3 июля 2019 года память.Сщмч. Мефо́дия, епископа Патарского (312);блгв. кн. Гле́ба Владимирского (сына св. Андре́я Боголюбского) (XII).
Свт. Ми́ны, епископа Полоцкого (1116); перенесение мощей свт. Гу́рия, архиепископа Казанского (1630); мчч. И́нны, Пи́нны и Ри́ммы (I–II); сщмчч. Аристо́клия, пресвитера, Димитриа́на (Дими́трия), диакона, и мч. Афана́сия, чтеца (ок. 306); свт. Ле́вкия исп., епископа Врунтисиопольского (V); прав. Николая Кава́силы (ок. 1397).
Икона Божией Матери: Моденская (Косинская).
Благоверный князь Глеб, во Святом Крещении Георгий, сын благоверного князя Андрея Боголюбского (память 4/17 июля), родился во Владимире в 1155 году. Святой Глеб – живой пример тому, как много значит добрая жизнь родителей для судьбы детей.
Жизнь князя Андрея во Владимире была посвящена преимущественно делам благочестия: строению храмов и монастырей, делам благотворительности и молитвам. И под влиянием примера и наставлений благочестивых родителей Глеб вырос глубоко верующим и с двенадцатилетнего возраста проводил уединенную духовную жизнь. Родители не препятствовали сыну и даже содействовали ему в духовном возрастании. Жизнь его посвящалась благочестию, а не греху; страх Божий располагал мыслями, чувствами, желаниями и поступками его; молитва низводила на него благодать небесную, тушившую страсти юности. Святой князь особенно любил чтение святых книг, почитал священнослужителей и был милостив ко всем; несмотря на юный возраст, он избрал для себя подвиг строгого поста и молитвенного бдения. Жизнь князя Глеба продолжалась недолго: чистый, непорочный князь блаженно почил 20 июня 1175 года в 19-летнем возрасте.
У мощей святого, которых не коснулось тление, неоднократно совершались чудеса. Во время монголо-татарского нашествия на Русскую землю в 1238 году, когда в осажденный Владимир ворвались воины хана Батыя, они подожгли кафедральный собор Успения Пресвятой Богородицы. В этом пожаре сгорели епископ Митрофан, великая княгиня Агафия, супруга великого князя Георгия Всеволодовича († 1238), и множество жителей Владимира, закрывшихся в соборном храме. Однако огонь не коснулся гробницы благоверного князя Глеба, чему дивились даже неприятельские воины.
Соборные летописи сообщают еще о двух знамениях, прославивших имя святого. В 1410 году на Владимир неожиданно напало татарское войско, действовавшее совместно с отрядом нижегородского воеводы Карамышева. Успенский собор был разграблен, но сокровища ризницы успел спрятать ключарь Патрикий, за что был подвергнут истязаниям и принял мученический венец. Один из воинов в поиске спрятанных сокровищ поднял крышку гробницы благоверного князя, но в это же мгновение из нее вышел огонь. Это так устрашило татар, что они тотчас покинули храм.
В 1608 году ляхи делали два-три раза нападения на Владимир, почти беззащитный, но взять не могли. Во время этой осады в самую полночь сторожа собора заметили в соборе какое-то освещение и дали знать о том пономарю Герасиму. Он, отворив дверь, увидел свет, а у гробницы князя кто-то сидел и ему, испуганному, сказал: «Не бойся, я не привидение. Господь не предаст сего города в руки врагов. Мы храним его и молим за него Господа и Пречистую Матерь Его. Иди и скажи протоиерею и причту, что сказал я тебе, я лежу в этом гробе». Герасим от страха едва пришел в себя. И рассказал о всем протоиерею и всем настоятелям обителей. В эту же ночь ляхи удалились от Владимира, гонимые страхом.
О местном почитании святого Глеба свидетельствует описание Успенского собора, относящееся к XVII веку. Общероссийская канонизация благоверного князя была совершена 30 ноября 1702 года, вместе с освидетельствованием его мощей, вскоре была составлена служба святому, а несколько позже написано его житие. В 1774 году южный придел Успенского собора был торжественно освящен во имя благоверного князя.
Мощи святого Глеба сохраняются ныне в кафедральном Успенском соборе Владимира как великая святыня, а сам князь почитается покровителем города.
