Прп. Антония Черноезерского (XVI).
Сщмч. Виктора Европейцева, пресвитера (1931); сщмч. Павла Успенского, пресвитера (1938).
Антоний Великий родился в Египте около 250 года от благородных и богатых родителей, воспитавших его в христианской вере. Восемнадцати лет он лишился своих родителей и остался один с сестрой, которая была на его попечении. Однажды он шел в церковь и размышлял о святых апостолах, как они оставили все, чтобы идти за Господом. Входит в храм и слышит евангельские слова: «Если хочешь быть совершенным, иди, продай имение твое и раздай нищим, и будешь иметь сокровище на Небе, и иди вслед за Мной» (Мф.19:21). Эти слова поразили Антония, как бы сказаны были Господом лично ему. Вскоре после этого Антоний отказался от наследства после родителей в пользу бедных жителей своего селения, но недоумевал, на кого он оставит сестру. Озабоченный этой мыслью, он в другой раз входит в храм и слышит там опять как бы к нему обращенные слова Спасителя: «Не заботься о завтрашнем дне: завтрашний день сам будет заботиться о себе; довольно для каждого дня своей заботы» (Мф.6:34). Антоний поручил сестру известным ему христианским девствен-ницам и оставил город и дом, чтобы жить уединенно и служить одному Господу.
Удаление преподобного Антония от мира совершилось не вдруг, а постепенно. Сначала он пребывал близ города у одного благочестивого старца, жившего уединенно и старался во всем подражать ему. Посещал и других отшельников, живших в окрестностях города, и пользовался их советами. Уже в это время он так прославился своими подвигами, что его звали «другом Божиим». Затем он решается уйти дальше. Зовет старца с собой, и когда тот отказался, прощается с ним и поселяется в одной из отдаленных пещер. Один из друзей его по временам приносил ему пищу. Наконец святой Антоний удаляется совсем из обитаемых мест, переходит реку Нил и поселяется в развалинах воинского укрепления. Он принес с собой хлеба на шесть месяцев, а после получал его от друзей своих только два раза в год через отверстие в кровле.
Нельзя изобразить, сколько искушений и борьбы вынес этот великий подвижник. Он страдал от голода и жажды, от холода и зноя. Но самое страшное искушение пустынника, по слову самого Антония, – в сердце: это тоска по миру и волнение помыслов. Ко всему этому присоединились прельщения и ужасы от демонов. Иногда святой подвижник изнемогал, готов был впасть в уныние. Тогда или Сам Господь являлся, или посылал Ангела для его ободрения. «Где ты был, благий Иисусе? Почему вначале не пришел прекратить мои страдания?» – воззвал Антоний, когда Господь после одного тяжкого искушения явился ему. «Я был здесь, – сказал ему Господь, – и ждал, пока не увижу твоего подвига».
Однажды среди ужасной борьбы с помыслами Антоний воззвал: «Господи, я хочу спастись, а помыслы не дают мне». Вдруг он видит: кто-то похожий на него сидит и работает, потом встал и начал молиться, затем опять сел за работу. «Делай так и спасешься», – сказал ему Ангел Господень.
Уже двадцать лет жил Антоний в своем уединении, когда некоторые из друзей его, узнав об его местопребывании, пришли, чтобы поселиться вокруг него. Долго они стучали к нему и просили его выйти к ним из своего добровольного заключения; наконец решились уже выломать двери, как Антоний отворил их и вышел. Они удивились, не найдя в нем следов изнурения, хотя он подвергал себя величайшим лишениям. Небесный мир царствовал в его душе и отражался на лице. Спокойный, сдержанный, ко всем одинаково приветливый, старец скоро сделался отцом и наставником многих. Пустыня оживилась: в горах кругом явились обители иноков; множество людей пело, читало, постилось, молилось, трудилось, служило бедным. Святой Антоний не давал своим ученикам каких-либо определенных правил для монашеской жизни. Он заботился только о том, чтобы укоренить в них благочестивое настроение, внушал им преданность воле Божией, молитву, отрешение от всего земного, неусыпный труд.
