Новости группы "Богородице-Рождествен- ский"

3 Марта 2019 ВОСКРЕСЕНЬЕ Неделя мясопустная. О Страшном суде Поста нет. Глас 7-й

3 Марта 2019 года в Богородице-Рождественском храме района Аблакетка состоялось Воскресное      Богослужение посвященное в честь и  память Свт. Льва I, папы Римского (461).

Прп. Космы́ Яхромского (1492)свт. Агапи́та исп., епископа Синадского (Фригийского) (IV)свт. Флавиа́на исп., патриарха Цареградского (449–450).

Прписп. Влади́мира (Терентьева), игумена (1933).

Свя­ти­тель Лев I Ве­ли­кий, па­па Рим­ский (440–461), по­лу­чил пре­крас­ное и раз­но­сто­рон­нее об­ра­зо­ва­ние, ко­то­рое от­кры­ва­ло пе­ред ним бле­стя­щую свет­скую ка­рье­ру. Од­на­ко, стре­мясь к ду­хов­ной жиз­ни, он из­брал иной путь и стал ар­хи­ди­а­ко­ном при па­пе Сиксте III (432–440), а по­сле его смер­ти был из­бран, в сен­тяб­ре 440 го­да, па­пой Рим­ской Церк­ви. Это бы­ло труд­ное для Церк­ви вре­мя, ко­гда ере­ти­ки оса­жда­ли твер­ды­ню пра­во­сла­вия сво­и­ми со­блаз­ни­тель­ны­ми лже­уче­ни­я­ми.

Свя­ти­тель Лев умел сов­ме­щать пас­тыр­скую мяг­кость и доб­ро­ту с несо­кру­ши­мой твер­до­стью в во­про­сах ве­ро­ис­по­ве­да­ния. Имен­но он явил­ся ос­нов­ным за­щит­ни­ком пра­во­сла­вия про­тив ере­си Ев­ти­хия и Ди­о­ско­ра, учив­ших об од­ном есте­стве в Гос­по­де Иису­се Хри­сте, и ере­си Несто­рия. Он упо­тре­бил всё свое вли­я­ние для то­го, чтобы уми­рить сму­ща­е­мую ере­ти­ка­ми Цер­ковь и сво­и­ми по­сла­ни­я­ми к свя­тым Кон­стан­ти­но­поль­ским ца­рям Фе­о­до­сию II (408–450) и Мар­ки­а­ну (450–457) де­я­тель­но спо­соб­ство­вал со­зы­ву IV Все­лен­ско­го Хал­ки­дон­ско­го Со­бо­ра (451) для осуж­де­ния ере­си мо­но­фи­зи­тов. На Со­бо­ре, где при­сут­ство­ва­ло 630 епи­ско­пов, бы­ло огла­ше­но по­сла­ние свя­ти­те­ля Льва к уже по­чив­ше­му то­гда свя­ти­те­лю Фла­виа­ну, пат­ри­ар­ху Кон­стан­ти­но­поль­ско­му (447–449), по­стра­дав­ше­му за пра­во­слав­ную ве­ру от раз­бой­ни­чье­го Ефес­ско­го со­бо­ра в 449 го­ду. В по­сла­нии свя­ти­те­ля Льва бы­ло из­ло­же­но пра­во­слав­ное уче­ние о двух есте­ствах в Гос­по­де Иису­се Хри­сте. С уче­ни­ем этим со­гла­си­лись все при­сут­ство­вав­шие на Со­бо­ре епи­ско­пы. Ере­ти­ки Ев­ти­хий и Ди­о­скор бы­ли от­лу­че­ны от Церк­ви. Свя­ти­тель Лев явил­ся так­же за­щит­ни­ком сво­е­го оте­че­ства от на­тис­ка вар­ва­ров. В 452 го­ду он си­лою сво­е­го сло­ва удер­жал от ра­зо­ре­ния Ита­лии гроз­но­го пред­во­ди­те­ля гун­нов[1] Ат­ти­лу, а в 455 го­ду, ко­гда пред­во­ди­тель ван­да­лов Ген­зе­рих вторг­ся в Рим, он су­мел убе­дить его не пре­да­вать го­род раз­ру­ше­нию, не жечь зда­ний и не про­ли­вать кро­ви. Свя­ти­тель Лев до­жил до глу­бо­кой ста­ро­сти. Он за­ра­нее знал о сво­ей смер­ти и при­го­то­вил се­бя теп­лой мо­лит­вой и доб­ры­ми де­ла­ми к пе­ре­хо­ду из это­го ми­ра в веч­ность.

Он умер в 461 го­ду и был по­гре­бен в Ри­ме, в Ва­ти­кан­ском со­бо­ре. Его ли­те­ра­тур­ное и бо­го­слов­ское на­сле­дие со­сто­ит из 96 про­по­ве­дей и 143 по­сла­ний, из ко­то­рых са­мое зна­ме­ни­тое – к свя­ти­те­лю Фла­виа­ну.