К изложенному житию святого князя Глеба не лишним прибавить описание случая из жизни архимандрита Антония.
В «Православном Обозрении» за 1879 год была помещена биография наместника Троицкой Сергиевой Лавры архимандрита Антония, в коей между прочим было упомянуто, что отец наместник, живши еще в миру, сомневался в нетлении святых мощей и был убежден в их истине мощами св. Глеба, почивающего во Владимирском соборе. Случай этот передаем словами самого отца наместника.
«...Тщетно старались они убедить меня и навести на путь веры и истины, с которого я так страшно пошатнулся; враг так посетил мой рассудок, что все их доводы были без успеха – я оставался при своем предубеждении против святых мощей. И что же последовало со мною за это? Сердцем овладела злоба, досада на всех и на все; в духе – немирность, страшное томление, тоска, хульные помыслы не только на одни мощи, но и на все святое. Я чувствовал, что враг овладел мною, что я погибаю; но и не мог и не умел выйти из этого ужасного положения. Так приехали мы во Владимир. Чтобы облегчить свою совесть, я пошел в собор перед чудотворным образом Владимирской Божией Матери излить свою душу. Прихожу, собор только что отперли перед начатием обедни. В соборе никого не было. Я прошел мимо мощей, не отдав им должного поклонения, прямо к образу Богоматери. Долго с усердием молился. Я сознавался в душе, что заблуждаюсь и грешу пред Богом, отвергая мощи его угодников; но рассудок мой не мог убедиться в истине, и вот я просил Матерь Божию, чтобы Она не дала мне погибнуть, вразумила бы меня и наставила на путь правый. С верою приложившись к образу, почувствовал себя как-то легче, оглянувшись, увидел священника, который только что вошел в собор для служения литургии. Я обратился к нему с просьбой показать мне достопримечательное в их соборе. “Главные достопримечательные драгоценности нашего собора, – отвечал священник, – это святые мощи благоверных князей наших: вот среди собора, между двух столпов, почивает князь Георгий, убитый в нашествие Батыя; а на левой стороне у иконостаса – князь Андрей, за свою любовь к Богу прозванный Боголюбским и тоже убитый, но не от иноплеменник, а от своих присных, а тут по правую сторону, напротив, почивает сын его князь Глеб, в юности мирно скончавшийся незадолго до убиения отца”.
Так рассказывал священник, указывая на гробницы угодников. Благородное обхождение, доброе выражение лица священника расположили меня в его пользу, и я решился объясниться с ним откровенно. “Батюшка, – сказал я, – ради Бога, о чем я вас попрошу, исполните мою просьбу. Я не верю нетлению мощей, думая, что это обман, выдуманный для доходов. Чтобы уверить меня, ради Бога, ради спасения души моей, откройте мне которые-нибудь из мощей, чтобы я мог лично удостовериться в их нетлении. Я вам заплачу за это, что вам угодно. В соборе теперь нет никого; вам это легко сделать: только ради моего спасения выведите меня из этого заблуждения!” “Извольте!” – сказал священник. Он подвел меня к мощам св. князя Глеба, сделал перед ними три земных поклона и с одушевлением начал мне говорить: “Вот мощи святого князя Глеба, скончавшегося в 1275 году. С тех пор до времени Петра Великого они лежали в земле, а от его царствования доселе лежат на вскрытии для благочестивейшего чествования, но посмотрите, ни время, ни земля, ни воздух не смели коснуться освященного тела”. При этих словах священник снял покров святых мощей, и мне открылись мощи, лежащие в княжеской одежде. Священник благоговейно приподнял руку угодника, засучил на ней рукав, показал мне ее по локоть: она была в полном нетлении, все составы, самая кожа были целы, как у недавно умершего, только желтоватого цвета. “Не думайте, что это сделано”, – продолжал священник; он взял обе ручки, которые были сложены на груди, поднял их и разложил не как у мертвого, а как бы у спящего. Ужас напал на меня; мороз прошел по коже. “Верите ли вы теперь?” – спросил меня священник.
