Перенесение мощей прпп. Се́ргия и Ге́рмана, Валаамских чудотворцев; прп. Силуа́на Афонского (1938).
Память.Прп. Феодо́ры Александрийской Младшей (474–491);Перенесение мощей прпп. Се́ргия и Ге́рмана, Валаамских чудотворцев;прп. Силуа́на Афонского (1938).
Мч. Дими́трия, мц. Ева́нфии, жены его, и мч. Димитриа́на, сына их (I); мчч. Диодо́ра и Диди́ма, Сирских; прмц. Евдоки́и (И́и) Римляныни (362–364); прп. Евфроси́на Палестинского (IX).
Сщмчч. Николая Подьякова и Ви́ктора Усова, пресвитеров (1918); сщмч. Карпа Эльба, пресвитера (1937); сщмч. Николая Широгорова, диакона (1942).
Икона Божией Матери: Казанская (Каплуновская) (1689).
В конце XVII века в 20 верстах от города Ахтырки Харьковской губернии, в недавно возникшем сельце Каплуновке, на реке Хухре, жил благочестивый священник о. Иоанн Ильич Уманов. В 1689 г. ему явился чудотворный образ Богоматери.
8 сентября, в день Рождества Богородицы, он видел во сне старца, который сказал ему, что через три дня к нему придут три иконописца: один 70-ти, другой 80-ти, третий 90 лет. У этого третьего старец приказал взять связку икон, семь верхних возвратить иконописцу, а восьмую, которая будет Казанской, оставить у себя; за это священнику обещаны от Богоматери милость и благодать. После этого сна о. Иоанн постился и ежедневно совершал литургию. На третий день, возвращаясь из церкви домой, он увидел идущих к нему трех престарелых иконописцев. Он пригласил их к себе, радушно принял, затем у старшего взял связку икон, и восьмая, как было во сне предсказано, оказалась Казанской. Иконописцы в благодарность за хороший прием хотели отдать икону даром и едва согласились взять за нее 15 копеек. После этого они продолжали свой путь.
Отец Иоанн Уманов поставил икону у себя в комнате и день и ночь теплил перед ней свечу. В ночь на третье воскресенье он увидел во сне Деву необычайной красоты, Которая, коснувшись его рукой, сказала ему:
— Иерей Иоанн, не вынуждай Меня быть в твоей храмине, а отнеси в Мою церковь!
Церковь в Каплуновке была в честь Рождества Богоматери. Когда о. Иоанн проснулся, келья его была озарена ярким светом. Он собрался с духом, подошел к иконе и увидел, что из глаз лика Богоматери струятся по доске слезы. Он немедленно собрал народ, рассказал о происхождении иконы и о событиях последней ночи, и икона после молебна торжественно была перенесена в храм, где прославилась чудесами. По имени села ее стали звать Каплуновской.
Отец Иоанн долго еще после этих событий служил в селе и утешался все возраставшей славой иконы. Ему же выпала на долю радость видеть то общегосударственное значение, которое икона получила во время войны Карла XII с Петром Великим.
Когда шведский король Карл XII вторгся со своими войсками в Малороссию, Петр, идя к нему навстречу и ища помощи Небесной, вызвал к себе в Харьков отца Иоанна с Каплуновской иконой, которую и оставил при армии. Между тем Карл, добравшись с Мазепой до Каплуновки, расположился там на отдых и занял дом о. Иоанна. Несколько солдат Карла хотели поджечь церковь, но дрова, которыми они обложили храм, не загорались. Карл видел все это из окна и попросил у Мазепы объяснения того, как это люди не могут зажечь храма. Мазепа сказал, что храм, вероятно, охраняет Богоматерь, так как здесь находится Ее икона, признаваемая чудотворной. Шведский король велел привести к себе кого-нибудь из каплуновских жителей. Сыскали одного человека в лесу, и Карл стал расспрашивать его, где стоит Петр с войсками. Тот отвечал, что в Харькове. Затем Карл спросил, тут ли икона Богородицы. Узнав, что она унесена в армию, он сказал Мазепе:
— Церкви и без иконы не могли зажечь, а где будет Она Сама, там, наверное, придется нам очень плохо.
Перед началом Полтавского боя Петр приказал носить Каплуновскую икону по рядам русской армии и со слезами молился перед образом. Затем после битвы священник Иоанн с иконой был вытребован в Москву и оттуда уже отпущен с святыней домой. Петр сделал на икону серебряную вызолоченную ризу с драгоценными каменьями и серебряный ковчег.
