Сщмчч. Полихрония, еп. Вавилонского, Пармения, Елимы и Хрисотеля пресвитеров, Луки и Муко диаконов, мчч. Авдона и Сенниса, князей Персидских, и мчч. Олимпия и Максима (ок. 251). Сщмч. Валентина (Уалентина) епископа и трех учеников его, мчч. Прокула, Ефива и Аполлония и прав. Авундия (ок. 273). Обретение мощей прп. Германа Соловецкого (1484). Прп. Ангелины, деспотисы Сербской (ок. 1520). Собор Самарских святых.
Сщмч. Иоанна диакона (1918).
(Рим. 15, 30-33; Мф. 17, 24-18, 4). Господь платит требуемую подать церковную и все другие порядки, и церковные и гражданские, Он исполнял и апостолов так научил, и апостолы потом предали тот же закон и всем христианам. Только дух жизни принимался новый; внешнее же все оставалось как было, исключая того, что явно противно было воле Божией, как, например, участие в идольских жертвах и т. п. Потом христианство взяло верх, вытеснило все порядки прежние и водворило свои. Следовало бы ожидать, что таким образом духу христианскому удобнее будет развиваться и крепнуть. Так оно и было, но не у всех. Большая часть, освоившись с внешними христианскими порядками на них и останавливалась, не заботясь о духе жизни. Так это и доселе ведется. Из всей суммы христиан кто-то окажется христианином и в духе. Что же прочие? "Имя носят, как живые, но вот - мертвые". Когда апостолы проповедовали Евангелие, то слово их избирало часть Божию из среды всего языческого мира: ныне Господь, через то же слово, выбирает часть свою из среды христианского мира. "Читающий да разумеет", и да восприимет заботу узнать наверно, состоит ли он на части Господней, и если не найдет удостоверения в том, да попечется присвоиться Господу, ибо в этом одном спасение.
Тропарь апостолов от 70-ти Силы, Силуана, Крискента, Епенета и Андроника
глас 3
Лик пяточисленный апостол Христовых песньми восхвалим,/ Силу, Силуана, Крискента, Андроника со Епенетом,/ сии бо идольскую лесть обличиша/ и, неверныя в веру уловивше,/ молят непрестанно о всех, память их величающих. |
Кондак апостолов
глас 4
Лозие явистеся Христова винограда,/ гроздие приносяще, мудрии, в добродетелех,/ вино нам спасения источающе,/ еже приемлюще, веселия исполняемся,/ празднующе всечестную вашу память,/ в нюже молитеся о оставлении грехов наших,// Господни апостоли.
|
Тропарь преподобного Германа Соловецкого
глас 8
Желанием духовным от юности распаляемь, преподобне Германе,/ Христу тесным жития путем последовал еси/ и, в морский пустынный остров, аки в тихое пристанище, вселився,/ в нем многа лета постнически пожил еси,/ идеже блаженным отцем Зосиме и Савватию сожитель был еси,/ с ними же моли Христа Бога о нас,/ любовию чтущих святую память твою. |
Ин тропарь, древний, преподобного Германа Соловецкого
глас 8
Украсився, премудре, постническим житием,/ спостник был еси и сожитель в морстем отоце/ преподобным отцем Зосиме и Савватию,/ сподвизавел в молитвах, и трудех, и в пощениих,/ преподобне отче Германе,/ но, яко имея дерзновение к Богу,/ моли избавити нас от враг и спасти души наша. |
Кондак преподобного Германа Соловецкого
глас 4
Вышних желая,/ вся долу влекущая возненавидел еси/ и, отечество свое оставль,/ в поморие пустынное отшел еси,/ таже в морский остров удалився,/ в нем многа лета Господеви поработал еси./ Темже, память твою празднующе,/ любовию вопием ти:/ радуйся, Германе Богомудре, отче наш. |
Тропарь мученика Иоанна Воина
глас 4
Всеблагаго Бога и Царя/ благоверный раб и воин явился еси, Иоанне чудодетелю,/ пострадав бо ради веры мужески,/ блаженно же скончав течение,/ зриши Всетворца Господа в Небесех светлейше./ От Негоже прием дарование чудес,/ страждущим человеком во всяких напастех помогаеши,/ укрепляеши воины в ратех,/ от врагов пленения, ран же и внезапных смертей и от бед лютых изымаеши./ Темже моли Владыку Христа, приснопамятне,/ да во всяком обстоянии сотворит нам милость/ и не введет нас во искушения,// но спасет души наша, яко Человеколюбец.
|
Ин тропарь мученика Иоанна Воина
глас 8
Блаженство евангельское возлюбив, Богомудре Иоанне,/ чистоту сердца девством почтил еси./ Темже суету мира сего пренебрег,/ устремился еси зрети Бога,/ Иже тя прослави чудесы во врачевании различие страждущих./ Сего ради молим тя:/ проси нам у Христа Господа всяких скорбей избавления/ и получения Царства Небеснаго. |
Кондак мученика Иоанна Воина
глас 6
Благочестиваго воина Христова,/ победившаго враги душевныя и телесныя богомудренно,/ Иоанна мученика достодолжно песньми восхвалим,/ чудодействуя бо, подает обильная исцеления страждущим людем/ и молится Господу Богу// от всяких бед спасти правоверныя.
|
Ин кондак мученика Иоанна Воина
глас 3
Великая скорбным людем радость в бедах обретаешися, чудотворче Иоанне,/ всякия бо страсти молящим тя врачуеши,/ исполняя их прошения./ Темже и ныне моли Господа,/ да спасет ны в милости Своей. |
Тропарь праведной Ангелины, деспотиссы Сербской
глас 8
В тебе, мати, известно спасеся, еже по образу,/ приимши бо крест, последовала еси Христу/ и, деющи, учила еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души, вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы срадуется, преподобная Ангелино, дух твой. |
Кондак праведной Ангелины, деспотиссы Сербской
глас 8
Вышняго живота желающи сподобитися,/ нижнюю пищу тщательно оставила еси,/ и богатство твое расточила еси нищим,/ и Небесное богатство прияла еси,/ и по смерти нас освящавши,/ и чудеса твоя, всехвальная Ангелино, источаеши./ Темже твое успение святое почитаем, взывающе:/ радуйся, мати прехвальная. |