Вместо ответа я упал в чувстве благоговения перед святыми мощами. Теперь я был вполне убежден; я истинно верил и пламенно благодарил угодника Божия, что он благоволил так уверить меня; я просил Бога, чтобы Он не наказал меня за мое прежнее неверие; на душе стало так легко, слезы радости невольно текли из глаз моих. “Батюшка! Чем я могу заплатить вам за ваше благодеяние?” – сказал я с чувством благодарности священнику. Я ему предложил было какую-то ассигнацию, но он благородно отказался: “Нет, благодарю вас; я сделал это не за деньги; вы просили меня сделать это ради Бога и ради вашего спасения: вот ради чего я решился исполнить вашу просьбу. Спасение души ближнего для меня всего дороже”. Сказав это, он вежливо раскланялся и удалился в алтарь. С тех пор я свято верую в святость и нетление святых мощей, и это происшествие со мной послужило мне уроком, что надо беречься разговоров с еретиками и раскольниками» (Душеполезные чтения, 1879 г., январь).
глас 4
Днесь све́тло красу́ется сла́внейший град Влади́мир,/ име́я в себе́ пребога́тое сокро́вище –/ чудоточа́щия честны́я мо́щи благове́рнаго кня́зя Гле́ба,/ и́миже украша́яся и хваля́ся,/ вселе́нную всю созыва́ет к весе́лию/ и велегла́сно вопие́т:/ о Влады́ко Христе́,/ дарова́вый такову́ю благода́ть уго́днику Твоему́,// его́ моли́твами поми́луй нас.
Перевод: Сегодня светло радуется славнейший город Владимир, имея у себя богатейшее сокровище - источающие чудеса почитаемые мощи благоверного князя Глеба, ими же украшаясь и гордясь, вселенную всю созывает к торжеству и громко взывает: «О Владыка Христос, даровавший такую благодать угоднику Твоему, по его молитвам помилуй нас».
глас 8
Взбра́нному и кре́пкому в пра́ведницех,/ правосла́вною му́дростию сия́ющему вели́кому чудотво́рцу,/ благода́рственная воспису́ем ти, благове́рный кня́же Гле́бе:/ я́ко име́я дерзнове́ние у Престо́ла Христо́ва,/ ве́рою чту́щих тя, град и лю́ди сохраня́й моли́твами твои́ми:// ты бо еси́ земли́ Росси́йския похвала́ и утвержде́ние.
Перевод: Храброму и сильному праведнику, православной мудростью сияющему великому чудотворцу, воспеваем с благодарением, благоверный князь Глеб: как имеющий дерзновение у Престола Христова, с верой почитающих тебя, город и людей сохраняй молитвами твоими, ибо ты Российской земли слава и сила.
Икона Божией Матери Моденская-Косинская была привезена графом Борисом Петровичем Шереметьевым в 1717 году из итальянского города Модены. Икона именуется еще Косинской по месту своего пребывания в Успенской церкви бывшего подмосковного села Косино (сейчас район г. Москвы). Святая икона была пожертвована Косинской церкви императором Петром I.
Чудотворный образ Пресвятой Богородицы прославился многочисленными исцелениями и благодатными знамениями. Так, например, в 1848 году жители соседних с Косино селений, где свирепствовала холера, несколько раз брали чудотворную Моденскую икону для совершения молебнов, после которых страшная болезнь совершенно прекращалась.
На иконе Пресвятая Богородица изображена стоящей с Божественным Младенцем на левой руке. Спаситель обращен ликом к народу, правой рукой Он благословляет, а в левой держит свиток.
В 1940 году Косинская (Моденская) икона Божией Матери была конфискована и передана в Музей религии и атеизма, а затем Музей древнерусского искусства имени преподобного Андрея Рублева, расположенного на территории Спасо-Андрониева монастыря в Москве. В 1976 году святыня была отреставрирована, после чего в течение трех лет находилась в экспозиции Музея, а затем бережно хранилась вплоть до своего возвращения в Косинский храм.
Второе обретение Косинской (Моденской) чудотворной иконы Божией Матери состоялось 2 июля 1991 года. В этот день по благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II чудотворную икону из запасников Музея торжественно перенесли во вновь открытый Собор Спаса Нерукотворного образа, где она была освящена. Затем состоялось торжественное перенесение чудотворного образа крестным ходом в Косинский приход. Перед святыней был прочитан Акафист и отслужен водосвятный молебен, после чего чудотворная икона Божией Матери Косинская была внесена в Свято-Никольский храм и установлена на специальном постаменте.
