27 Июля 2020 года память Ап. от 70-ти Аки́лы (I).
Прп. Стефа́на Махрищского (1406); мч. Иу́ста Римского (I); прп. Е́ллия монаха (IV); прп. Они́сима Магнезийского, чудотворца (IV); мч. Иоа́нна Мервского; прп. Никоди́ма Святогорца (1809).
Сщмч. Константина Богоявленского, пресвитера (1918); сщмч. Николая Порецкого, пресвитера (1933)
Преподобный Никодим Святогорец, в Крещении Николай, родился в 1748 году на греческом острове Наксосе. В возрасте 26 лет он пришел на Святую Гору Афон и там в монастыре Дионисиат принял постриг с именем Никодим.
Вначале инок Никодим нес послушание чтеца и письмоводителя. Через 2 года после его поступления в монастырь на Афон прибыл митрополит Коринфский Макарий, который поручил молодому иноку подготовку к изданию рукописи «Добротолюбие», найденной им в 1777 году в Ватопедском монастыре. Работа над этой книгой явилась началом многолетних литературных трудов Никодима Святогорца. Вскоре молодой инок перешел в Пантократорский скит, в послушание к старцу Арсению Пелопонессу, под руководством которого ревностно изучал Священное Писание и творения святых отцов. В 1783 году преподобный Никодим принял схиму и шесть лет пребывал в совершенном безмолвии. Когда на Афон вновь прибыл митрополит Коринфский Макарий, он возложил на преподобного Никодима новое послушание – редактирование творений преподобного Симеона Нового Богослова. Преподобный Никодим оставил подвиг молчальничества и опять занялся литературной работой. С того времени до самой своей кончины он продолжал ревностно трудиться на этом поприще.
Незадолго до своей кончины преподобный Никодим, утомленный книжными трудами и аскетическими подвигами, перешел на жительство к иеромонахам иконописцам Стефану и Неофиту Скуртеям (Куцовлахам). Он упросил их заняться изданием своих трудов, чего не мог уже сделать сам из-за болезненного состояния. Здесь, у Скуртеев, 1 июля 1809 года преподобный Никодим мирно отошел ко Господу.
По свидетельству современников, преподобный Никодим был прост, незлобив, нестяжателен и отличался глубокой сосредоточенностью. Он обладал замечательной памятью: Священное Писание знал наизусть, помня даже главы, стихи и страницы, мог на память цитировать очень многое из творений святых отцов.
Литературные труды старца Никодима разнообразны. Им написаны предисловие к «Добротолюбию» и краткие жития подвижников. Из аскетических наставлений подвижника особенно известна книга «Невидимая брань», переведенная на русский язык великим богословом-аскетом, епископом Феофаном Затворником (М., 1886; изд. 5. М., 1912). Замечателен труд подвижника «Учение об исповеди» (Венеция, 1804, 1818), заканчивающийся проникновенным «Словом о покаянии». Интересна книга преподобного «Благонравие христиан», изданная в Венеции в 1803 году. Велики заслуги святого и в области издания богослужебных книг. В 1796 году он опубликовал извлеченные из Афонских рукописных собраний 62 канона Пресвятой Богородице под названием «Венец Приснодевы» (Венеция, 1796, 1846).
Преподобный Никодим подготовил издание новой редакции «Пидалиона» – греческой «Кормчей книги», содержащей правила святых апостолов, святых Вселенских и Поместных Соборов и святых отцов.
Большое внимание преподобный уделял агиографии, о чем свидетельствуют такие его труды, как «Новый избор житий святых» (Венеция, 1803) и изданная уже после его кончины книга «Новый Синаксарь» в 3-х томах (Венеция, 1819). Им осуществлен перевод с древнегреческого на новогреческий язык «Толкования Посланий святого апостола Павла» архиепископа Болгарского Феофилакта. Сам святой Никодим написал толкование семи Соборных Посланий (издано также в Венеции в 1806 и 1819 гг.).
Преподобный Никодим известен и как творец и толкователь священных песнопений. Им составлены (принятые в Русской Церкви) канон в честь иконы Божией Матери Скоропослушницы, а также «Служба Преподобным и Богоносным отцем, во Афоне постнически просиявшим» («Православный церковный календарь на 1976 г.», с. 61), «Еортодромион или изъяснение песенных канонов, которые поются накануне Господских и Богородичных праздников» (Венеция, 1836), «Новая Лествица, или толкование 75-ти степенных песней Октоиха» (Константинополь, 1844).
