Сщмч. Садока(Шах-Дуста), еп. Персидского, и с ним 128-ми мучеников (342-344). Прп. Агафона, Папы Римского (682). Блгв. кн. Ярослава Мудрого (1054). Прп. Агафона Печерского (XIII-XIV). Прмч. Корнилия, игумена Псково-Печерского (1570) .
Сщмч. Николая пресвитера.
Рим., 115 зач., XIV, 19-26. Мф., 16 зач., VI, 1-13. Прпп.: Гал., 213 зач., V, 22 - VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27-30.
(Гал. 5, 22-6, 2). "Те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями". Ныне превратился этот порядок: распинают плоть, но не со страстьми и похотьми, а страстями и похотями. Сколько мучат ныне тело обжорством, пьянством, блудными делами, плясками и гуляньями! Самый бессердечный хозяин не мучит так свое ленивое животное. Если бы дать плоти нашей свободу и смысл, то первый голос ее был бы против госпожи своей - души, что она незаконно вмешалась в ее дела, внесла в нее страсти ей чуждые и, исполняя их в ней, мучит ее. В сущности потребности тела нашего просты и бесстрастны. Посмотрите на животных: не объедаются, лишнего не спят, удовлетворив плотской потребности в свое время, за тем целый год остаются спокойны. Это лишь душа, забыв свои лучшие стремления, настроила себе из простых потребностей тела множество противоестественных стремлений, ставших, по безмерности своей, противоестественными и телу. Всячески, однако, чтобы отсечь от души привитые ею к себе страсти плотские, необходимо распинать плоть, только совсем в противоположном смысле, то есть не давая ей вдоволь и потребного или удовлетворяя ее потребности несравненно в меньшей мере, чем сколько требует ее природа.
Апо́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те,// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.
Перевод: Апостолы, мученики и пророки, святители, преподобные и праведные, подвиг доблестно совершившие и веру сохранившие, дерзновение пред Спасителем имея, Его за нас, как благого, умолите, молимся, во спасение душам нашим!
Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики;/ тех моли́твами в ми́ре глубо́це// Це́рковь Твою́, жи́тельство Твое́ Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.
Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.
Помяни́, Го́споди, я́ко благ, рабы Твоя́,/ и, ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.
Перевод: Помяни, Господи, как Благой, рабов Твоих и всё, в чем они в жизни согрешили, прости: ибо никто не безгрешен, кроме Тебя. Ты можешь и преставившимся дать покой.
Со святы́ми упоко́й,/ Христе́,/ ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.
Перевод: Со святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания, но жизнь бесконечная.
Бо́же оте́ц на́ших, / творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, / не отста́ви ми́лость Твою́ от нас: / но моли́твами их // в ми́ре упра́ви живо́т наш.
Перевод: Боже отцов наших, всегда поступающий с нами по Твоей кротости, не удали милости Твоей от нас, но по их мольбам мирно жизнью нашей управляй.
Я́ко благоче́стия пропове́дники, и нече́стия обузда́тели/ богоно́сных собо́р уясни́л еси́,/ подсо́лнечную осиява́ющия:/ в ми́ре соверше́нном тех моли́твами,/ Тебе́ сла́вящия и велича́ющия сохрани́,// пою́щия Ти Го́споди: Аллилу́иа.
Перевод: Как благочестия провозвестников и нечестия обуздателей, сонм богоносцев Ты украсил все под солнцем озаряющий. Их мольбами в мире совершенном Тебя славящих и величающих сохрани, поющих Тебе, Господи: “Аллилуиа”.