2 июля 1992 года, после возвращения приходу Свято-Успенского храма, чудотворный Косинский образ Божией Матери разместили в нем, где святыня пребывает и поныне.
глас 5
Ра́дуйся, всего́ ми́ра Засту́пнице/ и спасе́ния на́шего Хода́таице!/ Ты бо принесе́нием чудотво́рныя ико́ны Твоея́/ ра́дость и благослове́ние нам источи́ла еси́./ О, Де́во Всенепоро́чная, Цари́це Всепе́тая!/ Хвале́бную песнь воспева́ем Ти, раби́ Твои́,/ и покланя́емся с любо́вию и мо́лим Тя:/ Влады́чице, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ моли́ся приле́жно Сы́ну Твоему́,/ пода́ти нам грехо́в оставле́ние,/ ми́ру умире́ние// и душа́м на́шим спасе́ние.
глас 4
Я́ко исто́чника живота́ неистощи́маго/ и страсте́й душе́вных и теле́сных всеще́друю Целе́бницу,/ ми́лости и щедро́т бога́тство неоску́дное/ ве́мы Тя, Всепе́тая Влады́чице./ Те́мже со дерзнове́нием к Тебе́ притека́ем и уми́льно вопие́м:/ Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ посети́ нас щедро́тами Твои́ми,/ ми́лости бога́тыя да́руй// и Ца́рствия Небе́снаго сподо́би.
Избранней от всех родов Пресвятей Госпоже Деве Богородице благодарственная пения приносим Ти, раби Твои, яко прославила еси божественный образ Твой чудодействием. Ты же, всемилостивая Владычице, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Ангел множество и вся небесная воинства славят Тебе, Царицу всех Богородицу. Ты же исполнила еси радости души наша милостивным пришествием к нам образа Твоего святаго, в немже залог несумненный Божия благоволения и Твоего небеснаго заступления нам ниспослася. Темже, радующеся, славословим Твое милосердие и песненно Тебе вопием:
Радуйся, благословенная Дево, от всех родов Богом избранная и паче всех возвеличенная; радуйся, Небесная Царице, Господа Бога Мати и Творца всяческих.
Радуйся, яко Тебе вся небесная воинства величают; радуйся, яко Тебе вся колена земная Матерь Божию исповедуют.
Радуйся, яко предстояще славней иконе Твоей, Самой Тебе истинней Матери Божией покланяемся; радуйся, яко силу Твою благодатную сей иконе обильно даровала еси.
Радуйся, отрадо наша и дивное о нас попечение; радуйся, от нужд, печалей и бед непреложное избавление.
Радуйся, любве божественныя явление; радуйся, чудес преславных совершение.
Радуйся, духа уныния и боязни отгнание; радуйся, духа радости и крепости стяжание.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Видящи премилосердная Мати Божия скорбное житие наше, немощи и болезни, благоизволи дати нам в радость и спасение и от всяких бед и напастей ограждение икону Свою святую. Не умолчим никогда, Заступнице наша преславная, о всех Твоих благодеяниих, да не будет под спудом свет чудес Твоих. Сего ради величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, прославляем благочестным пред святым образом поклонением и благодарственне вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.
Разум недоразумевает достойно песньми духовными восхваляти Тя, Небесная Царице. Ты бо восхотела еси знамение Твоея благодати явити людем во иконе Твоей; в нощном бо видении многим болящим явльшися, Пресвятая Дево, повелела еси молебная пения совершати пред святою иконою Моденскою и омытися в находящемся близ церкве езере. Болящии же деяху с верою повеленная и чудесно исцеляхуся. Мы же, с любовию прославляюще Тя, помощницу нашу всеизрядную, немолчными гласы вопием:
Радуйся, Своим пришествием нас обогащающая; радуйся, всех прибегающих под кров Твой приемлющая.
Радуйся, раны греховныя благоутробно врачующая; радуйся, праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляющая.
Радуйся, терпеливых страдальцев дары благодатными ущедряющая; радуйся, к покаянию нас призывающая.
Радуйся, грешных молений не отвергающая; радуйся, желания богоугодная исполняющая.
Радуйся, радость скорую подающая; радуйся, на смиренныя призирающая.
