Новости группы "Богородице-Рождествен- ский"

25 Марта 2019 ПОНЕДЕЛЬНИК Седмица 3-я Великого поста Постный календарь. Глас 2-й

25 Марта   2019 года в Богородице-Рождественском храме района Аблакетка состоялось утреннее   Богослужение, в честь и  память Прп. Феофа́на исп., Сигрианского (818).

Прав. Финее́са, первосвященника Израильского (ок. 1500 г. до Р. Х.)свт. Григо́рия Двоеслова, папы Римского (604)прп. Симео́на Нового Богослова, игумена (1021).

Св. Алекса́ндра Державина исп., пресвитера (1933)сщмчч. Иоа́нна ПлехановаКонстанти́на Соколова, пресвитеров, прмч. Влади́мира (Волкова), архимандрита (1938)сщмч. Се́ргия Скворцова, пресвитера (1943).

Икона Божией Матери: Лиддская (На столпе в Лидде) (I).

Пре­по­доб­ный Си­ме­он Но­вый Бо­го­слов ро­дил­ся в 946 го­ду в го­ро­де Га­ла­те (Па­фла­го­ния) и по­лу­чил в Кон­стан­ти­но­по­ле ос­но­ва­тель­ное свет­ское об­ра­зо­ва­ние. Отец го­то­вил его к при­двор­ной ка­рье­ре, и неко­то­рое вре­мя юно­ша за­ни­мал вы­со­кое по­ло­же­ние при им­пе­ра­тор­ском дво­ре. Но до­стиг­нув 25 лет, он по­чув­ство­вал вле­че­ние к ино­че­ской жиз­ни, бе­жал из до­ма и уда­лил­ся в Сту­дий­ский мо­на­стырь, где про­хо­дил по­слу­ша­ние под ру­ко­вод­ством зна­ме­ни­то­го в то вре­мя стар­ца Си­мео­на Бла­го­го­вей­но­го.

Ос­нов­ным по­дви­гом пре­по­доб­но­го ста­ла непре­стан­ная Иису­со­ва мо­лит­ва в ее крат­ком ви­де: «Гос­по­ди, по­ми­луй!» Для боль­шей мо­лит­вен­ной со­сре­до­то­чен­но­сти он по­сто­ян­но ис­кал уеди­не­ния, да­же на ли­тур­гии сто­ял от­дель­но от бра­тии, ча­сто оста­вал­ся один на ночь в церк­ви; чтобы на­вык­нуть в па­мя­то­ва­нии о смер­ти, про­во­дил но­чи на клад­би­ще. Пло­дом его усер­дия бы­ли осо­бые со­сто­я­ния вос­хи­ще­ния: в эти ча­сы Дух Свя­той в ви­де све­тя­ще­го­ся об­ла­ка нис­хо­дил на него и за­кры­вал от его глаз все окру­жа­ю­щее. Со вре­ме­нем он до­стиг по­сто­ян­ной вы­со­кой ду­хов­ной про­свет­лен­но­сти, что осо­бен­но об­на­ру­жи­ва­лось, ко­гда он слу­жил Ли­тур­гию.

При­мер­но в 980 го­ду пре­по­доб­ный Си­ме­он был по­став­лен игу­ме­ном мо­на­сты­ря свя­то­го Ма­ман­та и про­был в этом сане 25 лет. Он при­вел в по­ря­док за­пу­щен­ное хо­зяй­ство оби­те­ли и бла­го­устро­ил в ней храм.

Доб­ро­та со­че­та­лась у пре­по­доб­но­го Си­мео­на со стро­го­стью и неуклон­ным со­блю­де­ни­ем Еван­гель­ских за­по­ве­дей. Так, на­при­мер, ко­гда его лю­би­мый уче­ник Ар­се­ний пе­ре­бил во­рон, ко­то­рые по­кле­ва­ли раз­мо­чен­ный хлеб, игу­мен за­ста­вил его на­ни­зать мерт­вых птиц на ве­рев­ку, на­деть это «оже­ре­лье» на шею и сто­ять на дво­ре. В мо­на­сты­ре свя­то­го Ма­ман­та за­ма­ли­вал грех некий епи­скоп из Ри­ма, неча­ян­но убив­ший юно­го пле­мян­ни­ка, и пре­по­доб­ный Си­ме­он неиз­мен­но вы­ка­зы­вал к нему доб­ро­ту и вни­ма­ние.