Му́дрости благода́тию, о́тче, укра́шенный,/ труба́ богогла́сная показа́лся еси́ Ду́ха/ и доброде́телей наста́вник, Никоди́ме Богоглаго́ливый,/ всем бо подае́ши спаси́тельная уче́ния,/ жития́ чи́стаго показу́я сия́ние/ бога́тством Боже́ственных твои́х слове́с,// и́миже, я́ко свет, ми́рови возсия́л еси́.
Перевод: Благодатью мудрости, отче, украшенный, ты стал Богогласной трубой Духа и наставником добродетелей, Никодим Богоглаголивый, ибо ты подаешь всем спасительные наставления, показывая сияние чистого жития богатством Боговдохновенных твоих поучений, ими же, как свет миру, ты воссиял.
Свети́ло Афо́нское, и На́ксии о́трасль,/ и Це́ркве всея́ богодухнове́ннаго учи́теля,/ Никоди́ма, ве́рнии, да почти́м,/ и́же, исполня́яся му́дрости Боже́ственныя,/ уче́ния бо небе́сная и оби́льная излива́ет вопию́щим:/ сла́ва просла́вльшему тя Христу́,/ сла́ва венча́вшему тя,// сла́ва подаю́щему тобо́ю нам по́мощь.
Перевод: Светило Афонское и росток Наксоса, и всей Церкви Богодухновенного учителя, Никодима, верующие, почтим, который наполнившись Божественной мудрости возглашает обильные небесные учения всем взывающим: «Слава прославившему тебя Христу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя нам помощь».
Я́ко таи́нника изря́днейшаго доброде́тельнаго жития́ и благоче́стия,/ богоно́снаго учи́теля Правосла́вия, пра́зднует тя Це́рковь,/ с Небе́с бо дарова́ния прие́мый,/ озаря́еши Боже́ственными твои́ми писа́нии вопию́щих ти:// ра́дуйся, о́тче Никоди́ме.
Перевод: Как особого хранителя тайн добродетельного жития и благочестия, Богоносного учителя Православия, празднует память твою Церковь, ибо ты получив дарования с Небес, озаряешь Богодухновенными твоими писаниями взывающих к тебе: «Радуйся, отче Никодим».
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года (журнал № 131)
Творе́ние Гера́сима мона́ха Микрагианнани́та
Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:
Я́ко боже́ственнаго жи́тельства таи́нника изря́днаго и благоче́стия богоно́снаго учи́теля Правосла́вная Це́рковь тя почита́ет: с небесе́ бо дарова́ние прие́м, озаря́еши боже́ственными твои́ми писа́нии вопию́щия ти:
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Ангел нра́вы и мно́гий ра́зумом, Никоди́ме, на Афо́не яви́лся еси́; а́нгельское бо имы́й житие́, ангелоле́пным гла́сом изъясни́л еси́ оте́ческая писа́ния, и́миже просвеща́еши вопию́щия:
Ра́дуйся, Накси́йское благоукраше́ние;
ра́дуйся, Афонское озаре́ние.
Ра́дуйся, оте́ческих догма́тов изложе́ние;
ра́дуйся, святы́х глаго́л изъясне́ние.
Ра́дуйся, высото́ мудрова́ния и прему́дрости реко́;
ра́дуйся, глубино́ боже́ственнаго ве́дения и сокро́вище любве́.
Ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ кни́жник богоно́сный;
ра́дуйся, я́ко толковни́к еси́ богоглаго́ливый.
Ра́дуйся, свети́льниче нра́вов че́стности;
ра́дуйся, пла́менниче го́рния све́тлости.
Ра́дуйся, и́мже ве́рнии утвержда́ются;
ра́дуйся, и́мже врази́ устраша́ются.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Жития́ освяще́нна изде́тска иски́й, я́ко о́трасль боже́ственных роди́телей, мирски́й оста́вил еси́ мра́к, и ко Спа́су Христу́ устреми́лся еси́, Ему́же неукло́нне сле́дуя, Никоди́ме, вдохнове́н взыва́л еси́: Аллилу́ия.
