11 Октября. Среда. Седмица 19-я по Пятидесятнице. Глас 1. День постный.Пища с растительным маслом.

Преподобномученица Великая княгиня Елисавета

Преподобномученица Великая княгиня Елисавета

СЕГОДНЯ ПРАВОСЛАВНАЯ ЦЕРКОВЬ  СОВЕРШАЕТ ПАМЯТЬ  

Совершается служба с полиелеемПрп. Харитона Исповедника (ок. 350). Прпп. схимонаха Кирилла и схимонахини Марии, родителей прп. Сергия Радонежского (ок. 1337).

Прор. Варуха (VI до Р.Х.). Мчч. АлександраАлфеяЗосимыМарка пастыря, НиконаНеонаИлиодора и прочих (IV). Блгв. кн. Вячеслава Чешского (935). Прп. Харитона Сянжемского (1509). Прп. Иродиона Илоезерского (1541). Собор преподобных отцев Киево-Печерских, в Ближних пещерах (прп. Антония) почивающих.

Обретение мощей прмц. вел. кн. Елисаветы (1918). Мц. Анны (1925). Прмч. Илариона, прмц. Михаилы (1937). Прмц. Татианы (1942).

Евангельские Чтения

Утр. - Мф., 10 зач., IV, 25 - V, 12 . Лит. - Флп., 237 зач., I, 12-20. Лк., 21 зач., V, 33-39. Прп. Харитона: 2 Кор., 176 зач., IV, 6-15. Лк., 24 зач., VI, 17-23.

Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года

Свт. Феофан (Говоров), Затворник Вышенский

(Лк. 5, 33-39). Сынам брачным непристойно поститься, пока с ними жених, сказал Господь, и тем изрек закон, что и в добродетелях с подвигами всему свое место и время. И это до того неотложно, что дело неблаговременное и неуместное теряет свою добротность, или совсем, или частью. В природе внешней Господь все устроил мерою, весом и числом; хочет, чтоб и в нравственном порядке было все благообразно и по чину. Внутреннее благообразие составляет сочетание каждой добродетели со всеми ими в совокупности, или гармония добродетелей, чтоб никакая не выдавалась без нужды, а все были бы в строю, как голоса в хоре. Внешнее благообразие всякому делу дает свои места, время и другие соприкосновенности. Когда все это устраивается, как следует, тогда происходит то же, что красивую особу одеть в прекрасные одежды. Добродетель благообразная, и внутренно и внешне, достолюбезна; а делает ее такою христианское благоразумие, у старцев - рассуждение, приобретаемое опытами, здравым обсуждением житий святых при свете слова Божия.

(Лк. 6, 17-23). Ублажает Господь нищих, алчущих, плачущих, поносимых, под тем условием, если все это Сына Человеческого ради; ублажается, значит, жизнь, окруженная всякого рода нуждами и лишениями. Утехи, довольство, почет, по слову сему, не представляют собою блага; да оно так и есть. Но пока в них почивает человек, он не сознает того. Только когда высвободится из обаяния их видит, что они не представители блага, а только призраки его. Душа не может обойтись без утешений, но они не в чувственном; не может обойтись без сокровищ, но они не в золоте и серебре, не в пышных домах и одеждах, не в этой полноте внешней; не может обойтись без чести, но она не в раболепных поклонах людских. Есть иные утехи, иное довольство, иной почет, - духовные, душе сродные. Кто их найдет, тот не захочет внешних; да не только не захочет, а презрит и возненавидит их ради того, что они заграждают духовные, не дают видеть их, держат душу в омрачении, опьянении, в призраках. Оттого такие вседушно предпочитают нищету, прискорбность и безвестность, чувствуя себя хорошо среди них, как в безопасной какой-нибудь ограде от обаяния прелестями мира. Как же быть тем, к кому все это идет само собою? Быть в отношении ко всему тому, по слову св. апостола, как неимеющий ничего.

