25 Марта. Суббота. Седмица 4-я Великого поста, Крестопоклонная. Поминовение усопших. Глас 7. Великий пост. Пища с растительным маслом.

БОГОСЛУЖЕНИЕ ПАНИХИДА. СОБОРОВАНИЕ

Святитель Григорий Великий, папа Римский

Святитель Григорий Двоеслов, папа Римский

Сегодня Святая церковь совершает память Прп. Феофана исп., Сигрианского (818).

Прав. Финееса (ок. 1500 до Р.Х.). Свт. Григория Двоеслова, папы Римского (604). Прп. Симеона Нового Богослова (1021).

 

Св. Александра исп. пресвитера (1933). Сщмч. Иоанна, Константина пресвитеров, прмч. Владимира (1938). Сщмч. Сергия пресвитера (1943).

 

Лиддской-нерукотворной (на столпе), иконы Божией Матери (I).

Евангельские Чтения

Евр., 313 зач., VI, 9-12. Мк., 31 зач., VII, 31-37. За упокой: 1 Кор., 163 зач., XV, 47-57. Ин., 16 зач., V, 24-30.

Литургия св. Иоанна Златоуста.

 

Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года

Свт. Феофан (Говоров), Затворник Вышенский

(Ев. 6, 9-12; Мк. 7, 31-37). "Плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия" (1 Кор. 15, 50). Следовательно, для получения Царствия надобно обесплотить и обескровить, то есть утвердиться в таком характере жизни, что крови и плоти словно нет. Это достигается совершенным отречением от дел кровяных и плотских. "Дела плоти известны; они суть: прелюбодеяние, блуд, нечистота, непотребство. идолослужение, волшебство, вражда, ссоры, зависть, гнев, распри, разногласия, (соблазны) ереси, ненависть, убийства, пьянство, бесчинство и тому подобное". Перечислив все это, апостол прибавляет: "предваряю вас, как и прежде предварял, что поступающие так Царствия Божия не наследуют" (Гал. 5, 10-21). Имеющий уши слышать, да слышит.

 

 

Молитвы

Тропарь святителя Григория Двоеслова, папы Римского
глас 4

Иже от Бога свыше Божественную благодать восприем,/ славне Григорие,/ и Того силою укрепляема/ евангельски шествовати изволил еси./ Отонудуже у Христа возмездие трудов приял еси, всеблаженне,/ Егоже моли,/ да спасет души наша.

Кондак святителя Григория Двоеслова, папы Римского
глас 3

Подобоначальник показался еси Начальника пастырем Христа,/ иноков чреды, отче Григорие,/ ко ограде Небесней наставляя,/ и оттуду научил еси стадо Христово заповедем Его,/ ныне же с ними радуешися и ликуеши в Небесных кровех.

Тропарь преподобного Симеона Нового Богослова
глас 3

Божественное озарение, Симеоне отче,/ восприяв в души твоей,/ светило в мире показался еси светлейшее,/ разгоняя того мракобесие/ и всех уверяя искати, юже погубиша, благодать Духа,/ Егоже прилежно моли/ даровати нам велию милость.

Ин тропарь, новосоставленный, преподобного Симеона Нового Богослова
глас 1

Внешния мудрости пребывая непричастен,/ Божественныя же преисполнен был еси последи/ и Новый Богослов воистинну всеми познася, Симеоне./ Сего ради твою память, отче мудре, почитающе, тебе вопием:/ слава тя прославльшему Христу,/ слава тя дивна Показавшему,/ слава Действующему тобою всем исцеления.

Ин тропарь преподобного Симеона Нового Богослова
глас 4

Яко Света Трисолнечнаго зритель / и таинственнаго Богословия сказатель, / освященне Симеоне, отче наш, / испроси душам нашим просвещения свыше / и страстей отгони от нас мглу, / яко бо, служитель велий Христов,/ всем подаеши полезная, преподобне.

Кондак преподобного Симеона Нового Богослова
глас 3

Светом просвещен Трисолнечным, Богомудре,/ Богослов явился еси Пребожественныя Троицы./ Свыше премудростию словес обогатився,/ источил еси Богомудрия Божественный струй,/ от нихже пиюще, вопием:/ радуйся, треблаженне Симеоне Богонаученне.

 

Ин кондак преподобного Симеона Нового Богослова
глас 2. Подобен: Кровей твоих:

Яко Богослов Божий Божественнейший/ и молитвенник наш велий ко Господу,/ присно, Симеоне, моли даровали нам грехов прощение/ и живота исправление, преподобне

Тропарь преподобного Феофана исповедника, Сигрианского
глас 5

Воздержанием житие украсил/ и, уды умертвив,/ победил еси вражия козни, отче Феофане,/ преставился еси к Богу в вечную жизнь,/ яко достоин причастник,/ моляся непрестанно/ помиловати души наша.

Кондак преподобного Феофана исповедника, Сигрианского
глас 2

Свыше прием Божественное откровение,/ со тщанием изшел еси от среды молвы житейский/ и, уединився, преподобне, чудес приял еси действо/ и пророчества достоинство,/ богатства и супружницы лишився.