Ра́зумом богоприя́тным, я́ко уя́звлен боже́ственным жела́нием, прише́л еси́ в Го́ру Афо́нскую, и доброде́тельным жи́тельством к гора́м возвы́сился еси́ ве́чным, по Дави́ду, Никоди́ме, слы́ша от нас сицева́я:
Ра́дуйся, жития́ преподо́бнаго сокро́вище;
ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго прия́телище.
Ра́дуйся, и́ноком Афо́нским о́бразе;
ра́дуйся, благоче́ствующих всех утвержде́ние.
Ра́дуйся, у́ме богонауче́нный, небе́сных мы́слей испо́лненный;
ра́дуйся, уста́ богодви́жная богодохнове́нных уче́ний.
Ра́дуйся, я́ко от ми́ра всеце́ло удали́лся еси́;
ра́дуйся, я́ко во Афо́не к го́рним напра́вился еси́.
Ра́дуйся, ли́ка преподо́бных прича́стниче;
ра́дуйся, ве́рным ве́лий учи́телю.
Ра́дуйся, враго́в поража́яй помышле́ния;
ра́дуйся, ду́ши утвержда́яй неради́выя.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
На сла́ву Госпо́дню у́мне взира́яй, очи́стив себе́ от веще́ственных, небе́сным наставля́яй показа́лся еси́, богоглаго́ливый Никоди́ме, де́лом и сло́вом вся́ к Бо́гу управля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
Име́яй се́рдце твое́ огне́м пали́мо стра́ха Бо́жия, неколеби́мо а́нгельское проше́л еси́ житие́, и я́же в нем благода́ти, я́ко Ду́хом просвеще́н, Никоди́ме, изъясня́еши зову́щим:
Ра́дуйся, сто́лпе воздержа́ния;
ра́дуйся, таи́нниче безстра́стия.
Ра́дуйся, воспери́вый ум к небе́сным;
ра́дуйся, стяжа́вый отту́ду неизглаго́ланная.
Ра́дуйся, благода́ти Духо́вныя до́ме светови́дный;
ра́дуйся, селе́ние многоце́нное жи́тельства доброде́тельнаго.
Ра́дуйся, я́ко ре́ки уче́ний источа́еши;
ра́дуйся, яко пото́ки страсте́й изсуша́еши.
Ра́дуйся, Христо́вым обогати́выйся осия́нием;
ра́дуйся, вра́жие умертви́вый возноше́ние.
Ра́дуйся, глаго́лов душепита́тельных гу́сли;
ра́дуйся, пе́сней богому́дрых цевни́це.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Ревни́тель богодохнове́нный яви́лся еси́ отце́в преподо́бных, умертви́в себе́ су́щим в ми́ре, и учи́телей свяще́нных отпечатле́ние и уста́ богодви́жная: бога́тая бо ти даде́ся благода́ть, Никоди́ме, вопию́щу: Аллилу́ия.
Сконча́л еси́ богому́дре преподо́бную жи́знь твою́, разли́чным искуше́нием противоста́в, и я́коже зла́то во огни́, искуше́н скорбьми́, Никоди́ме, учи́тель богому́дрый в дея́нии яви́лся еси́ взыва́ющим:
Ра́дуйся, но́вый в преподо́бных;
ра́дуйся, богодохнове́нный во учи́телех.
Ра́дуйся, наставля́яй на́ше помышле́ние;
ра́дуйся, разруша́яй Велиа́рово безу́мие.
Ра́дуйся, сло́вом благода́тным управля́яй ду́ши;
ра́дуйся, мечу́, при́сно посеца́яй страсте́й вины́.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши серде́чныя скве́рны;
ра́дуйся, я́ко явля́еши боже́ственная дая́ния.
Ра́дуйся, пла́менниче Прему́дрости лу́чшия;
ра́дуйся, мо́лние на беснова́ние ху́ждшее.
Ра́дуйся, свети́льниче к живо́тным преспе́янием;
ра́дуйся, свети́ло к боже́ственным возвыше́нием. Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Богоглаго́ливый язы́к прие́м, богогла́сне, свы́шним дохнове́нием дви́жим, глаго́лы жи́зни ве́чныя и я́же в боже́ственных отце́х неудобопости́жная всему́дре изъясни́л еси́, вся сподвиза́я Бо́гови пе́ти: Аллилу́ия.
