Новости группы "Богородице-Рождествен- ский"

6 Ноября. Среда. Седмица 20-я по Пятидесятнице. Глас 2. День постный. Пища с растительным маслом.

Икона Божией Матери "Всех скорбящих Радость "

Икона Божией Матери "Всех скорбящих Радость "

СЕГОДНЯ ПРАВОСЛАВНАЯ ЦЕРКОВЬ ЧТИТ ПАМЯТЬ Совершается служба с полиелеемИконы Божией Матери "Всех скорбящих Радость" (1688).Cовершается служба, не отмеченная в Типиконе никаким знакомМч.Арефыи с ним 4299 мучеников (523). Прп.Зосимы(1833).

Блж. Елезвоя (Калеба), царя Ефиопского (553-555). Мц. Синклитикии и двух дщерей ее (VI). Прпп. Арефы (XII), Сисоя (XIII) и Феофила (XII-XIII), затворников Печерских. Свт. Афанасия, Патриарха Цареградского (после 1311). Прп. Георгия (1959).

Сщмчч. Лаврентия, еп. Балахнинского, Алексия пресвитера и мч. Алексия (1918). Прп. Арефы исп. (1932). Сщмчч. Иоанна и Николая пресвитеров (1937). Сщмч. Петра пресвитера (1938).

Евангельские Чтения

Утр. - Лк., 4 зач., I, 39-49, 56. Лит. - Флп., 243 зач., II, 24-30.Лк., 56 зач., XI, 9-13. Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5-11.Лк., 54 зач., X, 38-42; XI, 27-28.

Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года

Свт. Феофан (Говоров), Затворник Вышенский

(1 Фес. 2, 1-8Лк. 11, 9-13). Господь убеждает к молитве обетованием услышания, поясняя его сердоболием естественного отца, благосклонного к прошениям детей своих. Но тут же намекает на причину и того, почему иногда бывают не услышаны или не исполняются молитвы и прошения. Отец не даст детям камня, вместо хлеба, и змеи, вместо рыбы. Если же естественный отец не делает так, тем более не станет так делать Отец Небесный. А прошения наши нередко походят на прошение змеи и камня. Нам кажется, что то хлеб и рыба, чего просим, а Отец Небесный видит, что просимое будет для нас камень или змея - и не дает просимого. Отец и мать изливают перед Богом теплые молитвы о сыне, да устроит ему лучшее, но вместе с тем выражают и то, что считают лучшим для своего сына, именно, чтобы был он жив, здоров и счастлив. Господь слышит молитву их и устраивает для сына их лучшее, только не по понятию просящих, а так, как оно есть на самом деле для сына их: посылает болезнь, от которой умирает сын. Для тех, у которых все кончается настоящею жизнью, это не услышание, а делание наперекор, или предоставление лица, о котором молятся, его участи; для верующих же, что настоящая жизнь только приготовление к другой жизни, не может быть сомнения, что сын, о котором молились, заболел и умер именно потому, что услышана молитва и что для него лучше было отойти отсюда, чем оставаться тут. Скажешь: так на что же и молиться? Нет, не молиться нельзя, но в молитвах об определенных предметах всегда надо содержать в мысли условие: "если, Господи, Сам Ты находишь это спасительным". Св. Исаак Сирианин и всякую молитву советует сокращать так: "Тебе Господи, ведомо, что для меня полезно: сотвори же со мной по воле Твоей".

 

Молитвы

Тропарь мученика Арефы и с ним 4299 мучеников
глас 1

Мужествовавше во Христе противу безбожнаго царя,/ мученицы святии,/ и того неверие иудейское во Христа обличивше,/ прияша мук томление и главам усечение;/ тем восхвалиша тя Ангели,/ и верных роди тя прославляют, Арефо,/ и пострадавших с тобою,/ яко молящихся присно о душах наших.

Кондак мученика Арефы и с ним 4299 мучеников
глас 4

Веселия ходатай нам наста/ светоносный днесь страстотерпец праздник,/ егоже совершающе, славим в Вышних сущаго Господа.

Тропарь преподобного Арефы, затворника Печерского, в Ближних пещерах
глас 2

Богатство твое душевное погубити хотя враг,/ помрачил тя бяше богатством тленным исперва,/ но всех спасаяй Господь / богатство гибнущее окрасти попусти,/ душевное же невредно соблюд,/ Небесных сокровищ наследника тя показа, Арефо,/ тем тя чтим и ублажаем.