Тропарь преподобного Агафона Печерского, в Дальних пещерах
глас 8
Блага Небесная ради дел твоих стяжавый,/ благости тезоимените, Агафоне,/ моли Благаго Господа, молим тя тепле,/ яко да не лишит нас вечных благ Своих. |
Кондак преподобного Агафона Печерского, в Дальних пещерах
глас 2
Ведый известно, яко снедию род человечь испаде из рая,/ постом же паки вниде в онь,/ постное избрал еси себе житие,/ в немже крепце подвизался, блаженне Агафоне,/ и бесовская шатания тем низлагая,/ приял еси целебныя дары от Христа Бога,/ Емуже присно молися о душах наших. |
Тропарь преподобномученика Корнилия Псково-Печерского
глас 6
Псково-Печерская обитель,/ издревле славная чудесы иконы Богоматерни,/ многия иноки Богови воспита,/ тамо и преподобный Корнилий/ подвигом добрым подвизася,/ чудную Богоматерь славя,/ иноверныя просвещая,/ иноки и многия люди спасая,/ обитель же свою дивно украшая и ограждая./ Тамо и мученичества венец/ по многих летех пастырства своего доблестне прият./ Темже воспоим, людие,/ Христа Бога и Пречистую Его Матерь возблагодарим,/ яко даров а нам преподобномученика славна/ и молитвенника о душах наших достоблаженна. |
Тропарь Марка, Ионы и Корнилия Псково-Печерских
глас 8
Яко светильницы, явистеся всесветлии/ в вертепе Царицы Богоматери,/ преподобнии отцы наши Марко, Ионо и Корнилие,/ вы бо, крест Христов на рамо вземше,/ усердно тому последовасте/ и, чистотою Богови приближившеся,/ отонудуже силами чудес обогатистеся,/ тем и мы любезно прибегаем к вам и умильно глаголем:/ о преподобнии, молите Христа Бога/ спастися душам нашим. |
Кондак преподобномученика Корнилия Псково-Печерского
глас 4
Светлый светильник Православия/ и сугубая/ Псковския земли защита был еси,/ многобожие искореняя и люди к Богу наставляя./ Дом Богоматери тобою укрепися и прославися,/ добродетельми же украшен, венец мученика приял еси,/ поминай нас, чад твоих, и у Господа, преподобномучениче Корнилие. |
Кондак Марка, Ионы и Корнилия Псково-Печерских
глас 2
Христовою любовию уязвившеся, преподобнии,/ и Того крест на рамо вземше,/ понесли есте Божественне, вооружившеся на невидимыя враги/ и непрестанный молитвы, яко копие, в руках имуще крепко,/ победили есте бесовския ополчения,/ тем зовем вам:/ радуйтеся, преподобнии отцы наши Марко, Ионо и Корнилие,/ верных удобрение. |
Ин кондак преподобномученика Корнилия Псково-Печерского
глас 2
Измлада, Корнилие чудный,/ трудом и подвигом себе предав,/ игуменом Псково-Печерстей обители поставлен был еси,/ образом веры и постническаго жития всем быв,/ многия люди к Богу привел еси/. За своя же великия добродетели/ завистию от злых гоним,/ мученически душу свою Богови предал еси./ Того ради с верою возопиим:/ преподобномучениче Корнилие достославный,/ моли Христа Бога спастися душам нашим. |
Тропарь преподобного Льва, епископа Катанского
глас 4
Правило веры и образ кротости,/ воздержания учителя,/ яви тя стаду твоему,/ яже вещей истина,/ сего ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая,/ отче Льве,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим. |
Кондак преподобного Льва
глас 8
Якоже светильника превелика, Церковь имать, всеблаженне,/ тебе, паче солнца сияюща,/ юже твоими молитвами сохрани, блаженне,/ непобедиму, и непоколебиму от ереси всякия, и нескверну,// яко приснопамятный.
|
Кондак свщенномученика Садока, епископа Персидского
глас 4
Владычню речению усердно в подобстве последова, / яко убо пастырь добрый душу свою за Христовы овцы положил еси,/ священномучениче Садоче, молим тя, многострадальне, / моли пастырем начальника Христа/ и нас причести деснаго овец стояния,/ да воспоем ти:/ радуйся, священный отче Садоче,/ иже за Христа кровь свою излиявый. |
Комментарии
@crb=
RSS лента комментариев этой записи