Да воспери́ши к Бо́гу, богоно́сне, ума́ твоего́ движе́ния вся, хране́ние чу́вств тве́рдо проше́л еси́, ему́же науча́еши хотя́щия улучи́ти боже́ственнаго едине́ния, во е́же пе́ти ти, о́тче, си́це:
Ра́дуйся, боже́ственных возвести́телю;
ра́дуйся, от ху́ждшаго неве́дения изба́вителю.
Ра́дуйся, боже́ственному науча́яй по́двигу;
ра́дуйся, небе́снаго яви́телю мудрова́ния.
Ра́дуйся, широто́ боже́ственнаго ра́зума и прему́дрый наста́вниче;
ра́дуйся, скрижа́ле богопечатле́нная Духо́внаго веща́ния.
Ра́дуйся, Уте́шителя пречестны́й сосу́де;
ра́дуйся, правосла́вных богода́нная кре́посте.
Ра́дуйся, ча́ше душепита́тельнаго не́ктара;
ра́дуйся, све́та трисо́лнечнаго испо́лненный.
Ра́дуйся, пра́вило отше́льником в де́лех;
ра́дуйся, о́бразе учи́телем в словесе́х.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Вертогра́д боже́ственных благода́тей се́рдце соверши́в, Никоди́ме, жи́тельством твои́м, "Вертогра́д благода́тей", яко вои́стину испо́лнь благоуха́ния благода́тнаго, твою́ кни́гу наре́кл еси́, е́юже наслажда́ющеся, вопие́м: Аллилу́ия.
Возсия́в на Горе́ Афо́нстей, я́ко новоявле́нная звезда́, просвеща́еши Христо́ву Це́рковь доброде́телей твои́х заря́ми, неботаи́нниче Никоди́ме преподо́бне; отню́дуже возжиза́еми све́том твои́м зове́м:
Ра́дуйся, звездо́ церко́вная;
ра́дуйся, све́точу благоче́стия.
Ра́дуйся, богосло́вов дре́вних изъясне́ние;
ра́дуйся, чужды́х уче́ний низверже́ние.
Ра́дуйся, боже́ственных преда́ний храни́телю и тайноводи́телю;
ра́дуйся, доброде́тельных дея́ний светоно́сче свяще́нный.
Ра́дуйся, я́ко облича́еши уче́ния нововво́дная;
ра́дуйся, я́ко явля́еши доброде́тели богода́нныя.
Ра́дуйся, Бо́жий служи́телю тепле́йший;
ра́дуйся, ве́рных защи́тниче неколеби́мый.
Ра́дуйся, раю́ многоразли́чныя прему́дрости;
ра́дуйся, свети́ло е́же во Христе́ науче́ния.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Пребыва́яй в Горе́ Афо́нстей, я́коже в го́рнице, усе́рдною моли́твою и посто́м Духо́вную благода́ть, прему́дре, прия́л еси́, та́инственно в тя все́льшуюся, я́коже апо́столи, и́хже подража́тель яви́лся еси́, взыва́я: Аллилу́ия.
Побе́ду благочести́вым уче́ние твое́ подае́т, ве́рно поуча́ющимся, Никоди́ме, о́тче свяще́нный, проти́ву страсте́й и вся́кия е́реси: во Святе́м бо Ду́се де́йствует при́сно вопию́щим:
Ра́дуйся, побе́до правосла́вных;
ра́дуйся, паде́ние злосла́вных.
Ра́дуйся, Це́ркве ве́лий учи́телю;
ра́дуйся, святы́м дре́вним ра́вне.
Ра́дуйся, я́ко бога́тство оста́вил еси́ нам кни́г свяще́нных;
ра́дуйся, я́ко прекраща́еши вся́кое убо́жество страсте́й.
Ра́дуйся, до небесе́ досяза́яй сто́лпе богопросвеще́нный;
ра́дуйся, Уте́шителя свети́льниче невече́рний.
Ра́дуйся, о́блаче, осеня́яй ве́рныя;
ра́дуйся, свеще́, возсиява́ющая лу́чшая.