Радуйся, врагов наших видимых и невидимых побеждающая; радуйся, любящия и чтущия Тя от всяких бед избавляющая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Силою свыше обогатившеся цельбоносною иконою Богоматере, приидите и видите божественное сокровище, всем прибегающим дары чудес обильно подающее. Что убо воздадим Господеви, сицевое человеколюбие нам явившему, чудотворный образ сей, яко небесный дар, нам ниспославшему и верных просветившему, вопиющих Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Имущи богатство милосердия неоскудное, от пречистыя Твоея иконы токи чудес источила еси, Владычице, болящим исцеление, страждущим ослабу и всем вся полезная подавающи. Мы же, памятующе выну покров Твой, молим Тя: Всемилостивая Госпоже Дево Богородице, одержими есмы печальми, не остави убо до конца погибнути рабом Твоим, но ускори изъяти от настоящия скорби и печали вопиющих к Тебе:
Радуйся, принесением честныя Твоея иконы тьму лютых обстояний от нас отгоняющая; радуйся, пораженных различными недуги чудесно исцеляющая.
Радуйся, от врат смертных неисцельно болящих к жизни возвращающая; радуйся, горестию телесных страданий вечных мук избавляющая.
Радуйся, скорбьми грехи наша очищающая; радуйся, печалию немощи душевныя врачующая.
Радуйся, ожесточенно враждующих примиряющая; радуйся, прилоги врага отражающая.
Радуйся, во всяких скорбех и печалех небесную отраду в сердца наша изливающая; радуйся, от разорения, плена и лютыя смерти всех уповающих на Тя свобождающая.
Радуйся, злосмрадие страстей и похотей наших всемощным мановением укрощающая; радуйся, самых отчаянных грешников из рова погибели исхищающая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Бурю смятений и раздоров, врагами воздвигнутую в стране нашей, умири, Владычице, да не погибнем в беззакониих наших. Огради нас иконою Твоею от враг видимых и невидимых, и тако, укрепляеми Тобою, до конца живота своего вопием Создателю нашему: Аллилуиа.
Слышавше ближнии и дальнии о дивнем чудеси святыя иконы Твоея, Пречистая Владычице, со усердием многим притекаху к цельбоносному Твоему образу, приемлюще от него дары неисчетных Твоих благодеяний. Темже и мы, аще и недостойни суще, со благоговением и радостию поклоняемся сему чудному образу Твоему и достодолжно Тя песньми ублажаем:
Радуйся, свитче божественный, в немже перстом Божиим написася Слово; радуйся, от начала веков во главизну нашего спасения предъизбранная.
Радуйся, скиние, Духом Святым осененная; радуйся, Благодатная, всеми добродетельми преукрашенная.
Радуйся, вся ангельския чины превосходящая; радуйся, блаженное чрево, невместимаго всеми Бога вместившее.
Радуйся, яко млеком Твоим питала еси Питателя вселенныя; радуйся, Мати преблагословенная.
Радуйся, от небесных славимая и от земных хвалимая; радуйся, мира горняго первейшее украшение.
Радуйся, маслино, елеем милосердия нас умащающая; радуйся, чудо чудес Одигитрие, на путь спасения нас наставляющая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Яко лучезарную звезду, чудотворную икону Матере Твоея показал еси нам, Господи; ибо, взирающе на образ Ея телесныма очима, умом и сердцем к Первообразней возвышаемся. О пречудная Мати Света! Огнем небесным коснися смущенныя души моея и исполни ю веры непостыдныя, надежды известныя и любве нелицемерныя, да всегда пою и славлю Тя, святейшую Матерь всесильнаго Бога, вопия Ему: Аллилуиа.
Видевше преславную икону Твою, Пречистая, со умилением уразумеша вси неотступный покров Твой и милостивое о нас промышление. Тебе, благую Заступницу нашу, прилежно молим: заступи, покрый и соблюди нас от бед, озлоблений и падений греховных, осени благодатию Твоею, да, отвергше горечь греха, сладость благочестия обрящем и, на истинную стезю добродетели и спасения наставляемии, зовем Ти:
Радуйся, яко чудес и целеб подательнице; радуйся, у Господа спасения нашего ходатаице.
Радуйся, иноков благоподвизающихся всемощная покровительнице; радуйся, всех христиан вожделенная помощнице.