Стро­гая мо­на­ше­ская дис­ци­пли­на, ко­то­рую все вре­мя на­саж­дал пре­по­доб­ный, при­ве­ла к силь­но­му недо­воль­ству сре­ди мо­на­стыр­ской бра­тии. Од­на­жды по­сле ли­тур­гии осо­бен­но раз­дра­жен­ные из бра­тьев на­бро­си­лись на него и ед­ва не уби­ли. Ко­гда же Кон­стан­ти­но­поль­ский пат­ри­арх из­гнал их из мо­на­сты­ря и хо­тел пре­дать го­род­ским вла­стям, Пре­по­доб­ный вы­мо­лил для них про­ще­ние и по­мо­гал им в жиз­ни в ми­ру.

Око­ло 1005 го­да пре­по­доб­ный Си­ме­он пе­ре­дал игу­мен­ство Ар­се­нию, а сам по­се­лил­ся при мо­на­сты­ре на по­кое. Там он со­здал свои бо­го­слов­ские тру­ды, от­рыв­ки из ко­то­рых во­шли в 5-й том «Доб­ро­то­лю­бия». Глав­ная те­ма его тво­ре­ния – со­кро­вен­ное де­ла­ние во Хри­сте. Пре­по­доб­ный Си­ме­он учит внут­рен­ней бра­ни, спо­со­бам ду­хов­но­го со­вер­шен­ство­ва­ния, борь­бе про­тив стра­стей и гре­хов­ных по­мыс­лов. Он на­пи­сал по­уче­ния для мо­на­хов, «Де­я­тель­ные Бо­го­слов­ские гла­вы», «Сло­во о трех об­ра­зах мо­лит­вы», «Сло­во о ве­ре». Кро­ме то­го, пре­по­доб­ный Си­ме­он был вы­да­ю­щим­ся цер­ков­ным по­этом. Ему при­над­ле­жат «Гим­ны Бо­же­ствен­ной люб­ви» – око­ло 70 по­эм, пол­ных глу­бо­ких мо­лит­вен­ных раз­мыш­ле­ний.

Уче­ние пре­по­доб­но­го Си­мео­на о но­вом че­ло­ве­ке, об «обо­же­нии пло­ти», ко­то­рым он хо­тел за­ме­нить уче­ние об «умерщ­вле­нии пло­ти» (за что его и на­зва­ли Но­вым Бо­го­сло­вом), при­ни­ма­лось совре­мен­ни­ка­ми с тру­дом. Мно­гие его по­уче­ния зву­ча­ли для них непо­нят­но и чуж­до. Это при­ве­ло к кон­флик­ту с выс­шим кон­стан­ти­но­поль­ским ду­хо­вен­ством, и пре­по­доб­ный Си­ме­он под­верг­ся из­гна­нию. Он уда­лил­ся на бе­рег Бос­фо­ра и ос­но­вал там оби­тель свя­той Ма­ри­ны.

Свя­той мир­но пре­ста­вил­ся к Бо­гу в 1021 го­ду. Еще при жиз­ни по­лу­чил он дар чу­до­тво­ре­ния. Мно­го­чис­лен­ные чу­де­са бы­ли яв­ле­ны и по­сле его смер­ти; од­но из них – чу­дес­ное об­ре­те­ние его об­ра­за. Жи­тие его на­пи­са­но ке­лей­ни­ком и уче­ни­ком, пре­по­доб­ным Ни­ки­той Сти­фа­том.

Тропарь преподобному Симеону, Новому Богослову

глас 3

 

Боже́ственное озаре́ние, Симео́не о́тче,/ восприя́в в души́ твое́й,/ свети́ло в ми́ре показа́лся еси́ светле́йшее,/ разгоня́я того́ мракобе́сие/ и всех уверя́я иска́ти, ю́же погуби́ша, благода́ть Ду́ха,/ Его́же приле́жно моли́// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Перевод: Божественное озарение, отец Симеон, восприняв в душе твоей, ты оказался ярчайшим светом для мира, разгоняя его духовный мрак и всех убеждая искать благодать Духа, которую они потеряли. Моли настойчиво Бога даровать нам великую милость.