 

Молитвы

Тропарь благоверного князя Вячеслава Чешского
глас 4

Днесь Ангели с человеки радуются вкупе общим веселием,/ Небо и земля светло ликуют в память твою, святе./ И мы, грешнии, прилежно ти вопием:/ помолися к Владыце о нас,/ избавити ны от напасти/ видимых и невидимых враг,/ чтущих пресветлую память твою.

Ин тропарь благоверного князя Вячеслава Чешского

Благочестиваго корене отрасль пречестная,/ святый благоверный великий княже Вячеславе,/ поборник быв Восточныя в Чехах Церкве/ и прибежище теплое убогим и сирым,/ яко вторый Авель, незлобиве претерпел еси смерть,/ во главу усечен рукою брата пред враты церковными./ Темже и всели тя Христос/ яко исповедника правыя веры во обители Небесныя,/ прослави всечестную память твою в словенских языцех/ и дарова тя скораго помощника всем, почитающим тя./ Молися о людех твоих ко Господу,/ да обратит их в лоно Православный Церкве и спасет души наша.

Кондак благоверного князя Вячеслава Чешского
глас 1

С лики Ангельскими предстоя,/ блаженне княже Вячеславе,/ наслаждаешися Божественныя и неизреченныя доброты/ и, оттуду благодетельныя дары почерп чудес,/ всем, притекающим верою под твою святыню,/ источавши цельбам дарование.

Тропарь преподобного Иродиона Илоезерского
глас 4

Возсия днесь светло, радуется град Белоезеро,/ имея во области своей великаго светильника, блаженнаго отца Иродиона./ Сошедшеся убо людие и празднующе пресветлую память его, осиявающу многими деянии чудес дара./ Просящим с верою исцеления,/ страждущим от различных недуг подает здравие./ Яко финикс насажден в дому Божия Матере,/ яко кедр при водах благодатию Христовою растущ./ И яко же шипок благовонен обстоянии водами огражден./ И мы, чада твоя суще, припадающе, молимтися:/ моли Пресвятую Троицу,/ еже сохранитися граду нашему от нахождения иноплеменник/ и от враг видимых и невидимых./ Яко да твоими, отче, ко Господу молитвами спасаемии/ всегда просим с верою у тебе:/ моли о нас Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак преподобного Иродиона Илоезерского
глас 1

Слышавше, отцы и братия, немедленно притецем,/ и немолчно и усердно вопием ему, глаголюще:/ о пресветлый наш о Господе учителю, отче Иродионе./Во спасаемых подвигах ревнитель был еси,/ преподобному Корнилию и стопам последовал еси его./ И един Единому Богу изволи служити/ слезами, и постом, и бдением изнуряя тело свое вечныя ради жизни./ Господеви работая, Крест Господень на рамо взем, последовал еси Ему,/ бодренными своими молитвами вооружался невидимо на врага. И ныне зрети сподобися во свете неизреченныя радости Пресвятую Троицу./ Слава Богу, Вселыпемуся в тя,/ слава Укреплыпему тя,/ слава Деющу тобою всем исцеление.

Тропарь преподобных Кирилла и Марии
глас 3
Блаженств Христовых причастницы,/ честнаго супружества и попечения о чадех добрый образе,/ праведнии Кирилле и Марие,/ плод благочестия, Сергия преподобнаго, нам явившии,/ с нимже усердно молите Господа/ низпослати нам дух любве и смиренномудрия,/ да в мире и единомыслии// прославим Троицу Единосущную.
Кондак преподобных Кирилла и Марии
глас 4
Днесь, вернии, сошедшеся,/ восхвалим двоицу блаженную, благовернаго Кирилла и Марию добронравную,/ тии бо молятся вкупе со возлюбленным сыном своим, преподобным Сергием,/ ко Единому во Святей Троице Богу,/ отечество наше в правоверии утвердити,/ домы миром оградити,/ юныя от напастей и соблазнов избавити,/ старость укрепити// и спасти души наша.
Тропарь общий преподобным Сергию и Никону
глас 8

Яко трисветлаго солнца светозарный звезды,/ Троическим светом озаряете сердца верных,/ сосуда Света Пресвятыя Троицы явльшеся,/ и предивным вашим житием иноком бысте твердии законоположителие/ и церквам благолепие, и благоверным, и святителем, и всем людем,/ вся бо демонския скверны отгнавше отсюду/ вашими чистыми учении и делы,/ добре упасосте стадо, собранное вами,/ но и ныне молим вас:/ посещайте чад своих, яко имущий дерзновение ко Святей Троице,/ Богомудре Сергие с чудным учеником своим Никоном,/ и молите Христа Бога, да спасет души наша.