Радуйся, неразумных премудрая вразумительнице; радуйся, целомудрия и воздержания незримая охранительнице.
Радуйся, скорая в бедах и печалех утешительнице; радуйся, заблудших наставнице.
Радуйся, всех немощных целительнице; радуйся, грешных споручнице.
Радуйся, погибших взыскание; радуйся, нечаянная грешных радосте.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Проповедуют милости Твоя, Богомати, вси концы вселенныя, ибо честным покровом Твоим покрываеши и защищаеши весь род христианский, и, ведуще Тя воистину помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему богоноснеи руце за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу, Тобою нас спасающему: Аллилуиа.
Возсия неизреченная благодать от цельбоносныя Твоея иконы, Пресвятая Дево, пред неюже, со слезами припадающе, молим: всесильная рода нашего Заступнице и Помощнице, отжени облак нашедших на ны искушений и всяких злокозненных действий врагов наших видимых и невидимых и мирное устроение обуреваемым напастьми даруй, на Тя бо все упование возлагаем и умиленно Тебе зовем:
Радуйся, образ Твой чудотворный в утешение и исцеление дати нам изволившая; радуйся, всемощным Твоим заступлением от бед нас избавляющая.
Радуйся, искушаемым руку помощи простирающая; радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.
Радуйся, от треволнения моря житейскаго кающихся спасающая; радуйся, всем потребным ко благочестию снабдевающая.
Радуйся, зависть и коварство на нас злых человек премудро разрушающая; радуйся, лживых провидцев и суетная гадания посрамляющая.
Радуйся, чистотою Твоею чистому житию нас научающая; радуйся, окаменение сердечное умягчающая.
Радуйся, хладность душевную благодатно согревающая; радуйся, верных пастырей Святыя Церкве укрепляющая и вразумляющая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Хотя явити велию любовь Свою к людем Человеколюбец Господь, Тебе, Матерь Свою пренепорочную, покров и защиту роду христианскому дарова, да будеши печальным утешение, скорбящим радование, отчаянным надежда, вечныя муки Своим ходатайством избавляющая и к небесному веселию всех приводящая вопиющих непрестанно гласом хваления Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.
Проповедник неизреченных чудес Твоих, Владычице, явися храм сей, святою иконою Твоею украшенный. Попущением бо Божиим, грех ради человеческих, все благолепие его некогда погибе, икона же чудотворная руками безбожных изъята бысть, но милостию Божиею уцеле и паки возвращена бысть в храм, идеже ныне честно пребывает. Мы же, неизреченному смотрению Твоему дивящеся, радостно взываем Ти:
Радуйся, в годину напастей и испытаний чудотворную икону Свою во утешение нам сохранившая; радуйся, скорбная сердца наша вторым обретением образа Твоего возвеселившая.
Радуйся, новую милость и новую благодать сим в Церкви являющая и тем путь спасения показующая; радуйся, осенением святыя Твоея иконы злых духов мечтания от нас удаляющая.
Радуйся, непочитающих иконы Твоея святыя, яко прах, от лица земли развевающая; радуйся, юродивую мудрость века сего посрамившая и ослепленных ею на путь правый наставляющая.
Радуйся, светом Христова учения тьму неверия прогоняющая; радуйся, временным наказанием невежд умудряющая.
Радуйся, прославляющих Тя прославляющая; радуйся, Твоим ходатайством грехи наша прощающая.
Радуйся, Твоим молением печали наша утоляющая; радуйся, Тя на помощь призывающих и имя Твое славящих спасающая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Дивное чудо зрим, егда чудотворная икона Твоя, Владычице, с песньми духовными приносится в храм Господень. Торжествуйте вси, зряще несомую икону Царицы Небесныя, от неяже токи чудес с верою приходящим источаются, недуги врачуются и скорби утоляются. Сего ради, прославляюще Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Ему: Аллилуиа.
Всем вся благая и спасительная даруеши от святыя чудотворныя иконы Твоея, Богомати Пречистая, юже, яко сокровище многоценное, зряще, со гласом радования и благодарения взываем: Кто не ублажит Тя, о Мати наша милосердная! Кто не воспоет Твоя славная чудеса! И мы, грешнии, любовию к Тебе побеждаеми, отверзаем недостойная уста своя на похвалу Тебе сицевую:
Радуйся, всежелательное всего мира зрение; радуйся, неподвижимое веры благочестия основание.