Ин тропарь преподобному Симеону, Новому Богослову

глас 1

 

Вне́шния му́дрости пребыва́я неприча́стен,/ Боже́ственныя же преиспо́лнен был еси́ последи́/ и Но́вый Богосло́в вои́стинну все́ми позна́ся, Симео́не./ Сего́ ра́ди твою́ па́мять, о́тче му́дре, почита́юще, тебе́ вопие́м:/ сла́ва тя просла́вльшему Христу́,/ сла́ва тя ди́вна Показа́вшему,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Перевод: Мирской мудрости пребывая непричастен, ты наполнился Божественной премудростью и явился воистину Новым Богословом, Симеон. Потому твою память, отче мудрый, почитая, к тебе взываем: «Слава прославившему тебя Христу, слава тебя, удивительного, нам Явившему, слава Подающему через тебя всем исцеления».

Ин тропарь преподобному Симеону, Новому Богослову

глас 4

 

Я́ко Све́та Трисо́лнечнаго зри́тель/ и таи́нственнаго Богосло́вия сказа́тель,/ освяще́нне Симео́не, о́тче наш,/ испроси́ душа́м на́шим просвеще́ния свы́ше/ и страсте́й отгони́ от нас мглу,/ я́ко бо, служи́тель ве́лий Христо́в,// всем подае́ши поле́зная, преподо́бне.

Перевод: Как созерцатель Света Трисолнечного и таинственного Богословия учитель, священный Симеон, отче наш, испроси душам нашим просвещение свыше и отгони от нас мглу страстей, ибо ты великий служитель Христов, всем подаешь полезное, преподобный.

Кондак преподобному Симеону, Новому Богослову

глас 3

 

Све́том просвеще́н Трисо́лнечным, Богому́дре,/ Богосло́в яви́лся еси́ Пребоже́ственныя Тро́ицы./ Свы́ше прему́дростию слове́с обогати́вся,/ источи́л еси́ Богому́дрия Боже́ственныя струи́,/ от ни́хже пию́ще, вопие́м:// ра́дуйся, треблаже́нне Симео́не Богонауче́нне.

Перевод: Будучи просвещен светом Трисолнечным, Богомудрый, ты явился Богословом Пребожественной Троицы. Обогатившись свыше премудростью и даром слова, источил ты Божественные потоки Богомудрия, мы пьем из них и воспеваем: «Радуйся, трижды блаженный Симеон, Богом наученный».

Ин кондак преподобному Симеону, Новому Богослову

глас 2

 

Я́ко Богосло́в Бо́жий Боже́ственнейший/ и моли́твенник наш ве́лий ко Го́споду,/ при́сно, Симео́не, моли́ дарова́ти нам грехо́в проще́ние// и живота́ исправле́ние, преподо́бне.

Перевод: Как священный Богослов Божий и молитвенник о нас великий ко Господу, моли всегда, Симеон, даровать нам грехов прощение и исправление жизни, преподобный.

Молитва преподобному Симеону, Новому Богослову

 

Творе́ние преподо́бнаго Никоди́ма Святого́рца

О, богоно́сный и христоно́сный и духоно́сный о́тче Симео́не, Но́вый Богосло́ве, преподо́бных похвало́, иерее́в сла́во, богосло́вов услажде́ние, моли́твы у́мныя учи́телю, Бо́га просла́вльший и от Бо́га просла́вленный в житии́ твое́м, па́че же по сме́рти, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че, ра́досте духо́вная и душе́вное весе́лие нам, смире́нным твои́м рабо́м и недосто́йным твои́м сыно́м, со благогове́нием и любо́вию пра́зднующим свяще́нную и светоно́сную па́мять твою! Приими́ песнь сию́, ю́же прино́сим ти я́ко да́р ничто́жный и мале́йший, за вели́кия благода́тныя да́ры, и́хже вси́ наслади́хомся, прие́мше я́ от тебе́, из кни́ги свяще́нных слове́с твои́х, и не отве́ржи сию́, я́ко твоего́ великоле́пия недосто́йну: отню́д бо не́мощни есмы́, е́же досто́йно восхвали́ти тя, толи́каго богосло́ва ве́лия. И в житии́ сем сохраня́й нас моли́твами твои́ми от вся́каго вре́да душе́внаго и теле́снаго, ви́димых же и неви́димых враг, моля́ непреста́нно И́же в Тро́ице Бо́га, да сподо́бит и нас, смире́нных, та́инственно ощути́ти посреде́ се́рдца на́шего у́мная де́йства боже́ственныя благода́ти Свята́го Ду́ха, ю́же погуби́хом, увы! нераде́нием на́шим и страстьми́; в бу́дущем же ве́це изба́ви ны твои́ми си́льными хода́тайствы от стра́шнаго осужде́ния и му́ки ве́чныя, и сподо́би на́с ве́чнаго блаже́нства во Христе́ Иису́се, Го́споде на́шем, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Аминь.

АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ СИМЕОНУ, НОВОМУ БОГОСЛОВУ

глас 8

 

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года
(журнал № 131)

Творе́ние Гера́сима мона́ха Микрагианнани́та

Конда́к 1

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:

Яко та́инственнаго богосло́вия боже́ственный орга́н

и Све́та Трисо́лнечнаго жили́ще,

Богосло́ве Симео́не, тя восхваля́ем.

Но я́ко испо́лнь Ду́ха осия́ньми,

освети́ луча́ми благода́тей твои́х вопию́щия ти:

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

И́кос 1

Ангелоподо́бен яви́лся еси́ доброде́телей преуспея́ньми, богому́дре Симео́не Богосло́ве, и а́нгельским твои́м гла́сом богосло́виши я́же па́че ума́ та́инства. Те́мже твое́й све́тлости дивя́щеся вси вопие́м:

Ра́дуйся, и́мже Тро́ица воспева́ется;

ра́дуйся, и́мже тле́ние попира́ется.

Ра́дуйся, Трисо́лнечнаго Све́та обита́лище;

ра́дуйся, небе́сныя жи́зни созерца́ние.

Ра́дуйся, высото́ боже́ственнаго ра́зума, неудо́бь исправи́мая мно́гими;

ра́дуйся, глубино́ жития́ лу́чшаго, вся́ческия доброде́тели ра́ди.

Ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ Це́ркве сия́ние;

ра́дуйся, я́ко яви́лся еси́ богосло́вов весе́лие.

Ра́дуйся, луче́ невеще́ственных осия́ний;

ра́дуйся, мо́лние проти́ву веще́ственных воображе́ний.

Ра́дуйся, и́мже богосло́ви тайново́дствуются;

ра́дуйся, и́мже новосло́вцы зауща́ются.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 2

О́ко души́ твоея́ житие́м изря́дным очи́стив ди́вно, узре́л еси́ невеще́ственнаго све́та явле́ния, подъе́м и́го Христо́во, преподо́бне, и, впери́вся Ду́хом, Симео́не Боговдохнове́нне, взыва́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум боже́ственный имы́й, разу́мне отре́клся еси́ досто́инств мирски́х вседу́шне и, роди́телей любо́вь презре́в, ко оби́тели Студи́йстей ра́дуяся прите́кл еси́: Христу́ бо после́довал еси́, слы́ша от всех сицева́я:

Ра́дуйся, Христо́вы любве́ сокро́вище;

ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго прия́телище.

Ра́дуйся, а́нгельскому житию́ подража́яй;

ра́дуйся, бесо́вския де́рзости отвраща́яй.

Ра́дуйся, сосу́де многоце́нный дохнове́ния боже́ственнаго;

ра́дуйся, мечу́ богокова́нный на пристра́стие веще́ственное.

Ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ в души́ огнь небе́сный;

ра́дуйся, я́ко всему́дре избра́л еси́ лу́чшее.

Ра́дуйся, страсте́й те́рние исторга́яй;

ра́дуйся, души́ ни́ву обновля́яй.

Ра́дуйся, плодо́в де́лателю безсме́ртных;

ра́дуйся, благ испо́лнивыйся нетле́нных.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 3

Си́лу в по́двизе и во мно́зем разуме́нии прие́м, Симео́не, с небесе́ и в послуша́нии ста́рчестем соверши́вся, плотско́е подчини́л еси́ мудрова́ние, прему́дрости же лу́чшия испо́лнился еси́ и Тро́ице воспева́еши: Аллилу́ия.