См. так­же: «Па­мять свя­то­го от­ца на­ше­го Льва, па­пы Рим­ско­го» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Тропарь святителя Льва, папы Римского

глас 8

 

Православия наставниче,/ благочестия учителю и чистоты,/ вселенныя светильниче, архиереев Богодухновенное удобрение,/ Льве премудре,/ ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная./ Моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак святителя Льва

глас 3

На престоле, славне, священства сед/ и львов уста словесных заградив,/ догматы богодухновенными Честныя Троицы/ озарил еси свет богоразумия твоему стаду./ Сего ради прославился еси// яко Божественный таинник Божия благодати.

КАНОН СВЯТИТЕЛЮ ЛЬВУ, ПАПЕ РИМСКОМУ

глас 8

 

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Свяще́нства пома́занием, всеблаже́нне, удобре́н, украси́л еси́ сие́ доброде́тельными ви́ды, пребога́те.

Я́коже зре́л гро́зд, о́тче, изгне́л еси́ ра́зум, весе́лия крати́р, треблаже́нне, прему́дрости твоея́ все́м предложи́л еси́.

Петра́ верхо́внаго престо́ла насле́дник бы́л еси́, того́ име́я нра́в и ре́вность, богому́дре, ве́ры.

Богоро́дичен: Зако́на преступле́нием осужде́на первозда́ннаго, Спа́са ро́ждши, Богома́ти Чи́стая, свободи́ла еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Сто́лп правосла́вия Христо́вы Це́ркве, всему́дре Льве́, усе́рдно нося́, возста́вил еси́, его́же держа́щи, еретико́в безбо́жныя разруша́ет полки́ и собо́рища.

Небе́сныя и Боже́ственныя насы́тився благода́ти, церко́вныя догма́ты, о́тче, предложи́л еси́, со все́ми бо́рствуя ерети́ческими языкобо́лии, благоче́стия побо́рниче, Льве́ пребога́те.

Све́том пресветле́йшим озари́вся, преподо́бне, неизглаго́ланнаго и Боже́ственнаго вочелове́чения, Сло́во уясни́л еси́, сугу́бо, ре́к, существо́ и сугу́бо де́йство вопло́щшагося Бо́га.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́, я́ко неве́ста, де́вственными добро́тами, обра́дованная Де́во Ма́ти Неневе́стная, вся́кия бо тва́ри Ты́ превознесла́ся еси́ мно́жае, я́ко все́х вино́вное Сло́во ро́ждшая.

Седа́лен, гла́с 3.

Уста́вил еси́ дерзнове́ния, де́лы уве́рил еси́ правосла́вия, я́ко упова́, я́ко ле́в, пра́ведный; и́стины пропове́даеши уче́ния и облича́еши пре́лести сокрове́ния, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

 

Боже́ственнаго естества́ не отлу́чься, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чься, пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь: Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

 

Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Ле́в ты́ я́ко и́стинно, преблаже́нне, яви́лся еси́, смуща́ющия ли́сы отгоня́, ца́рским рыка́нием ужаса́я нечести́вых умышле́ния.

Скры́л еси́ приложе́нием твои́х догма́тов богоме́рзких ересе́й следы́, сокрове́нную и́стину взыска́в, священнотаи́нниче всече́стне.

У́тро от за́пада возсия́л еси́, треблаже́нне, сви́ток благочести́вых догма́тов, я́ко лучи́, Це́ркве, богому́дре, испуща́я и озаря́я ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Умертви́ стремле́ния, Де́во, страсте́й мои́х, уста́ви, Блага́я, молву́ прегреше́ний, грехо́вную бу́рю Твое́ю тишино́ю, Богороди́тельнице, потребля́ющи.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Сугу́бому де́йству пропове́дник бы́л еси́ Спа́са Христа́: де́йствовати бо, ре́кл еси́, в ко́емждо естестве́, я́коже имя́ше, со обои́м слежа́щим обще́нием, святи́телю богому́дре блаже́нне.

Равномо́щно су́що Ро́ждшему Сло́во позна́л еси́, я́коже пло́ть Сего́ бы́вша, треблаже́нне, уве́рил еси́, прили́чно, ре́кл еси́, плотска́я сво́йства де́яти, несли́тно, непревра́тно обоя́.

Богоро́дичен: Е́же пре́жде все́х ве́к, Еди́ному ве́домо Бо́гу та́инство челове́ка бы́ти вся́ческих Влады́ку и Го́спода и с пло́тию смеси́тися кроме́ преложе́ния, из Тебе́, Де́во, яви́ся, прехожде́ние прие́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Петра́ честна́го прее́мник, и сего́ нача́льством обогати́вся, и теплу́ стяжа́в ре́вность, богодви́жимый сви́ток написа́л еси́, ерети́ческое веле́ние отмета́я смуще́нное, растворе́ние несме́сно соединя́я.