Радуйся, всесветлое благодати познание; радуйся, жезле Ааронов, прозябший нетление.
Радуйся, светильниче, на свещнице превышнем поставленный; радуйся, лествице небесная, Иаковом предвидимая.
Радуйся, благородная отрасле богоизбраннаго рода Давидова; радуйся, палато Духа Пресвятаго.
Радуйся, огненный престоле невидимаго Царя; радуйся, честнейшая и славнейшая без сравнения всех небесных сил.
Радуйся, прекраснейшая всех дщерей человеческих; радуйся, воистину присноблаженная и пренепорочная.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Всякое естество удивися неизреченному действу силы Твоея, Дево Пренепорочная, егда, многомощно свирепствовавшей холере в Косине и окрестных селениих его, приносима бываше сия чудотворная икона. Заступлением Твоим, всемилостивая Владычице, недузи отступаху, людие же, исцеление получивше, вопиют Богу: Аллилуиа.
Витии многовещаннии недоумеют воспети по достоянию силу благодати, Тобою иконе сей дарованную. Кая ли песнь сладкопевца достойна будет восхвалити вся чудеса Твоя, яко принесением иконы Твоея во всяко место благодеяния различна источаются, долгонедужныя и разслабленныя исцеляются? Человецы же, Тобою тако помилованнии, из глубины души взывают Ти:
Радуйся, предстательнице к Богу, мир от бед спасающая; радуйся, милости сокровище многоценное нам открывающая.
Радуйся, безчисленныя щедроты всем подавающая; радуйся, почитати Тя нас научающая.
Радуйся, ко спасению и восприятию благ вечных наставляющая; радуйся, нераскаянных грешников к покаянию обращающая.
Радуйся, хулителей святыя православныя веры невидимо карающая; радуйся, иконою Твоею, яко столпом огненным, мрак греха отгоняющая.
Радуйся, от междоусобныя брани охраняющая; радуйся, вражия козни расторгающая.
Радуйся, Русь православную возлюбившая; радуйся, веру истинную в ней утвердившая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Спасения ищуще, к Тебе прибегаем, милосердная Мати, и, чудотворную Твою икону ныне обстояще, со благоговением и верою чествуем, ибо всем покланяющимся Тебе скорое вспоможение подаваеши и во иных градех и весех чтущих Тя полезное прошение исполняеши. Темже, воспоминающе неисчетная чудотворения Твоя, вопием всемогущему Богу: Аллилуиа.
Стена еси Ты, ограждающая нас от всяких болезней, всем с верою призывающим Тя в помощь, Пресвятая Дево Богородице. Ты бо, Владычице, младенцу, зело страждущему, исцеление даровала еси. Сего ради, прославляюще Твое Матернее милосердие, благодарственными усты вопием Ти вси из глубины души:
Радуйся, яко принесением иконы Твоея болезни лютыя прекращающая; радуйся, всем во всякой потребе вся полезная и благая подавающая.
Радуйся, добрыя обеты приемлющая; радуйся, призывающих Тя заступающая.
Радуйся, сумнящихся утверждающая; радуйся, супругом любовь и согласие подавающая.
Радуйся, матерей детородящих скоро и безболезненно разрешающая; радуйся, чад их благодатно охраняющая.
Радуйся, скорбным вдовицам и сирым помогающая; радуйся, пагубныя удары грома и молнии от нас отводящая.
Радуйся, яко огнь, поядающий домы и пажити людския, росою молитв Твоих угашаеши; радуйся, благая домостроительнице, житие наше добре устрояющая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Пение наше, аще бы было и тьмочисленное, не довлело бы к достойному прославлению милостей Твоих, всехвальная Владычице, яже непрестанно изливаеши роду человеческому. Мольбу безчадных супругов, пришедших к чудотворней иконе Твоей, не оставила тщетну, но даровала еси им милость деторождения. Обаче, да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с любовию вопиюще Богу: Аллилуиа.