Ра́дуйся, боже́ственных догма́тов пропове́дниче;
ра́дуйся, струй невеще́ственных исто́чниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Диви́т помышле́ния ве́рных, богоглаго́ливе, мно́жество прему́дрых писа́ний твои́х: ты́ бо прему́дростию боже́ственною и си́лою небе́сною, Никоди́ме, пи́шеши и веща́еши, преподо́бне, и вся побужда́еши пе́ти: Аллилу́ия.
Всю Це́рковь, я́коже богоде́тельнии све́ти, твоя́ богопре́данная словеса́ просвеща́ют, о́тче, та́инственне, и к соверше́ннейших разуме́нию веду́т я́же в сия́ приница́ющия и вопию́щия ти единогла́сне:
Ра́дуйся, трубо́ неизрече́нных;
ра́дуйся, таи́нниче небе́сных.
Ра́дуйся, Ду́ха кни́жниче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, от свы́шняго вдохнове́ния науче́нный.
Ра́дуйся, я́ко боже́ственная вла́га ти даде́ся с небесе́;
ра́дуйся, я́ко облагодати́лся еси́ от руки́ Бо́жия.
Ра́дуйся, богосло́вия та́инственнаго гу́сли;
ра́дуйся, богоглаго́лания небе́снаго цевни́це.
Ра́дуйся, страсте́й отсеца́яй те́рние; ра́дуйся, душ очища́яй ни́ву.
Ра́дуйся, Бо́жия благоутро́бия язы́че; ра́дуйся, ве́рных правосла́вных сла́во.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
К по́двигом наставля́я проти́ву враго́в мы́сленных, Никоди́ме, преподо́бных исполне́ние, "Неви́димую брань" нарица́еши ю́же прему́дре списа́л еси́ кни́гу, свя́те: от сея́ бо науча́емся к Бо́гу возводи́тися, пою́ще: Аллилу́ия.
Спа́совых пра́здников рече́ния богодохнове́нная и пе́сни всему́дрыя в широту́ распространя́я и глубину́, ю́же в них благода́ть всем по́дал еси́, е́юже ду́ши веселя́тся, Никоди́ме, тебе́ вопию́щих:
Ра́дуйся, пе́сней толкова́телю боже́ственных;
ра́дуйся, дщи́це слове́с святы́х.
Ра́дуйся, ве́яния боже́ственнаго сокро́вищнице;
ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы украше́ние.
Ра́дуйся, Ду́ха сокро́вище и храни́лище доброде́телей;
ра́дуйся, орга́не богодохнове́нный пе́сней духо́вных.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши ве́рных сердца́;
ра́дуйся, я́ко произлива́еши живоно́сная ороше́ния.
Ра́дуйся, ду́ш наста́вниче богому́дрый;
ра́дуйся, честны́м отце́м равноче́стный.
Ра́дуйся, ума́ хране́нию науча́яй;
ра́дуйся, ра́дость та́инственную возсиява́яй.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Усты́ боговеща́нными и руко́ю, двиза́емою Ду́ха благода́тию, о́тче, духо́вных степе́ней изъясня́я в широте́ смы́слы, ле́ствицу и́ну поста́вил еси́ жела́ющим Го́сподеви пе́ти: Аллилу́ия.
Прему́дрости боже́ственныя вла́га, я́коже Соломо́ну, даде́ся ти, Никоди́ме, отню́дуже Це́ркве учи́тель прему́дрый яви́лся еси́ и пресла́вный, на вся лу́чшая наставля́я, о́тче, зову́щия:
Ра́дуйся, у́ме богосло́вия;
ра́дуйся, струе́ боговеща́ния.
Ра́дуйся, пото́че наслажде́ния духо́внаго;
ра́дуйся, во словесе́х и де́лех пресве́тлый.
Ра́дуйся, вети́е многому́дрый глаго́л живо́тных;
ра́дуйся, уста́ блаже́нная гла́са Духо́внаго.
Ра́дуйся, насади́телю доброде́телей небе́сных;
ра́дуйся, искорени́телю нра́вов зле́йших.
Ра́дуйся, те́плыя моли́твы водворе́ние;
ра́дуйся, ве́рных богода́нное хвале́ние.