Но святой Антоний в самой пустыне тяготился многолюдством и искал нового уединения. «Куда ты хочешь бежать?» – был голос с неба, когда он на берегу Нила дожидался лодки, чтобы удалиться от людей. «В Верхнюю Фиваиду», – отвечал Антоний. Но тот же голос возразил ему: «Поплывешь ли ты вверх – в Фиваиду, или вниз – в Буколию, тебе не будет покоя ни там, ни здесь. Иди во внутреннюю пустыню». Так называлась пустыня, лежавшая близ берегов Красного моря. Туда и пошел Антоний вслед за проходившими сарацинами.
Через три дня пути нашел он дикую высокую гору с ключом воды и немногими пальмами в долине. На этой горе он и поселился. Здесь он обработал небольшое поле, так что теперь никому не нужно было приходить к нему и приносить хлеба. По временам он посещал братию. Верблюд нес на себе хлеб и воду для поддержания сил его во время этих тяжких путешествий по пустыне. Впрочем, почитатели святого Антония открыли и последнее его уединение. Во множестве стали приходить к нему искавшие его молитв и наставлений. Приводили к нему болящих; он молился о них и исцелял их.
Святой Антоний уже около семидесяти лет жил в пустыне. Против воли начал смущать его горделивый помысел, что здесь он старше всех. Он просил Бога удалить от него этот помысел и получил откровение, что один отшельник гораздо ранее его поселился в пустыне и более его служит Господу. Антоний встал рано утром и отправился искать этого неизвестного миру подвижника. Проходил целый день и не встретил никого, кроме пустынных зверей. Перед ним расстилалось необозримое пространство, но он не терял своей надежды. Рано утром он снова пошел. Перед его глазами мелькнула волчица, бежавшая к ручью. Святой Антоний подошел к этому ручью и увидел близ него пещеру. При звуке его шагов дверь в пещеру крепко замкнулась. Святой Антоний до полудня взывал через дверь к неизвестному подвижнику и просил показать ему свое лицо. Наконец, дверь отворилась и навстречу ему вышел глубокий старец, совершенно убеленный сединами. Это был святой Павел Фивейский. Он уже около девяноста лет жил в пустыне.
После братского лобзания Павел спросил Антония: «В каком положении род человеческий? Какое правление в мире? Остаются ли еще идолопоклонники?» Прекращение гонений и торжество христианства в Римской империи было для него радостной новостью, а появление арианства – горькой. Пока старцы беседовали, спустился к ним ворон и положил хлеб. «Щедр и милостив Господь, – воскликнул Павел. – Вот сколько лет каждый день я получаю от Него полхлеба, а ныне ради твоего пришествия послал Он целый хлеб».
На следующее утро Павел открыл о себе Антонию, что скоро отойдет из мира; поэтому он просил Антония принести к нему мантию епископа Афанасия, чтобы прикрыть ею его останки. Антоний поспешил исполнить желание святого старца. Он возвратился в свою пустыню в сильном волнении и на вопросы братьев-монахов мог сказать только: «Грешный, я считал себя еще монахом! Я видел Илию, я видел Иоанна, я видел Павла в раю». На обратном пути к святому Павлу он видел его возносящего на небо среди сонма Ангелов, пророков и апостолов.
«Зачем, Павел, не дождался ты меня? – воскликнул Антоний. – Так поздно я узнал тебя и так рано ты уходишь!» Однако, когда вошел в пещеру Павла, он нашел его безмолвно и недвижимо стоящим на коленях. Антоний также встал на колени и начал молиться. Уже после нескольких часов молитвы убедился он, что Павел потому не движется, что мертв. Он благоговейно омыл его тело и завернул в мантию святителя Афанасия. Вдруг явились два льва и своими когтями вырыли довольно глубокую могилу, где Антоний и похоронил святого подвижника.
Преподобный Антоний скончался в глубокой старости (106 лет, в 356 г.) и за свои подвиги заслужил наименование Великого.
Преподобный Антоний основал отшельническое монашество. Несколько отшельников, находясь под руководством одного наставника – аввы, жили отдельно друг от друга в хижинах или пещерах (скитах) и предавались молитве, посту и трудам. Несколько скитов, соединенных под властью одного аввы, назывались Лаврой. Но еще при жизни Антония Великого появился другой род иноческой жизни. Подвижники собирались в одну общину, несли совместные труды, каждый по своей силе и способностям, разделяли общую трапезу, подчинялись одним правилам. Такие общины назывались киновиями, или монастырями. Аввы этих общин стали называться архимандритами. Основателем общежительного монашества почитается преподобный Пахомий Великий.