Кондак преподобного Арефы, затворника Печерского
глас 2

Иова терпеливодушнаго ревнуя благодарению,/окра дений тленнаго своего имения претерпел еси благодарив, преподобне Арефо,/ тем с ним обрет нетленное имение на Небеси,/ моли Христа Бога о всех нас.

Тропарь святителя Афанасия, патриарха Цареградского

Чистоты жития светом страстное терние попалил еси/ и течением слез безплодную землю напоил еси,/ многоплодну ниву душевную соделав,/ Афанасие преблаженне,/ светило Царюграду, Патриархом удобрение,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак святителя Афанасия, патриарха Цареградского
глас 2

В светлую священия одежду одеявся,/ мысленно в Небесныя радостно достигл еси Царства/. Тем восприяша тя селения праведных,/ идеже есть неизглаголанно веселие,/ и слова, и всех святых лицы,/ святителю Афанасие,/ моли непрестанно о всех нас.

Тропарь блаженного Елезвоя
глас 4

Иже Божественным рачением подвигся/ на отмщение пролитыя крови праведных,/ яко Давид от Самуила,/ ты же от Зинона предивнаго,/ пророчески яже сбытися тебе предрекша,/ еже обещанием к нему,/ и того благословением победы на враги и одоления показавшу,/ отнюду же со отложением царства/ постных селений горы жизнь соверши, Елезвое царю,/ моли Небеснаго Царя Христа/ спасти души наша.

Кондак блаженного Елезвоя
глас 4

Высоту земнаго царства, и венца венец светлости,/ и багряницу отложшаго любве ради Царя Христа,/ от Негоже на Небесех славно венчана, Елезвоя царя мудраго,/ иже тленным царством и мимоходящим, Царство Вечное изменшаго,/ в пениих песненных восхвалим,/ молитвенника о мире велика.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее 'Всех скорбящих Радость'
глас 4
К Богородице прилежно ныне притецем,/ грешнии и смиреннии, и припадем,/ в покаянии зовуще из глубины души:/ Владычице, помози, на ны милосердовавши,/ потщися, погибаем от множества прегрешений,/ не отврати Твоя рабы тщи,// Тя бо и едину надежду имамы.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее 'Всех скорбящих Радость'
глас 4
Не умолчим никогда, Богородице,/ силы Твоя глаголати недостойнии:/ аще бо Ты не бы предстояла молящи,/ кто бы нас избавил от толиких бед,/ кто же бы сохранил доныне свободны?/ Не отступим, Владычице, от Тебе,// Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.
Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Всех скорбящих радосте
глас 4

Днесь пресветло красуется славнейший град Москва,/ имея чудотворную икону Владычицы нашея Богородицы:/ та бо, верным являющи чудеса,/ низпосылает дары целебныя./ Сего ради и мы с верою припадающе молимся,/ и на Тоя пречистый образ взирающе,/ яко истинную Самую зрим Владычицу нашу Присно деву Богородицу,/ и умильно глаголем:/ воззри, Мати Божия, оком милости,/ простри к нам руце Твои пречистыя,/ якоже на иконе Твоей сие зрится,/ и подаждь всем скорбящим радость,/ больным от всех недугов исцеление и от бед избавление,/ яко Ты еси скорая Предстательница о душах наших.

Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее Всех скорбящих радосте
глас 8

Ко источнику приснотекущему милосердия,/ Пречистей Деве Богородице,/ притецем, людие вси, священницы же и иноцы,/ мужие, и жены, и чада, здравии и болящие,/ в покаянии вопиюще и умильно глаголюще:/ Владычице, помози грешным рабом Твоим,/ яви яко Благая славу Твою,/ присно потщися умилосердитися на ны,/ испросити очищение душ и телес наших/ от Источника жизни нашел, Бога,/ Егоже родила еси, едина Благословенная.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее 'Всех скорбящих Радость'
глас 6
Не имамы иныя помощи,/ не имамы иныя надежды,/ разве Тебе, Владычице,/ Ты нам помози:/ на Тебе надеемся/ и Тобою хвалимся,/ Твои бо есмы раби,// да не постыдимся.