Яко светоприемную свешу, зрим Твою честную икону, Пречистая и Преблагословенная Дево Богородице. Невещественный же в душах наших возжигающи огнь любве к Тебе, Всеблагая, приими веру и усердие наше, направи на стези истины путь наш, умоли Господа и Сына Твоего, да спасет нас, имиже весть судьбами, да не погибнем в нераскаянии о гресех наших, и услыши моление к Тебе взывающих:
Радуйся, иконою Твоею нам благодеющая; радуйся, Матерния щедроты Твоя на нас изливающая.
Радуйся, греховныя помыслы властно отгоняющая; радуйся, маловерных вразумляющая.
Радуйся, неверных смыслы просвещающая; радуйся, милосердие Божие разумети нам помогающая.
Радуйся, страх Божий в сердца верных влагающая; радуйся, о храмех Божиих попечение имущих духовною радостию утешающая.
Радуйся, от сна лености нас возставляющая; радуйся, омраченных светом богопознания и благочестия озаряющая.
Радуйся, блага земная, суетная и скоропреходящая, презирати нас научающая; радуйся, к небесным и вечным сокровищем умы и сердца наша возводящая.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
Благодать Божия, присущая святей иконе Твоей, пречудная Царице Богородице, влечет к ней всех скорбящих и обремененных, и, радость сии получивше от сего источника Твоих милостей и щедрот, благодарно вопиют благих подателю Богу: Аллилуиа.
Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, Богородице, яко неисчерпаемый источник милости, яко неистощимую реку чудес и, прибегающе к Твоему всесильному заступлению, взываем, помощи Твоея просяще: буди нам, всеблагая Владычице, покров и защищение и в день кончины нашея, и егда имамы предстати на суд страшному престолу Сына Твоего, да не постыдимся во уповании нашем, еже по Бозе крепко на Тя возлагаем, вопиюще:
Радуйся, любовь к Тебе имущим врата райская отверзающая; радуйся, на милость к нам грешным Господа преклоняющая.
Радуйся, на путь исправления заблуждающихся направляющая; радуйся, согрешающих покаяние милостиво приемлющая.
Радуйся, во дни скорби люди Твоя укрепляющая; радуйся, в час смертный тьму вражию от нас отгоняющая.
Радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая; радуйся, вечнаго царствия у Сына Твоего и Бога нашего всем нам просящая.
Радуйся, Тобою бо нисходит к нам Божие благоволение; радуйся, грехов наших непоминовение.
Радуйся, от власти князя воздушнаго свобождение; радуйся, геенны вечныя избавление.
Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.
О всепетая и всемилостивая Мати, приими ныне молебное пение наше, пред чудотворною иконою Твоею с верою и благоговением Тебе возносимое. Призри милостивно на веру и упование наше и всесильными Твоими молитвами избави нас от всякия напасти, болезни, внезапныя смерти и сподоби в блаженстве вечном со всеми святыми хвалу Богу воспевати: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел множество…» и 1-й кондак «Избранней от всех родов…».
О премилостивая и пречудная Света умнаго Мати, достойно славимая и праведно от всех горних чинов ублажаемая, яко без сравнения их превосходящая, Бога и Творца всяческих рождшая! Благодарим Тя о всех благодеяниих Твоих, яже благоволила еси явити нам преславным принесением чудотворныя Твоея иконы. Кое благохваление пришествию Твоему сотворим, недоумеваем, точию удивляемся, величающе Твое милосердие, еже на нас показала еси. Темже и мы, грешнии, со страхом и радостию припадающе к цельбоносной иконе Твоей, благодарственно вопием Ти: о всесильная рода нашего Помощнице! Услыши нас, молящихся Тебе, и яви милость Твою; се бо, на пречистый образ Твой взирающе, яко живей Ти с нами сущей, молим Тя усердно: не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения, даруй нам вся потребная к животу и благочестию, избави нас от скорбей, бед и всяких болезней, наипаче же от смертоносныя язвы и пагубы, от навета злых человек и всякаго обстояния. Соблюдай и спасай нас благодатию Своею, Владычице, от тлетворных учений неверия и суеверия, от лукавых совращений. Сохрани нас и отечество наше от всяких крамол, нестроений и злых развращений, врагами веры православныя воздвизаемых. Сподоби же нас, всеблагая Заступнице наша, благочестно житие сие земное совершити, христианскую безболезненную, непостыдную, мирную кончину получити и Небесное Царствие наследовати, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.