Собор Радонежских святых
Сегодня Святая церковь совершает память Прп. Сисоя Великого (429). Собор Радонежских святых.
Мчч. Марина, Марфы, Авдифакса, Аввакума, Кирина, Валентина пресвитера, Астерия и иных многих в Риме (269). Мч. Коинта Фригийского (ок. 283). Мц. Лукии девы и с нею мчч. Рикса, Антония, Лукиана, Исидора, Диона, Диодора, Кутония, Ароноса(Ориона), Капика и Сатура (301). Мчч. Исавра диакона, Иннокентия, Филикса, Ермия, Василия, Перегрина, Руфа и Руфина Македонских (III-IV). Прп. Сисоя, схимника Печерского (XIII). Обретение мощей прав. девы Иулиании, кн. Ольшанской (XVI).
Прмч. Евфимия (1931). Прмч. Феодора (1943).
Богородско-Уфимской иконы Божией Матери (1621).
Утр. - Мф., 43 зач., XI, 27-30. Лит. - 1 Кор., 137 зач., VII, 12-24. Мф., 60 зач., XIV, 35 - XV, 11. Прп. Афанасия: Гал., 213 зач., V, 22 - VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17-23.
На этот день может быть перенесена служба прп. Афанасия Афонского (с 5/18 июля).
(1 Кор. 7, 12-24; Мф. 14, 35-15, 11). "Не то, что входит в уста, оскверняет человека; но то, что выходит из уст, оскверняет человека". Господь сказал это не потому, чтоб Он не благоволил к посту или считал его не нужным для нас, - нет, и Сам Он постился, и апостолов научил тому, и в Церкви Своей святой установил посты, а сказал это для того, чтобы, постясь, мы не ограничивались одним малоядением или сухоядением, но заботились при этом и душу свою держать в посте, не поблажая ее пожеланиям и страстным влечениям. И это главное. Пост же служит могущественным тому средством. Основа страстей в плоти; когда измождена плоть, тогда словно подкоп подведен под страсти и крепость их рушится. Без поста же одолеть страсти - было бы чудом, похожим на то, чтобы быть в огне и не обгорать. У того, кто довольствует пространно плоть свою пищею, сном и покоем, как держаться чему-нибудь духовному во внимании и намерениях? Отрешиться от земли и войти в созерцание невидимых вещей и стремление к ним ему столь же удобно, как одряхлевшей птице подняться от земли.
Тропарь преподобного Сисоя Великого
глас 2
Плотския страсти умертвив воздержанием,/ миру распялся еси и, в пустыни живый,/ всех похотей отсечением/ Ангел земный и Небесный человек показался еси,/ сего ради тя, яко наставника иноком,/ поем, Сисое отче наш, и просим:/ моли Христа Бога, да спасет души наша. |
Ин тропарь преподобного Сисоя Великого
глас 1
Пустынный житель, и в телеси Ангел,/ и чудотворец явился еси, Богоносе отче наш Сисое,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцелявши недужныя и души верою притекающих ти./ Слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления. |
Кондак преподобного Сисоя Великого
глас 4
Подвизався, Ангел на земли виден был еси,/ озаряли, преподобне, помышления верных Богознаменьми всегда./ Темже тя верою, Сисое, почитаем. |
Ин кондак преподобного Сисоя Великого
глас 8
Яко безплотным единожитель/ и всем преподобным сопричастник,/ постническими труды и бдении молитвенными непрестанно себе вооружая, мудре,/ тем и дар приял еси от Бога/ исцеляти недуги и прогоняти бесы./ Того ради вопием ти:/ радуйся, отче наш Сисое преподобне. |
Тропарь преподобного Сисоя, схимника Печерского, в Дальних пещерах
глас 1
Пустынный житель, и в телеси Ангел,/ и чудотворец явился еси, Богоносе отче наш Сисое,/ постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим,/ исцеляеши недужныя и души верою притекающих ти./ Слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Действующему тобою всем исцеления. |
Кондак преподобного Сисоя, схимника Печерского, в Дальних пещерах
глас 1
Сисое чудне,/ на страсти вельми подвизавыйся/ и постом и мощными молитвами сия успивый,/ благодать от Христа приял еси/ в страстех бедствующим пособствовати./ Тем и наша страсти плоти и духа исцели, молимся. |
Тропарь праведной девы Иулиании
глас 8
Яко непорочная невеста Нетленнаго Жениха Христа,/ праведная дево Иулиание,/ с светлою свещею добрых дел вошла еси в чертог Его Небесный/ и тамо со святыми блаженства вечнаго наслаждаешися./ Темже моли, Бгоже возлюбила еси/ и Емуже девство твое обручила еси,/ спасти души наша. |
Ин тропарь праведной девы Иулиании
глас 2
Девства добротами преочищена/ и целомудрия цветы венчавшися,/ Богоблаженная дево Иулиание,/ явилася еси миру в нетлением телеси твоем,/ источник исцелений и даров духовных подающи всем к тебе притекающим,/ и ныне, яко свеща теплая, благодати елеем возжженная,/ предстоящи Престолу Господа и Жениха твоего Небеснаго,/ Того моли, дево чистая,/ избавити нас от всякаго зла,/ чтущих память твою верою и любовию. |
Кондак праведной девы Иулиании
глас 8
Храм Божий одушевленный,/ девственною чистотою благоукрашенный,/ вемы тя, святая и праведная дев о, княжно Иулиание,/ темже, с любовию празднующе/ святых твоих мощей обретение, молим тя,/ известная желаний наших ходатаице:/ принеси за нас молитвы твоя ко Господу/ и от всяких бед свобождай нас/ предстательством твоим у Престола Всевышняго, да зовем ти:/ радуйся, дево святая Иулиание, невесто Христова прекрасная. |
Ин кондак праведной девы Иулиании
глас 8
Приводим Ти, о Всещедре, Иулианию,/ присносветящую свещу, елеем благодати обдержимую,/ немощным цельбу./ Еяже молитвами от всякаго зла свободи нас и спаси всех,/ иже Тя с поклонением величают. |
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее, именуемой Богородско-Уфимская
глас 4
Заступнице Усердная, Надеждо ненадежных, Помощнице нищих и сирых, плачущих Утешение, согрешающих очищение, Путеводительнице заблуждших, болящих Целебнице и исправление падающих, Ты бо еси Похвало земли Уфимския, Дево Богородице. |
Кондак Божией Матери пред иконой Ее, именуемой Богородско-Уфимская
глас 5
О, Милосердная Мати, не отрини слез и воздыханий наших, с верою и любовию к Тебе приносимых: пред иконою Богородскою услыши ныне молящихся и на путь спасения настави, и душ наших грехи исцели, от земли Уфимския вся пагуби потреби, Ты бо еси людем сокровище вечнаго спасения и источниче Божественныя благодати. |