Тропарь преподобнаго Сергия
глас 8

От юности восприял еси Христа в души твоей, преподобне,/ и паче всего вожделел еси мирскаго мятежа уклонитися,/ мужески в пустыню вселился еси/ и чада послушания в ней, плоды смирения, возрастил еси./ Тем быв Троице вселение,/ чудесы твоими всех просветил еси, приходящих к тебе верою,/ и исцеления всем подай обильно./ Отче наш Сергие, моли Христа Бога, да спасет души наша.

Тропарь преподобного Харитона Исповедника
глас 8
Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/ и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/ и был еси светильник вселенныя,/ сияя чудесы, Харитоне, отче наш,// моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак преподобного Харитона Исповедника
глас 2
Насладився, богомудре, воздержания/ и плоти твоея вожделения обуздав,/ явился еси верою возращаем/ и, яко жизни древо посреде рая, процвел еси,// Харитоне всеблаженне священнейший.
Тропарь преподобномученицы великой княгини Елисаветы Феодоровны
глас 1

Смирением достоинство княжеское сокрывши, богомудрая Елисавето, сугубым служением Марфы и Марии Христа почтила еси. Милосердием, терпением и любовию себе предочистивши, яко жертва праведная Богу принеслася еси. Мы же, чтуще добродетельное житие и страдания твоя, яко истинную наставницу усердно просим тя: святая мученице великая княгине Елисавето, моли Христа Бога спасти и просветити души наша.

Кондак преподобномученицы великой княгини Елисаветы Феодоровны
глас 2

Величие подвига веры кто повесть? Во глубине земли, яко в раи светлости, страстотерпица великая княгиня Елисавета со ангелы во псалмех и пениих радовашеся и, убиение претерпевающи, о безбожных мучителех взываше: Господи, прости им грех сей, не ведят бо, что творят. Тоя молитвами, Христе Боже, помилуй и спаси души наша.

Ин кондак преподобномученицы великой княгини Елисаветы Феодоровны
глас 5

От славы царственныя, вземши Крест Христов, прешла еси к славе небесней, молящи врагов, и обрела еси радость вечную, святая мученице княгине Елисавето, с Варварою мученицею. Темже молим вас: молите о душах наших.

Тропарь Собора преподобных отцев Киево-Печерских
глас 4

Столп огнезрачный и светоносное солнце, возсиявшее на горе Печерской,/ великаго Антония со всем собором Богоносных отец приводим Тебе, Христе, в молитву,/ ихже ради молим, подаждь обители нашей благодать и душам нашим велию милость.

Ин тропарь Собора преподобных отцев Киево-Печерских
глас 2

Егда снидосте во гробы и самех себе заключисте,/ тогда страсти умертвивше плотския,/ спогребостеся Христу, Богоноснии,/ и диавольския в подземных разрушисте ограды./ Сего ради Ангели венцы с Небес вам подают.

Кондак Собора преподобных отцев Киево-Печерских
глас 2

Лик постнический собрася умне,/ мысленныма зряще очима,/ приидите, людие, хвалами почтите,/ покланяющеся мощем их,/ любовныя принесите дары,/ тии бо суть к Богу ходатае и молитвенницы о душах наших.

Ин кондак Собора преподобных отцев Киево-Печерских
глас 8

Отцы всечестнии, личе Богокрасный,/ чудес многих источницы, миро источающии,/ сокровища краснобогатная Господня, земли сокровенная,/ не престайте, молим вы, о нас молитися ко Господу,/ да зовем вам:/ радуйтеся всему миру светильницы.