глас 4
Ревни́теля Илию́ нра́вы подра́жая,/ Крести́телю пра́выми стезя́ми после́дуя,/ о́тче Анто́ние,/ пусты́ни был еси жи́тель,/ и вселе́нную утверди́л еси́ моли́твами твои́ми./ Те́мже моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
глас 2
Жите́йския молвы́ отри́нув,/ безмо́лвно житие́ сконча́л еси́,/ Крести́теля подража́яй вся́ким о́бразом преподо́бнейший,/ с ним у́бо тя почита́ем,// отце́в нача́льниче Анто́ние.
О преподобне и богоносне отче наш Антоние! Веруем, яко ты, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, велие имаши дерзновение в молитвах ко Всемилостивому Господу Богу, Иже всегда послушает тебе, вернаго раба и угодника Своего. Сего ради со умилением смиренно припадаем к тебе, святче Божий: не премолчи о нас молитися ко Господу Богу, в Троице покланяемому и славимому, да, милостивно призрев на ны, не попустит нам погибнути во гресех наших, но да возставит падших, да подаст исправление злому и окаянному нашему житию, от грядущих грехопадений восхищая, и да простит нам вся, елика согрешихом мыслию, словом и делом, от рождения до сего часа. Ты, подвижниче добродетели, веси немощь и скорбь времен настоящих, моли убо выну Христа Бога, да николиже нас оставляет Его неизреченное милосердие, но да хранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да приимем от Него тобою и вся потребная к жизни временней, освобождение от бед и напастей, и неослабное терпение до конца. Испроси нам в мире и покаянии скончати живот наш и невозбранно прейти от земли на небо, мытарств же, и бесов воздушных, и вечныя муки избавитися, и сподобитися Царства Небеснаго с тобою и со всеми святыми, угодившими Господу Богу и Спасителю нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Избранный чудотворче и предивный угодниче Христов, преподобне отче Антоние, любовию восхваляюще богоугодное житие твое, благодарения песнь о тебе Богу приносим. Ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да с радостию зовем ти: Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Ангельское житие от юности возлюбивши, в заповедех Божиих ходити вожделел еси, преподобне отче, и сердцем пламенея ко Господу сил, ум на Божественная возвел еси, временная и земная во уметы вменяя. Темже, промышлению Божию о тебе дивящеся, с верою зовем ти:
Радуйся, благочестивых родителей сыне достойный.
Радуйся, во благочестии ими воспитанный.
Радуйся, от юности за Христом последовавый.
Радуйся, суету земную ни во чтоже вменивый.
Радуйся, вертограда Христова делателю усердный.
Радуйся, пустыножителей наставниче великий.
Радуйся, спасения всем желавый.
Радуйся, путь истиннаго монашества показавый.
Радуйся, светильниче, огнем Божественным возжженный.
Радуйся, каменю веры во Христа несокрушенный.
Радуйся, благодатию Духа Святаго осиянный.
Радуйся, даром чудотворений облагодатствованный.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Видя враг рода человеческаго тебе, Богоносне отче, на высоту духовную вознесшагося, восхоте погубити тя, но устыдися усердия и смирения твоего, ты бо непрестанно в посте и молитве подвизался еси, главу невидимаго змия сокрушая, Богу же со умилением поя: Аллилуиа.
Разумевше сердцем и умом, яко вся благая мира сего скоротечни и скоропреходящия суть, в пещере темней затворил еси себе, страсти умерщвляя и единому Господеви работая. Сего ради, похваляя равноангельное житие твое, вопием ти:
Радуйся, упование свое на Бога возложивый.
Радуйся, врага безумие посрамивый.
Радуйся, неустрашимый разрушителю козней диавольских.
Радуйся, чистотою и святынею Ангелом уподобивыйся.
Радуйся, пустыню подвиги твоими освятивый.
Радуйся, многия в Царствие Небесное управивый.
Радуйся, презренную гордость низлагаяй.
Радуйся, смиренномудрию научаяй.