И́кос 3

Излия́ся бога́тая благода́ть устна́ма твои́ма, и вла́га ти даде́ся прему́дрости; отню́дуже богосло́вия струи́ Це́ркви источи́л еси́, преподо́бне, и напоя́еши словесы́ твои́ми помышле́ния вопию́щих:

Ра́дуйся, исто́чниче богосло́вия;

ра́дуйся, пла́меню богому́дрия.

Ра́дуйся, реко́ во́д благода́тных;

ра́дуйся, сокро́вище наставле́ний духо́вных.

Ра́дуйся, таи́нниче богопросвеще́нный высо́ких виде́ний;

ра́дуйся, устне́ богодви́жимеи небе́сных помышле́ний.

Ра́дуйся, я́ко вещества́ преше́л еси́ преде́лы;

ра́дуйся, я́ко догма́тов раскры́л еси́ смы́слы.

Ра́дуйся, жи́зни святы́я учи́телю;

ра́дуйся, честны́м а́нгелом ра́вне.

Ра́дуйся, хра́ме Тро́ицы та́инственный;

ра́дуйся, заре́ свети́льника небе́снаго.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 4

Живота́ боже́ственнаго ма́нна, и не́ктар безсме́ртный, и мед, из ка́мене источи́выйся, боготво́рных твои́х уче́ний кни́га быва́ет, ду́ши очища́ющая и к боже́ственному соверше́нию наставля́ющая вопию́щих: Аллилу́ия.

И́кос 4

Взя́лся еси́ к виде́нием высо́ким, по Па́влу, и Ду́хом неизрече́нная узре́л еси́, отню́дуже богосло́в прему́дрый, богосло́вствуя всем преми́рная язы́ком богоречи́вым, Симео́не, яви́лся еси́ вопию́щим:

Ра́дуйся, боже́ственный богосло́ве;

ра́дуйся, всему́дрый богоглаго́льниче.

Ра́дуйся, Иоа́нна вели́каго отпечатле́ние;

ра́дуйся, Григо́рия боже́ственнаго подо́бие.

Ра́дуйся, орга́не многозву́чный высо́ких виде́ний;

ра́дуйся, псалти́рю одушевле́нный светоза́рных наставле́ний.

Ра́дуйся, я́ко вше́л еси́ к незаходи́мому мра́ку;

ра́дуйся, я́ко узре́л еси́ ми́р небе́сный.

Ра́дуйся, ве́рныя изумля́яй словесы́ твои́ми;

ра́дуйся, ду́ши устроя́яй нра́вы твои́ми.

Ра́дуйся, живота́ небе́снаго изъяви́телю;

ра́дуйся, Бо́га нам чу́дный яви́телю.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 5

Боже́ственным раче́нием, о́тче, сла́дце уя́звлен, подъя́л еси́ небому́дренным ра́зумом искуше́ния, ско́рби же и гоне́ния, и я́ко зла́то во огни́ искуси́лся еси́, я́ко а́нгел же, свя́те, всем яви́лся еси́, Христу́ воспева́я: Аллилу́ия.

И́кос 5

Испра́вил еси́ ума́ твоего́ движе́ния, богому́дре, к сла́ве Спа́сове и испо́лнь прему́дрости боже́ственныя показа́лся еси́, Симео́не, Ду́хом Святым, возбужда́я к покая́нию с любо́вию ти вопию́щих:

Ра́дуйся, сто́лпе воздержа́ния;

ра́дуйся, о́бразе терпе́ния.

Ра́дуйся, тайнописа́телю му́дрый обоже́ния;

ра́дуйся, разруши́телю жесточа́йшаго окамене́ния.

Ра́дуйся, уста́ медоточи́вая, ка́плющая боже́ственную сла́дость;

ра́дуйся, о́блаче богонапое́нный, ро́су жи́зни источа́яй.

Ра́дуйся, я́ко апо́стольскую благода́ть изъявля́еши;

ра́дуйся, я́ко спаси́тельное блиста́ние возсиява́еши.

Ра́дуйся, свети́ло благода́ти всесве́тлое;

ра́дуйся, звездо́ Лу́чшаго незаходи́мая.