На киоте этом — надпись: «В сем ковчеге император Петр I по окончании 1709 года с Карлом XII под Полтавой войны, прислал обратно в Каплуновку чудотворный образ Богоматери».
В 1744 году в Харькове составлено повествование о Каплуновской иконе на основании сведений, полученных от священника о. Иоанна Уманова. Позже сюда включены свидетельства о последующих знамениях и исцелениях, бывших от иконы.
Празднование этой иконе совершается еще 8 июля, в день Казанской иконы.
Взбранной Воеводе, Госпоже Царице Богородице, похвальная дерзаем приносити пения. Ты же, яко имущая бездну милосердия и пучину щедрот, от всяких нас бед свободи теплым Твоим к Богу предстательством, да зовем Ти:
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Ангельстии лицы дивятся, зря в Тебе тайну от века сокровенную и в последняя лета всем явленную; мы же, аще и должни в молчании пребывати, дерзаем звати сице:
Радуйся, во чреве приемшая прежде век от Отца Рожденнаго;
Радуйся, родившая Сына Еммануила, еже есть сказаемо: с нами Бог.
Радуйся, Царице, одесную Царя славы предстоящая;
Радуйся, рясны златыми одеяна и преукрашена.
Радуйся, обителище Бога Живаго;
Радуйся, Доме, егоже Премудрость Себе созда.
Радуйся, Кладезю воды Живы;
Радуйся, Врата, имиже Господь пройде и не отверзошася.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Видящи Елисавет Деву Пресвятую исполнь Духа Святаго, и сама темже Духом рече: Благословена Ты в женах, и благословен Плод чрева Твоего! и откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне? Мы же, раби смиреннии, такожде не вемы, откуду явися нам сей образ цельбоносный, пред нимже главы приклоньше, умильно речем Господеви: Аллилуиа.
Разум всяк недоумеет разумети, киими дарми послужити Ти, Всесвятая Дево? Мы убо потщимся, подражая волхвом богопросвещенным, принести пред пречистый образ Твой, вместо злата, смирны и ливана, упование, любы и веру нашу, ихже возлагающе, поем:
Радуйся, Ковчеже, имже тварь от потопления греховнаго свободися;
Радуйся, Земле невозделанная, Плод Животный принесшая.
Радуйся, Облаче, от греховнаго зноя покрывающий;
Радуйся, каплями благодати Божией души наша орошающая.
Радуйся, Купино, огнем Божества неопальна пребывшая;
Радуйся, от огня страстнаго нас свобождающая.
Радуйся, Кадильнице златая, Духа Божия пребывалище;
Радуйся, Трапезо, носящая Хлеб жизни.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Силою свыше облеки нас, Всесильная, во бранех противу козней вражиих, да возможем неколеблемо стояти в правоверии и неумолчно Сыну Твоему взывати: Аллилуиа.
Имущи мнози гради и веси, храмы и обители сокровища великия - Твои, Дево, иконы честнии. Аще и разнолични образы тии, обаче Единем Духом чудеса изливают, ижхе воспевающе, глаголем радостно:
Радуйся, всего мира нерушимая Стено;
Радуйся, страны нашея Покрове и Ограждение.
Радуйся, Цареграду благословение небесное;
Радуйся, Новуграду знамение милости Божией.
Радуйся, Смоленску Путеводительнице к небеси;
Радуйся, Казани сокровище пребогатое.
Радуйся, Печерская Славо;
Радуйся, Почаевская Похвало.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Бурю внутрь имеют помышлений сумнительных суемудрении философи мира сего, егда зрят, како от святыя иконы Твоея, о, Дево, истекают токи благодати. Мы же, просвещени светом истинныя веры, пред образом поклонение Первообразным приносим, Единому Богу поя: Аллилуиа.
Слышав во сне иерей Иоанн чудныя словеса старца, яко имать прияти икону Богородичу, от неяже излиются благодать и милость, потщася в посте и молении приуготоватися к сретению Царицы, рекуще Преблагословенней:
Радуйся, во успении Твоем нас не оставляющая;
Радуйся, на всяко время с верными благодатию Сына Твоего пребывающая.
Радуйся, посещений благодатных грады и веси христианския сподобляющая;
Радуйся, благодать и милость людем Твоим изливающая.