Радуйся, свете, всех богомудрием просвещаяй.
Радуйся, лучезарная звездо, сиянием подвигов твоих всех озаряяй.
Радуйся, во славу Божию поживый.
Радуйся, пастырю добрый и долготерпеливый.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Сила Вышняго укрепляше тя, Антоние преблаженне, ты бо в посте, молитве, неустанных трудех и бдениих пребывая и всякия вражия искушения побеждая, воспевал еси благодатию покрывавшему тя Богу: Аллилуиа.
Имея помысл чист и душу непорочну, блаженне отче, уразумел еси мира сего суету и непостоянство, и вечных благ вожделев, благ временных отреклся еси. Темже, ублажающе тя, вопием:
Радуйся, смирения благаго ревнителю.
Радуйся, мудрости духовныя искателю.
Радуйся, на высоту безстрастия возшедый.
Радуйся, всего себе Богу предавый.
Радуйся, Господу твоему незлобием уподобивыйся.
Радуйся, нищетою твоею богат бывый.
Радуйся, пустыни благодатное украшение.
Радуйся, мирови светильниче пресветлый.
Радуйся, бесов страшный прогонителю.
Радуйся, прелести их потребителю.
Радуйся, паче мудрецов мира сего мудрейший.
Радуйся, подвижниче всеусерднейший.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Бурю злых напастей утишая, в пустыню вселился еси, Антоние преблаженне, в нейже многоскорбный путь иноческаго жития прошел еси, вся козни вражеския попирая и прельщения его отсекая, укрепляющему тя Христу поя: Аллилуиа.
Слышавше о богоугодном житии твоем, преподобне, прихождаху к тебе от всех концев ищущии правды Божия, ихже ты с любовию приемля, ко спасению руководствовал еси. Мы же, умиленною душею восхваляя тя, вопием сице:
Радуйся, пустынножителей правило и основание.
Радуйся, добрый стада Христова наставниче.
Радуйся, Церкви Христовы украшение.
Радуйся, монашествующих славо.
Радуйся, всего себе в жертву Господеви принесый.
Радуйся, страсти греховныя в себе умертвивый.
Радуйся, Ангелов веселие.
Радуйся, демонов всегубительное попрание.
Радуйся, пустынный жителю.
Радуйся, безмолвия рачителю.
Радуйся, на путь правый наставляяй.
Радуйся, Царствие Небесное возвещаяй.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Боготечная звезда чину иноческому явился еси, преподобне отче Антоние, образ быв словом, житием, любовию, верою, чистотою, воспевая Господу: Аллилуиа.
Видя враг рода человеческаго чистое и святое житие твое, отче Антоние, многажды ополчашеся на тя: ты же смирением своим его побеждая, от пути спасительнаго не уклонился еси. Мы же, ведуще сие, поем ти:
Радуйся, вечныя жизни причастниче.
Радуйся, спасения великий наставниче.
Радуйся, житием твоим единому Богу послуживый.
Радуйся, иго Христово восприявый.
Радуйся, коварство лукавых демонов обличаяй.
Радуйся, на путь спасения наставляяй.
Радуйся, чистоты хранителю.
Радуйся, Троическаго света зрителю.
Радуйся, падших востание.
Радуйся, бесовския силы прогнание.
Радуйся, столпе веры утвержденный.
Радуйся, учителю совершенный.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Проповеди Евангельския послушав: «Аще хощеши совершен быти, иди, продаждь имение твое, и даждь нищим, и имети имаши сокровище на небеси; и гряди в след Мене», отрешил еси себе, отче Антоние, от богатств земных и, вселився в пустыню, житие постническое пожил еси, подвиги твоими сокровище себе на небеси стяжавая. Вразуми и нас, отче благосердый, к скорогибнущим вещем земным сердцем не прилеплятися, а паче о горних помышляти, вопия Господу сил: Аллилуиа.
Возсиял еси, яко богосветлое светило, в пустыни Египетстей, отче Антоние, озаряя всех лучами добродетелей и чудес твоих. Мы же, поминая подвиги твоя, ублажаем тя, глаголюще:
Радуйся, имже венчаются преподобнии.
Радуйся, имже спасаются человецы.
Радуйся, благодатное болящих посещение.