Ра́дуйся, исто́чниче во́д живоно́сных;

ра́дуйся, све́точу глаго́лов богодохнове́нных.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 6

Очи́стився се́рдцем, по́двига ра́ди духовнаго, испо́лнился еси́ осия́ний боже́ственных, и всесве́тел священноде́йствуя явля́лся еси́ ученико́м твои́м, блаже́нне. Обоже́н бо прича́стием, всехвальне Симео́не, вопия́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 6

Сия́я виде́нии, а́ки живы́й вне́ ми́ра и еди́ному Бо́гу соедини́выйся, огнеобра́зен и богови́ден, и ра́достен лице́м, и кро́ток явля́лся еси́ всем, благогове́йно ти вопию́щим:

Ра́дуйся, цевни́це Уте́шителева;

ра́дуйся, дре́во ра́йское.

Ра́дуйся, и́же в веществе́ и телеси́ безпло́тен;

ра́дуйся, и́же зра́ком и нра́вы равноа́нгелен.

Ра́дуйся, звездо́ многосве́тлая Восто́ка та́инственнаго;

ра́дуйся, колесни́це златоиспещре́нная де́йствия боже́ственнаго.

Ра́дуйся, трубо́, возглаша́ющая песнь спасе́ния;

ра́дуйся, язы́че, подава́яй кре́пость богодарова́нную.

Ра́дуйся, све́та боже́ственнаго сокро́вище;

ра́дуйся, стремле́ния о́гненнаго угаше́ние.

Ра́дуйся, честны́х та́инств зри́телю;

ра́дуйся, Бо́га трисо́лнечнаго служи́телю.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 7

Ве́лий в виде́ниих и честны́х богозре́ниих показа́лся еси́, Симео́не Богосло́ве, моли́твою бо у́мною е́же в Бо́зе восхище́ния та́инство позна́л еси́, блаже́нне, я́ко ины́й Моисе́й, взыва́я: Аллилу́ия.

И́кос 7

Не́ктар живы́й нетле́ния кни́га слове́с твои́х подае́т ве́рным, Богосло́ве, Уте́шитель бо тобо́ю Це́ркви глаго́лет и провещава́ет, и пробужда́ет вся вопия́ти ти, Симео́не, сицева́я:

Ра́дуйся, сла́во Це́ркве;

ра́дуйся, вети́е Богонача́лия.

Ра́дуйся, очища́яй душе́вная оскверне́ния;

ра́дуйся, просвеща́яй на́ша помышле́ния.

Ра́дуйся, пла́меню, пояда́яй те́рния страсте́й;

ра́дуйся, у́ме, открыва́яй у́мная и зря́й.

Ра́дуйся, я́ко разреши́лся еси́ вещества́ плени́ц;

ра́дуйся, я́ко испо́лнился еси́ богото́чных во́д.

Ра́дуйся, зря́й Бо́жия сия́ния;

ра́дуйся, ненави́дяй вра́жия зло́бы.

Ра́дуйся, прему́дрых уче́ний наводне́ние;

ра́дуйся, честны́х дарова́ний гу́сли.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 8

Стра́нное чу́до явля́шеся, о́тче Симео́не, в тебе́, изумля́юще и веселя́ще вся: боже́ственным бо богатя́ся просвеще́нием, прему́дрых и разу́мных яви́лся еси́ прему́дрейший, неве́жда пре́жде, и ны́не всему́дре Бо́гови поя́: Аллилу́ия.

И́кос 8

Весь измени́выйся и к Бо́гови весь отше́д изступле́нием боже́ственнейшим, богому́дре, и по прича́стию обоже́н, к вожделе́нному возбужда́еши обоже́нию, Симео́не богосла́вне, с любо́вию ти вопию́щия:

Ра́дуйся, у́глю огня́ невеще́ственнаго;

ра́дуйся, сия́ние све́та боже́ственнаго.

Ра́дуйся, краснопи́сче обоже́ния всему́дрый;

ра́дуйся, потреби́телю ле́ности держа́внейший.

Ра́дуйся, добро́ту обоже́ния явля́яй де́ятельне;

ра́дуйся, трезве́нию спаси́тельному науча́яй разу́мне.

Ра́дуйся, я́ко наставля́еши и́ночествующих ли́ки;

ра́дуйся, я́ко отвраща́еши враго́в полки́.

Ра́дуйся, на́ше просвеща́яй мудрова́ние;

ра́дуйся, страсте́й прекраща́яй стремле́ния.

