́в Петро́в, ми́ру пропове́дал еси́ Ева́нгельская словеса́.
Цареградской называют две значительно отличающихся друг от друга иконы. По преданию, Цареградская икона Божией Матери, память которой празднуется 8 мая (25 апреля по старому стилю), – одна из икон, написанных святым апостолом и евангелистом Лукой. Как и при каких обстоятельствах явилась эта Цареградская икона Божией Матери неизвестно, но известна дата её явления – 25 апреля 1071 года.
Существует предание, что икону (либо её список) в середине XV века принёс из Царьграда преподобный Евфросин Псковский, получивший образ от Константинопольского патриарха. Чтимый древний образ находился в Спасо-Елеазаровском монастыре под Псковом, но, к сожалению, погиб в пучине полноводной реки Толба вместе с кораблями шведов, которые разграбили Спасо-Елеазаровский монастырь и попытались вывезти его ценности.
О другой Цареградской иконе Божией Матери, празднование которой совершается 30 сентября, сохранилось предание, что в давние времена два греческих монаха из Царьграда были проездом в Старой Руссе и служили здесь в соборной церкви Божественную литургию.
На память о своём пребывании они оставили в соборе миниатюрную икону Божией Матери, выбитую на грифельной доске. Эта миниатюрная икона вскоре прославилась чудотворениями.
Списки с этой иконы находятся в Москве, в приходской церкви Успения Пресвятой Богородицы, что на Малой Дмитровке, в селе Нижерове Ростовского уезда Ярославской губернии, и в Спасо-Елеазаровском монастыре в 25 верстах от Пскова. Первоначальное название Спасо-Елеазаровского монастыря было Сретенский - в знак встречи Цареградской иконы Божией Матери, которая была принесена в обитель после падения Константинополя преподобным Евфросином Псковским, получившим список от Константинопольского патриарха.
Возсия́ нам, я́ко со́лнце светоза́рное от восто́ка в велеле́пии./ Твоя́, Влады́чице, ико́на,/ озаря́ющи чуде́с сия́нием пресла́вно всех, приходя́щих к ней с ве́рою и любо́вию/ и моля́щихся усе́рдно к Твоему́, е́же о Сы́не Твое́м и Бо́зе, вели́чию./ Сла́ва Бо́гу, Евфроси́ном сию́ да́вшему нам!/ Сла́ва Приве́дшему ю́ от Царьгра́да!// Сла́ва Даю́щему то́ю всем исцеле́ния.
Перевод: Воссияла нам, как солнце, блистающее с востока, в великолепии Твоя, Владычица, икона, озаряя удивительным сиянием чудес всех, приходящих к ней с верой и любовью и молящихся усердно к Твоему, в Сыне Твоем и Боге, величию. Слава Богу, давшему нам эту икону с помощью Евфросина! Слава Приведшему ее из Царьграда (Константинополя)! Слава Подающему через нее всем исцеления.
Препросла́вленная Вы́шняго Ма́терь/ созыва́ет к песнопе́нию нас Своего́ о́браза прише́ствием от Царьгра́да/ и возбужда́ет зре́нием того́ на по́двиг,/ побежда́ти сопроти́вных си́лу,/ и к Ней, я́ко на́шея ра́дости вино́вней, пе́ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Перевод: Препрославленная Матерь Всевышнего созывает нас к песнопению пришествием Своего образа из Царьграда и побуждает созерцанием его на борьбу, побеждать силу противящихся Богу, и Ей, как виновнице нашей радости, воспевать: «Радуйся Невеста, мужа не познавшая».
К Тебе́, Пресвяте́й Госпоже́ Богоро́дице, недосто́йнии раби́ Твои́ прибега́ем: Ты бо, Преблага́я, еди́на незло́бивая и велемо́щная к Сы́ну Твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему, за ны, гре́шныя, Хода́таица и Непосты́дная Предста́тельница. Ве́си, я́ко зело́ преогорчи́хом бла́гость Его́ преступле́нием Боже́ственных Его́ за́поведей. Несть бо греха́, его́же мы, непотре́бнии, не сотвори́хом, всяк страх отве́ргши, того́ ра́ди и Ду́ха благода́ти и да́ра преесте́ственнаго сыноположе́ния отверго́хомся и вся́каго отвраще́ния и ка́зни досто́йни сотвори́хомся. Ве́си, Преблага́я Засту́пнице, я́ко и Твоя́ ми́лости и дарова́ния мы, безу́мнии, забве́нию преда́хом и Твоего́ милосе́рдия недосто́йни соде́яхомся. Коли́ко бо Тя, Госпоже́ Богороди́тельнице, на умоле́ние Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего подвиза́хом, обеща́вше Ти, Пречи́стая, от злых исправле́ние, толи́ко Твое́ ма́тернее к Нему́ за ны, гре́шныя, предста́тельство и заступле́ние нивочто́же вмени́хом, неблагода́рни и злонра́вни су́ще. Ны́не стыд нося́ще и ниже́ досто́йни воззре́ти на пречи́стый о́браз Твой, пред ни́мже предста́хом. Но, о све́те душ на́ших, све́тлое зерца́ло бла́гости Бо́жия! И мы ве́мы, коли́ко мо́жет Твое́ ма́тернее ко Христу́ Бо́гу на́шему дерзнове́ние, ве́мы, я́ко никто́же, прибега́яй к Тебе́, Благосе́рдая, с покая́нием и умиле́нием, посра́млен от Тебе́ бысть, или́ призыва́яй Тебе́, Пречи́стая, не услы́шан от Тебе́ изы́де: чтит бо Сын Твой Тя, Богоневе́сто, я́ко Ма́терь Свою́, ми́лостивно прие́мля моле́ния Твоя́. Сего́ ра́ди и ужаса́емся воззре́ти к Све́ту Твоея́ стра́шныя и Богоподо́бныя сла́вы, оскверне́ны иму́ще о́чи душе́вныя, оба́че коле́на душ и теле́с на́ших преклоня́юще, мо́лим Тя, Боголе́пная Мари́е, я́ко Ма́терь и Цари́цу на́шу: умилосе́рдися на ны, непотре́бныя рабы́ Твоя́, и, и́миже ве́си судьба́ми, взыщи́ ны, поги́бшия, просвети́ наш ум све́том Твоего́ Богове́дения, да, им озаре́ни су́ще, вся́кое зло́е помышле́ние и всяк безсту́дных дея́ний о́браз до конца́ отсече́м, всем же се́рдцем за́поведи Госпо́дни возлю́бим и в них непоро́чно ходи́ти начне́м. Ерети́ческая возста́ния прекрати́, разсе́янныя же собери́, заблу́ждшия возврати́ во еди́но ста́до Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, ста́рость поддержи́, ю́ныя вразуми́, вдови́ц и сиро́т защити́, боля́щия исцели́, страну́ же на́шу ми́ром огради́ и во ве́ки незы́блему соблюди́, всем же нам преспе́яние в ве́ре и де́лех благи́х в долготу́ дней да́руй. Пре́жде отше́дшия отцы́ и бра́тию на́шу во све́тлостех ра́йских и селе́ниих пра́ведных упоко́й, с ни́ми и нас всех в покая́нии и испове́дании приими́ и сопричти́, да и мы, Преблага́я на́ша Засту́пнице, Богома́ти и Влады́чице, спасе́ни су́ще Твои́м хода́тайством, восхваля́я Тя, просла́вим со все́ми святы́ми пречестно́е и пресвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Еди́наго в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, ны́не, и при́сно, и во ве́ки. Ами́нь.