Радуйся, помощи скорая подательнице;
Радуйся, утешения Источниче преизобильный.
Радуйся, к Богу шествующим наставнице;
Радуйся, в мори житейском плывущим управительнице.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Боготечную звезду разуме иерей Иоанн икону Твою Каплуновскую, о, Дево, егда узре сбытие предречения старча; темже прият на руце образ святый, и облобыза и со слезами, Богу поя: Аллилуиа.
Видящи Пресвятая Дева икону Свою в доме поставлену, явися во сне пресвитеру, и рече, да не принуждает Царицу жити во храмине, но да пренесет во Дворец, иже есть Церковь Божия; восстав же от сна, благоговейный иерей призва люди веси тоя, и купно с ними возопи:
Радуйся, Небесе Царице;
Радуйся, всего мира Владычице.
Радуйся, Всесильная Ходатаице за род наш;
Радуйся, Всесвятая Заступнице всякаго человека.
Радуйся, Милостивая вразумительнице заблуждших;
Радуйся, многолюбезная исправительнице неразумных.
Радуйся, утверждение право шествующих;
Радуйся, укрепление во бранех духовных.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Проповедание чудес, от иконы Каплуновския бывших, во вся концы вселенныя изыде, да вси вернии воспоют Подателю чудес Господеви: Аллилуиа.
Возсия во всем мире свет от иконы Твоея, о, Дево, созывая с высоким проповеданием на трапезу милосердия. Темже вси, требующии благодатнаго утешения, приидоша послушати о чудесех, и своих недуг исцеление прияти, еже улучивше, пояху Богородице:
Радуйся, хромым благошествие устрояющая;
Радуйся, на стези истины наставляющая.
Радуйся, слепым прозрение дарующая;
Радуйся, душевныя очеса к боговедению отверзающая.
Радуйся, расслабленных укрепляющая;
Радуйся, грехами отягощенных воздвизающая.
Радуйся, прокаженных очищающая;
Радуйся, греховныя струпы врачующая.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Хотящим еретиком супостатом храм во славу Рождества Твоего сожещи, дивно тем воспретила еси, Богомати Всемощная, огнь вещественный угасила еси, обаче воспалила во всяцем сердце познание, яко велик и славен Бог Христианский, Емуже поем: Аллилуиа.
Новое знамение силы Божией показа дивная икона Каплуновская, егда во брани явися укреплением воинству православному. Взирающе на вражия полчища пораженныя, и видящи демонския полки сокрушаемы предстательством Божия Матере, поем той сладце:
Радуйся, во бранех Поборнице;
Радуйся, во дни мира утишение.
Радуйся, воинов православных благословение;
Радуйся, на супостаты одоление.
Радуйся, умерших в Бозе упокоение;
Радуйся, живых к пакибытию приготовление.
Радуйся, сирот воспитание;
Радуйся, вдов защищение.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Странное Ангелом и человеком имать украшение храм наш, икону Твою Каплуновскую, пред нейже всяк, моления приносяй, просимая получает, токмо еже вопити Богу: Аллилуиа.
Вся тварь, всяк род и возраст, всяко звание и достоинство не возмогут изрещи всех щедрот, яже излияла еси, о, Пресвятая Дево, чрез чудотворныя иконы Твоя на вся люди. Темже всяк чин святых на небеси, и всяк грешник на земли, единеми усты и единем сердцем воспевают Тя, Богомати, песненно:
Радуйся, пророков уста и праотец чаяние;
Радуйся, святителей радование и апостолов мудросте.
Радуйся, Евангелистов благовестие и проповедников учительнице;
Радуйся, мучеников крепосте и исповедников терпение.
Радуйся, постников Питательнице и преподобных Сладосте;
Радуйся, столпников поддержание и девственников оградо.
Радуйся, молчальников собеседнице и богословов умудрение;
Радуйся, пресвитеров наставнице и учителей церковных поучение.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Вся в мире сем скоротечно: кийждо человек из праха произыде и абие ко гробу тщится; несть надеяния на друзи или власти; нимало пользует слава или богатство. Где и взыщем надежду, или кто в скорбех защитит? Воистинну, Владычица Богородица в скорбех Заступница! Воистинну, Господь Иисус Христос, Егоже Дева роди Неискусобрачная, упование подает нераскаянно всем, Истинному Богу покланяющимся, и вопиющих Тому: Аллилуиа.