Ра́дуйся, ве́рным боже́ственную благода́ть подава́яй;

ра́дуйся, Бо́га за все́х умоля́яй.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 9

Стра́сти душе́вныя очища́я уче́нии твои́ми святы́ми, ко обре́тению на́с пробужда́еши, трезве́нием и моли́твою, о́тче, многоце́ннаго ка́мене живо́тнаго, его́же дре́вле погуби́хом; те́мже ны́не ко Христу́ возопии́м: Аллилу́ия.

И́кос 9

Вети́я богосло́вия та́инственнаго показа́лся еси́, стяжа́в свы́шняго ра́зума: всего́ бо тя Уте́шитель привлече́, о́тче, я́коже благоволи́, и стра́нная и пресла́вная провеща́л еси́ вопию́щим:

Ра́дуйся, гла́се Бо́жий святы́й;

ра́дуйся, молча́ние враго́в соверше́нное.

Ра́дуйся, испо́лнь небе́снаго тайнонауче́ния;

ра́дуйся, проро́че лу́чшаго раче́ния.

Ра́дуйся, вети́е богонауче́нный прему́дрости Бо́жия;

ра́дуйся, мечу́ обоюдуо́стрый проти́ву пре́лести вра́жия.

Ра́дуйся, я́ко учи́ши восхожде́нием боже́ственным;

ра́дуйся, я́ко направля́еши к пути́ спасе́ния.

Ра́дуйся, Христо́ву ме́ртвость нося́й;

ра́дуйся, боже́ственное осия́ние на́м подава́яй.

Ра́дуйся, да́ром сло́ва обогати́выйся;

ра́дуйся, всем боже́ственная глаго́лавый.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 10

Уста́ боже́ственная показа́лся еси́ и Но́вый Богосло́в Христо́вой Це́ркви, богому́дре, в не́йже но́вая и ве́тхая от сокро́вища отры́гну се́рдца твоего́, я́ко кни́жник богоприя́тен, я́коже глаго́лет Спаси́тель, Ему́же пое́ши: Аллилу́ия.

И́кос 10

Све́та невеще́ственнаго боже́ственное зерца́ло яви́лся еси́, прише́д ко открове́нием боже́ственным, Богосло́ве о́тче Симео́не, и вся ве́рныя зове́ши ко причаще́нию благи́м, и́хже обре́л еси́. Те́мже ти жела́нием вопие́м:

Ра́дуйся, уста́ неизрече́нных;

ра́дуйся, о́ко небе́сных.

Ра́дуйся, светоза́рности боже́ственныя сокро́вище;

ра́дуйся, дарова́ний святы́х водворе́ние.

Ра́дуйся, розго́ многоплодоно́сная Лозы́ живо́тныя;

ра́дуйся, гро́зде всеспе́лый равноа́нгельнаго жи́тельства.

Ра́дуйся, я́ко к небе́сному жела́нию воспламеня́еши;

ра́дуйся, я́ко зако́н благода́тный явля́еши.

Ра́дуйся, Христа́ просла́вивый житие́м твои́м;

ра́дуйся, ве́рныя устроя́яй сло́вом твои́м.

Ра́дуйся, о́бразе свята́го стремле́ния;

ра́дуйся, раю́ ди́внаго безстра́стия.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 11

Вше́д, Богосло́ве, в пресве́тлый мрак, прия́л еси́ во скрижа́лех серде́чных богосло́вия та́инственнаго богозапечатле́нныя скрижа́ли в Ду́се, и́миже тайново́дствуемся к боже́ственному раче́нию, вопию́ще: Аллилу́ия.

И́кос 11

Свет, Све́ту трисо́лнечному прибли́жився, яви́лся еси́ ми́ру, я́коже глаго́лет Влады́ка, и просвеща́еши ду́ши на́ша и светотвори́ши твои́ми уче́нии, свя́те, и́миже мра́ка избавля́емся страсте́й, любо́вию ти вопию́ще:

Ра́дуйся, я́ко свет в ми́ре возсия́вый;

ра́дуйся, кре́пость словеси́ прида́вый.

Ра́дуйся, де́йства боже́ственнаго учи́телю;

ра́дуйся, в по́двизе небе́сный челове́че.

Ра́дуйся, трисо́лнечныя благода́ти оби́теле явле́нная;

ра́дуйся, даро́в духо́вных орга́не боголе́пный.