Радуйся, люте страждущих помощниче.
Радуйся, вражды разрушителю.
Радуйся, врагов истребителю.
Радуйся, верным мир и утверждение.
Радуйся, скорое от бед избавление.
Радуйся, злобы и коварства губителю.
Радуйся, отчаянных посетителю.
Радуйся, православным поборниче.
Радуйся, христианом помощниче.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Хотяй достойне подвигом добрым подвизатися, вся временная во уметы вменил еси, и нищ и убог пребывая, в пустыню вселился еси, да с единым Богом беседуеши, непрестанно поя Ему: Аллилуиа.
Новаго воистину наставника монахов яви тя Господь, отче Антоние: мнози бо познавше богоугодное и праведное житие твое, и высокую мудрость духовную уразумевше, послушаху словес твоих, яко словес великаго угодника Божия, емуже достоит пети таковая:
Радуйся, вере Авраама подражавый.
Радуйся, кротостию Давиду уподобивыйся.
Радуйся, ревность Илиину стяжавый.
Радуйся, стезями Крестителя последовавый.
Радуйся, воду в пустыни молитвою источивый.
Радуйся, разслабленныя от одра болезни воздвигнувый.
Радуйся, слепым прозрение даровавый.
Радуйся, многия болящия исцеливый.
Радуйся, наставниче монахов предивный и богомудрый.
Радуйся, Христа Бога служителю усердный.
Радуйся, претихое скорбных утешение.
Радуйся, прелюбимое иноков похваление.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Странное и пачеестественное житие преподобнаго Павла видев, блаженне Антоние, дивился еси высоте подвигов и доброделей его. Душу же его, Ангелы окружаему, на небеса восходящую узревши, Богу, дивному во святых Своих, возгласил еси: Аллилуиа.
Радостию велиею возрадовался еси, отче Антоние, видяще восхождение на небо души преподобнаго Аммония, егоже прозорливыма очима зрел еси. Сего ради со многим удивлением взываем ти сице:
Радуйся, очеса своя выну на небо возводивый.
Радуйся, славу небесную паче всего возлюбивый.
Радуйся, непрестанными молитвами сердце свое освятивый.
Радуйся, мысль твою в Бозе утвердивый.
Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый.
Радуйся, смирением твоим высокая дарования стяжавый.
Радуйся, стужаемыя от злых духов свободителю.
Радуйся, душевнаго и телеснаго здравия подателю.
Радуйся, в нуждах и бедах преславный заступниче.
Радуйся, в напастех и скорбех скорый защитниче.
Радуйся, яко нас, на земли сущих, не оставляеши.
Радуйся, яко о нас, грешных, мольбы Богу приносиши.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Всякое естество ангельское удивися высоте подвигов твоих, преподобне, яко в немощней человечестей плоти сый, по всему уподобился еси Ангелом и, силою Вышняго укрепляемь, во всяких добродетелех довольне изобиловал еси. Сего ради ангельским чинам причтен, поеши Всесильному Богу: Аллилуиа.
Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению жития твоего, отче Антоние: кто бо исповесть вся пощения и бдения, болезни и труды твоя? Кто изочтет слезы и воздыхания твоя яже к Богу? Обаче мы, любовию к тебе подвизаеми, дерзаем воспевати сице:
Радуйся, великий пустынножителю.
Радуйся, совершенства учителю.
Радуйся, истиннаго Бога служителю.
Радуйся, бесов из пустыни прогонителю.
Радуйся, громе, диавола поражаяй.
Радуйся, коварство его изобличаяй.
Радуйся, благодати Божия вместилище.
Радуйся, Духа Святаго обиталище.
Радуйся, постников украшение.
Радуйся преподобных похвало.
Радуйся, монахов основание.
Радуйся, отцев славо.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Спастися хотящим верный наставник был еси, преподобне, и ныне нам, грешным, спасения желающим, помози святыми твоими молитвами, да тобою вспомоществуеми, достигнем Царствия Небеснаго, идеже Ангели немолчно поют: Аллилуиа.
Стена крепкая и необоримая был еси своим учеником, сохраняя их от стреляний бесовских, и ныне нам буди стена и покров от всех козней диавольских вопиющих ти таковая:
Радуйся, ангеле земный.