Ветиями сладкогласными, о, друзи, воспоем хотя и малую часть от дивных благодеяний Богородичных, имиже вера утвердися и вся концы научишася пети Преблагословенней:
Радуйся, яко Тобою прелесть низложися;
Радуйся, яко Тобою сатана посрамися.
Радуйся, неверия токи уставившая;
Радуйся, соблазнов огнь угасившая.
Радуйся, острейшая стрело, язвящая враги;
Радуйся, молние, попаляющая зловерие.
Радуйся, яко Тобою соборища нечестивых исчезоша;
Радуйся, яко Тобою вся мудрость лжеименная посрамися.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Спасение Тя имамы верное, Дево, ибо ко Христу Богу молишися о спасении мира, и чрез иконы чудотворнии мнозем подаеши утешение, Сыну Твоему поющим: Аллилуиа.
Стена и заступление нам грешным Ты еси, Богородице, яко безпрестани подаеши нам милости Твоя богатныя, и препобеждаеши всякое зло, коегождо научая пети Тебе:
Радуйся, цвете неувядаемый рая Христова;
Радуйся, древо, плод животный израстившее.
Радуйся, взыскание погибшим.
Радуйся, спасительнице утопающим;
Радуйся, помощнице женам чада рождати;
Радуйся, млекопитательнице чадом.
Радуйся, Живоносный Источниче;
Радуйся, Спорительнице хлебов.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Песнопений наших, аще и тма тем, обаче не достоит всех вкупе к достойному воспеванию Твоея любви к нам, грешным, и благодеяний, и чудес, ихже сотвори Твоими молитвами Господь наш Иисус Христос, Емуже поем: Аллилуиа.
Светозарную свещу, сущим во мраце греховнем, зрим честный образ Твой, Марие Дево, чрез негоже всяк научается покланятися Трисиянному Божеству, Единоцарственней и Соприсносущней Троице, от Неяже Ты неизреченно Бога Слова породила еси. Таковому чуду дивящеся, верно вопием Преблагословенней:
Радуйся, яко сущую Богородицу Тя чтим;
Радуйся, яко Приснодеву Тя почитаем.
Радуйся, яко Честнейшую Херувим Тя хвалим.
Радуйся, яко Славнейшую без сравнения Серафим Тя величаем;
Радуйся, яко Присноблаженную и Пренепорочную Тя нарицаем;
Радуйся, яко благословенную в женах Тя воспеваем.
Радуйся, Славо Небесных Сил;
Радуйся, Похвало земнородных.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
Благодатию Твоею николиже оставила еси нас, о, Мати, Надеждо ненадежных, и по мнозех летех икону Твою паки мирови в храме нашем дивно явила еси. Темже и мы, зряще сие новое чудо, яко знамение присутствия в сем месте Сильнаго Бога, превозносим Его, вопиюще Господеви: Аллилуиа.
Поюще и воспевающе чудеса, бывшия от иконы Твоея Каплуновския, чтим Тебе, Дево, яко Пречистую и Всеблаженную, и на Тя по Бозе упование возлагаем, чающе, яко и в предняя не презриши молений наших сицевых:
Радуйся, обрадованная иногда;
Радуйся, присно в радости пребывающая.
Радуйся, яко Тобою Радость Небесная на землю сниде;
Радуйся, яко Рожденным Тобою всяка печаль в радость преложися.
Радуйся, вертограде Божественныя радости;
Радуйся, саде Горняго веселия.
Радуйся, Источниче радования;
Радуйся, чаше, черплющая радость.
Радуйся, упование наше и в скорбех всемощная Заступнице.
О, Всепетая Мати, Дево Богородице, Милостивая и Премилосердная наша Ходатаице и первое наше по Бозе упование! Приими моление сие наше и подаждь нам исполнение всех, яже ко спасению, прошений, низпосли надежду верную и любы крепкую, и веру непостыдну, и сподоби с Тобою в Горнем Царствии воспевати Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.
(Сей кондак глаголи трижды, и паки чти Икос 1, и Кондак 1)
Комментарии
Наши услуги:
Дипломные работы
Курсовые работы
Математика
Отчеты по практике
Контрольные работы
Рефераты
Бизнес планы
Решение задач
Ответы на билеты
Эссе
Чертежи
Презентации
Научные статьи
Диссертации
Учебная практика
ЭССЕ
RSS лента комментариев этой записи