Ра́дуйся, я́ко подъя́л еси́ искуше́ния му́жественне;

ра́дуйся, я́ко подае́ши просвеще́ние богода́нне.

Ра́дуйся, пра́вило преподо́бнаго жития́;

ра́дуйся, свети́льниче неизрече́ннаго обоже́ния.

Ра́дуйся, у́мная движе́ния облиста́яй;

ра́дуйся, на́ша сердца́ просвеща́яй.

Ра́дуйся, преподо́бне Симеоне, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 12

Лие́т во́ду боже́ственную, теку́щую, о́тче, в жизнь ве́чную, непреста́нне и благоуха́ние источа́ет живо́тное и весели́т мы́сль на́шу кни́га уче́ний твои́х, в не́йже поуча́ющеся вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 12

Песнососта́вный вене́ц честно́му ве́рху твоему́ прино́сим, ча́да твоя́, о́тче, его́же прие́м оте́чески, лучу́ боже́ственнаго све́та нам да́руй: ве́рно бо к тебе́ притека́ем и не престае́м вопия́ти:

Ра́дуйся, отце́в добро́то;

ра́дуйся, преподо́бных украше́ние.

Ра́дуйся, иере́ев пра́вило свяще́ннейшее;

ра́дуйся, и́ночествующих о́тче боже́ственнейший.

Ра́дуйся, богосло́вов похвало́, Богосло́ве чу́дный;

ра́дуйся, благоче́ствующих утвержде́ние и тайноводи́телю сла́вный.

Ра́дуйся, Це́ркве богоза́рнейший сто́лпе;

ра́дуйся, правосла́вных небесносве́тлый свети́льниче.

Ра́дуйся, и́мже све́та исполня́емся;

ра́дуйся, и́мже страсте́й избавля́емся.

Ра́дуйся, му́дрый вождю́ твои́м ча́дом;

ра́дуйся, и на́м при́сно предста́тельствуяй.

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 13

О, боже́ственный о́тче, Симео́не Богосло́ве, свети́ло Христо́вы Це́ркве, прие́м на́ша гла́сы, све́том благода́ти, в тебе́ су́щия, облиста́й благоче́стне пою́щия тя и Тро́ице вопию́щия: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды.

И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к 

Моли́тва преподо́бному Симео́ну Но́вому Богосло́ву

Творе́ние преподо́бнаго Никоди́ма Святого́рца

О, богоно́сный и христоно́сный и духоно́сный о́тче Симео́не, Но́вый Богосло́ве, преподо́бных похвало́, иерее́в сла́во, богосло́вов услажде́ние, моли́твы у́мныя учи́телю, Бо́га просла́вльший и от Бо́га просла́вленный в житии́ твое́м, па́че же по сме́рти, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че, ра́досте духо́вная и душе́вное весе́лие нам, смире́нным твои́м рабо́м и недосто́йным твои́м сыно́м, со благогове́нием и любо́вию пра́зднующим свяще́нную и светоно́сную па́мять твою! Приими́ песнь сию́, ю́же прино́сим ти я́ко да́р ничто́жный и мале́йший, за вели́кия благода́тныя да́ры, и́хже вси́ наслади́хомся, прие́мше я́ от тебе́, из кни́ги свяще́нных слове́с твои́х, и не отве́ржи сию́, я́ко твоего́ великоле́пия недосто́йну: отню́д бо не́мощни есмы́, е́же досто́йно восхвали́ти тя, толи́каго богосло́ва ве́лия. И в житии́ сем сохраня́й нас моли́твами твои́ми от вся́каго вре́да душе́внаго и теле́снаго, ви́димых же и неви́димых враг, моля́ непреста́нно И́же в Тро́ице Бо́га, да сподо́бит и нас, смире́нных, та́инственно ощути́ти посреде́ се́рдца на́шего у́мная де́йства боже́ственныя благода́ти Свята́го Ду́ха, ю́же погуби́хом, увы! нераде́нием на́шим и страстьми́; в бу́дущем же ве́це изба́ви ны твои́ми си́льными хода́тайствы от стра́шнаго осужде́ния и му́ки ве́чныя, и сподо́би на́с ве́чнаго блаже́нства во Христе́ Иису́се, Го́споде на́шем, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Аминь.