Радуйся, человече небесный.
Радуйся, святыни чистое и честное жилище.
Радуйся, великих добродетелей вместилище.
Радуйся, благочестия ревнителю.
Радуйся, ересей обличителю.
Радуйся, любве Христовы исполнение.
Радуйся, иноков научение.
Радуйся, твердое верных прибежище.
Радуйся, крепкое падающих возведение.
Радуйся, укрепление немощных и разслабленных.
Радуйся, утешение унывающих и безнадежных.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Пение умиленное, от любви и усердия в похвалу тебе от нас возносимое, приими, благоутробне отче Антоние, приклонися к нам милостиво и в покаянии преуспети сподоби, да молитвами твоими выну поем Богу: Аллилуиа.
Светоприемный светильник истиннаго Света сущим на земли явился еси, преподобне Антоние, просвещаеши бо сердца верных подвиги твоими и чудесы, наставляя на путь добродетельного и богоугоднаго жития. Темже слышиши от всех таковая:
Радуйся, наставниче премудрый.
Радуйся, вождю благонадежный.
Радуйся, всего себе воле Божией предавый.
Радуйся, Господа Иисуса паче всего возлюбивый.
Радуйся, терпением скорбей многоразличных просиявый.
Радуйся, вольною нищетою вечное богатство стяжавый.
Радуйся, в терпении и злострадании житие твое проводивый.
Радуйся, пустынное озлобление мужески терпевый.
Радуйся, ленивых к подвигом возбудителю.
Радуйся, исправления грешников поручителю.
Радуйся, Ангелов и всех святых собеседниче.
Радуйся, о всем мире усердный молитвенниче.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
Благодать данную Ти от Бога ведуще, благоговейно лобызаем святолепное изображение лика твоего, угодниче Божий, и молимся: не остави нас твоим молитвенным предстательством ко Христу Богу, Емуже благодарно поем: Аллилуиа.
Поюще твое житие, восхваляем мирную кончину твою, преподобне отче Антоние, и молим ти ся: буди нам во всем ко благу скорый помощник, зовущим ти таковая:
Радуйся, небесный жителю.
Радуйся, Троицы Единосущныя предстоятелю.
Радуйся, Ангелов веселие.
Радуйся, святых собеседниче.
Радуйся, истинный угодниче Божий.
Радуйся, избранный слуго Господень.
Радуйся, теплый ходатаю о всех призывающих имя твое.
Радуйся, наставниче и упование почитающих тя.
Радуйся, благодатию Божиею насыщенный.
Радуйся, от источника Божественнаго напоенный.
Радуйся, потоком слез спасительных орошенный.
Радуйся, одеждою нетления одеянный.
Радуйся, преподобне отче Антоние, пустыннаго жития начальниче.
О преподобне отче наш Великий Антоние, вечно живый в невечернем дни Царствия Христова, умоли всех Владыку избавитися нам от бед, скорбей и вечнаго мучения, да во веки поем Ему во Царствии Его: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
О преподобне и богоносне отче наш Антоние! Веруем, яко ты, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, велие имаши дерзновение в молитвах ко Всемилостивому Господу Богу, Иже всегда послушает тебе, вернаго раба и угодника Своего. Сего ради со умилением смиренно припадаем к тебе, святче Божий: не премолчи о нас молитися ко Господу Богу, в Троице покланяемому и славимому, да, милостивно призрев на ны, не попустит нам погибнути во гресех наших, но да возставит падших, да подаст исправление злому и окаянному нашему житию, от грядущих грехопадений восхищая, и да простит нам вся, елика согрешихом мыслию, словом и делом, от рождения до сего часа. Ты, подвижниче добродетели, веси немощь и скорбь времен настоящих, моли убо выну Христа Бога, да николиже нас оставляет Его неизреченное милосердие, но да хранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да приимем от Него тобою и вся потребная к жизни временней, освобождение от бед и напастей, и неослабное терпение до конца. Испроси нам в мире и покаянии скончати живот наш и невозбранно прейти от земли на небо, мытарств же, и бесов воздушных, и вечныя муки избавитися, и сподобитися Царства Небеснаго с тобою и со всеми святыми, угодившими Господу Богу и Спасителю нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.