Сы́на Еди́наго, Христа́ и Го́спода, пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нна, и на́с ра́ди от Де́вы ро́ждшагося, и я́вльшася на́м Единосу́щна, пропове́дал еси́ преесте́ственно, служи́телю неизглаго́ланных, богоприя́тне.

Богоро́дичен: Тя́, Всечи́стая, спасе́ния Хода́таицу, ве́рнии, испове́дающе, вопие́м: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, Неве́сто Де́во; ра́дуйся, горо́ Бо́жия присе́нная, ми́ру бо Ты́ ра́дость присносу́щную источи́ла еси́.

Конда́к, гла́с 3.

На престо́ле, сла́вне, свяще́нства се́д и льво́в уста́ слове́сных загради́в, догма́ты богодухнове́нными Честны́я Тро́ицы озари́л еси́ све́т богоразу́мия твоему́ ста́ду. Сего́ ра́ди просла́вился еси́ я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.

И́кос:

Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Трисо́лнечный Све́т, Трисвяту́ю Си́лу, Божество́ Еди́но и Еди́но Существо́, Сию́ пропове́дав, уста́ льсти́вая до конца́ загради́л еси́ ерети́чествующих, Льве́ богому́дре. Те́мже Чи́стую Богороди́тельницу я́ко Богоро́дицу испове́дав, Несто́риево безу́мие и буесло́вие низложи́л еси́, сего́ ра́ди позна́лся еси́ в ми́ре и в Ри́ме я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Сна́ не да́л еси́ ве́ждома, до́ндеже из ко́рене исто́ргл еси́ ле́сть Евти́ха обезу́мившагося, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Еди́ну ипоста́сь во двою́ существу́, Христа́ испове́дав, де́йствующа сугу́бо и хотя́ща, ны́не пое́ши: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Ны́не к Тебе́ прибега́ю, Богома́ти, прегреше́ний плени́цами стя́гнут, за милосе́рдие ми́лости изба́ви мя́, вопию́ща: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всесве́тел, я́ко со́лнце, от за́пада возсия́л еси́, чу́до, богоглаго́ливе, я́ве пресла́вно, смеше́ние и слия́ние Евти́хиево изсуши́в я́ве и Несто́риево разделе́ние пресека́я, уча́ Еди́наго чествова́ти Христа́ во двою́ существу́ неразде́льно, непревра́тно, неслия́нно.

От Бо́га дви́жимь, благоче́стия уче́ния, я́ко на богоначерта́нных скрижа́лех вообрази́л еси́, я́коже Моисе́й вторы́й, яви́вся боже́ственным лю́дем и собо́ру честны́х учи́телей, зовы́й: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Воплоще́ннаго, преподо́бне, пре́жде безпло́тнаго, позна́л еси́, Сло́ва О́тча Единоро́днаго и Собезнача́льнаго, в ле́то безле́тнаго, опи́сана у́бо пло́тию, я́ко Творца́ же описа́ния не ве́дуща, учи́ши, взыва́я: свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Обложе́нием телесе́ обложи́ся, Пречи́стая, от Твои́х крове́й, свети́л добро́тами, со́лнцем и луно́ю не́бо просвети́вый Бо́г, одушевле́нное Тя́ друго́е Не́бо показа́в, Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Сия́еши ны́не, таи́нниче Христо́в, благоле́пия венце́м укра́шен и, я́ко ве́рен святи́тель, пра́вдою вои́стинну оде́ялся еси́ и, в раи́ сла́дости лику́я, чу́дне, о па́стве твое́й Влады́ку приле́жно умоли́.

Иде́же ны́не патриа́рхов председа́ния же, и престо́ли, и чи́ни, Льве́ всеблаже́нне, ты́ досто́йно, о́тче, всели́лся еси́, я́ко патриа́рх и́стинен, и ве́рою и благода́тию осия́емь. Те́мже вси́ тя́ при́сно блажи́м.

От бу́ри жите́йския отступи́в, ко Христу́ прише́л еси́, Льве́ всеизря́днейше, на ме́сте зла́чнем почива́я, иде́же пото́к сла́дости, и Све́т Невече́рний, и несказа́нное весе́лие, и ра́дость пребыва́ющая.

Богоро́дичен: Зре́лу пожина́ю жи́знь, невреди́му дре́вом ра́зума: Ты́ бо, Всенепоро́чная, жи́зни Дре́во — Христа́ процвела́ еси́, вхо́ды жи́зни все́м сказа́вши. Те́м Тя́, Всечи́стая, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Свети́лен.

Святи́телей сла́ва и ве́рных защи́тник, ты́ яви́лся еси́, богому́дре о́тче, и сто́лп доброде́телей. Те́мже помина́й всегда́ воспева́ющия тя́ любо́вию.

Богоро́дичен: Тя́ Предста́тельницу вси́ иму́ще гре́шнии, о Пресвята́я Де́во! Ты́ благопремени́тельна на́м сотвори́ Сы́на Твоего́ Ма́терними Твои́ми моли́твами.