Ра́дуйся, Бо́жий песнопе́вче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, вождю́ наш богоно́сный.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Возвы́сив ума́ твоего́ к Бо́гу стремле́ния, умертви́л еси́ плотска́я движе́ния, и, боже́ственным све́том озаре́н, явле́нне во Афо́не просия́л еси́, сло́вом и де́лом, преподо́бне, к Бо́гу направля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
Све́том Уте́шителевым прему́дрых писа́ний твои́х благода́ть, Никоди́ме, везде́ сия́ет и вдыха́ет в ду́ши та́инственное благоуха́ние, и́мже страсте́й избавля́емся злово́ния, взыва́юще:
Ра́дуйся, цве́те ра́йский;
ра́дуйся, тро́сте Уте́шителева.
Ра́дуйся, мирополо́жнице боже́ственныя бла́гости;
ра́дуйся, благоуха́ние жития́ чи́стаго.
Ра́дуйся, ми́ро всеблагово́нное подви́жническия жи́зни;
ра́дуйся, арома́те небе́сный жи́тельства духо́внаго.
Ра́дуйся, тайнописа́телю святы́х догма́тов;
ра́дуйся, краснопи́сче свяще́нных смы́слов.
Ра́дуйся, свире́ле пе́сней благода́тных;
ра́дуйся, ли́ку святы́х сопричте́нный.
Ра́дуйся, душ утвержде́ние коле́блющихся;
ра́дуйся, прему́дрый мона́хов наста́вниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Благода́ть и води́тельство к путе́м спаси́тельным и вся́цей по́льзе боже́ственней во Святе́м Ду́се при́сно книг твои́х мно́жество, о Никодиме, подае́т и веде́т к боже́ственней сла́ве вопию́щия: Аллилу́ия.
Пою́ще тебе́ пе́снь, я́ко учи́теля вели́каго и боже́ственнаго и прему́драго наста́вника Це́ркве Христо́вы, о боговеща́нне, тя почита́ем, Никоди́ме: но не преста́й, свя́те, вся просвеща́ти зову́щия:
Ра́дуйся, Афо́на ве́лия сла́во;
ра́дуйся, На́ксоса боже́ственная похвало́.
Ра́дуйся, мона́шествующих свети́ло присносве́тлое;
ра́дуйся, правосла́вных пла́менниче неусыпа́емый.
Ра́дуйся, о́бразе и пра́вило и́ноков богоприя́тных;
ра́дуйся, да́ре и ве́нче безмо́лвников благогове́йных.
Ра́дуйся, Це́ркве стено́ неколеби́мейшая;
ра́дуйся, благоче́стия свети́льниче светоза́рнейший.
Ра́дуйся, и́мже восприе́млем лу́чшая;
ра́дуйся, и́мже отвраща́ем ху́ждшая.
Ра́дуйся, Богоро́дицы таи́нниче;
ра́дуйся, соиме́нных тебе́ предста́телю.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
О Никоди́ме о́тче, Горы́ Афо́нския чу́до и всея́ Це́ркве сла́во, настоя́щее на́ше приноше́ние ми́лостивно приими́ и подава́й всем свет боже́ственный моли́твами твои́ми, яко да при́сно Бо́гови вопие́м: Аллилуия.
Сей конда́к глаго́лется три́жды. И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.
О богодохнове́нный и вселе́нский и́стины учи́телю, изря́дная Святоимени́тыя Горы́ похвало́, светле́йшая звездо́ Правосла́вныя Це́ркве Собо́рныя, всепреподо́бный и святы́й о́тче Никоди́ме! Да́ждь нам просвеще́ние моли́твами твои́ми во исполне́ние боже́ственныя во́ли, напра́ви стопы́ на́ша ко стезя́м доброде́тельнаго жития́, осени́ нас да́нною тебе́ благода́тию и вразуми́ ум наш, во е́же разуме́ти богому́драя поуче́ния твоя́, да обря́щем в них покая́ние, исцеле́ние, ра́дость, мир, кро́тость, поко́й, любо́вь, и а́ще что добро́ и бла́го и спаси́тельно, и в конце́ живо́т ве́чный, и моли́ся всегда́ ко Го́споду о всех нас, и́скренне лю́бящих тя и на всяк день и час призыва́ющих оте́ческую твою́ бла́гость и по́мощь. Аминь.
.