3 Июля 2019 СРЕДА Седмица 3-я по Пятидесятнице Апостольский пост Постный календарь. Глас 1-й

3 июля 2019 года память.Сщмч. Мефо́дия, епископа Патарского (312);блгв. кн. Гле́ба Владимирского (сына св. Андре́я Боголюбского) (XII).

Свт. Ми́ны, епископа Полоцкого (1116)перенесение мощей свт. Гу́рия, архиепископа Казанского (1630)мчч. И́нны, Пи́нны и Ри́ммы (I–II)сщмчч. Аристо́клия, пресвитера, Димитриа́на (Дими́трия), диакона, и мч. Афана́сия, чтеца (ок. 306)свт. Ле́вкия исп., епископа Врунтисиопольского (V)прав. Николая Кава́силы (ок. 1397).

Икона Божией Матери: Моденская (Косинская).

Бла­го­вер­ный князь Глеб, во Свя­том Кре­ще­нии Ге­ор­гий, сын бла­го­вер­но­го кня­зя Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го (па­мять 4/17 июля), ро­дил­ся во Вла­ди­ми­ре в 1155 го­ду. Свя­той Глеб – жи­вой при­мер то­му, как мно­го зна­чит доб­рая жизнь ро­ди­те­лей для судь­бы де­тей.

 

Жизнь кня­зя Ан­дрея во Вла­ди­ми­ре бы­ла по­свя­ще­на пре­иму­ще­ствен­но де­лам бла­го­че­стия: стро­е­нию хра­мов и мо­на­сты­рей, де­лам бла­го­тво­ри­тель­но­сти и мо­лит­вам. И под вли­я­ни­ем при­ме­ра и на­став­ле­ний бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей Глеб вы­рос глу­бо­ко ве­ру­ю­щим и с две­на­дца­ти­лет­не­го воз­рас­та про­во­дил уеди­нен­ную ду­хов­ную жизнь. Ро­ди­те­ли не пре­пят­ство­ва­ли сы­ну и да­же со­дей­ство­ва­ли ему в ду­хов­ном воз­рас­та­нии. Жизнь его по­свя­ща­лась бла­го­че­стию, а не гре­ху; страх Бо­жий рас­по­ла­гал мыс­ля­ми, чув­ства­ми, же­ла­ни­я­ми и по­ступ­ка­ми его; мо­лит­ва низ­во­ди­ла на него бла­го­дать небес­ную, ту­шив­шую стра­сти юно­сти. Свя­той князь осо­бен­но лю­бил чте­ние свя­тых книг, по­чи­тал свя­щен­но­слу­жи­те­лей и был ми­ло­стив ко всем; несмот­ря на юный воз­раст, он из­брал для се­бя по­двиг стро­го­го по­ста и мо­лит­вен­но­го бде­ния. Жизнь кня­зя Гле­ба про­дол­жа­лась недол­го: чи­стый, непо­роч­ный князь бла­жен­но по­чил 20 июня 1175 го­да в 19-лет­нем воз­расте.

У мо­щей свя­то­го, ко­то­рых не кос­ну­лось тле­ние, неод­но­крат­но со­вер­ша­лись чу­де­са. Во вре­мя мон­го­ло-та­тар­ско­го на­ше­ствия на Рус­скую зем­лю в 1238 го­ду, ко­гда в оса­жден­ный Вла­ди­мир во­рва­лись во­и­ны ха­на Ба­тыя, они по­до­жгли ка­фед­раль­ный со­бор Успе­ния Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы. В этом по­жа­ре сго­ре­ли епи­скоп Мит­ро­фан, ве­ли­кая кня­ги­ня Ага­фия, су­пру­га ве­ли­ко­го кня­зя Ге­ор­гия Все­во­ло­до­ви­ча († 1238), и мно­же­ство жи­те­лей Вла­ди­ми­ра, за­крыв­ших­ся в со­бор­ном хра­ме. Од­на­ко огонь не кос­нул­ся гроб­ни­цы бла­го­вер­но­го кня­зя Гле­ба, че­му ди­ви­лись да­же непри­ятель­ские во­и­ны.

Со­бор­ные ле­то­пи­си со­об­ща­ют еще о двух зна­ме­ни­ях, про­сла­вив­ших имя свя­то­го. В 1410 го­ду на Вла­ди­мир неожи­дан­но на­па­ло та­тар­ское вой­ско, дей­ство­вав­шее сов­мест­но с от­ря­дом ни­же­го­род­ско­го во­е­во­ды Ка­ра­мы­ше­ва. Успен­ский со­бор был раз­граб­лен, но со­кро­ви­ща риз­ни­цы успел спря­тать клю­чарь Пат­ри­кий, за что был под­верг­нут ис­тя­за­ни­ям и при­нял му­че­ни­че­ский ве­нец. Один из во­и­нов в по­ис­ке спря­тан­ных со­кро­вищ под­нял крыш­ку гроб­ни­цы бла­го­вер­но­го кня­зя, но в это же мгно­ве­ние из нее вы­шел огонь. Это так устра­ши­ло та­тар, что они тот­час по­ки­ну­ли храм.

В 1608 го­ду ля­хи де­ла­ли два-три ра­за на­па­де­ния на Вла­ди­мир, по­чти без­за­щит­ный, но взять не мог­ли. Во вре­мя этой оса­ды в са­мую пол­ночь сто­ро­жа со­бо­ра за­ме­ти­ли в со­бо­ре ка­кое-то осве­ще­ние и да­ли знать о том по­но­ма­рю Ге­ра­си­му. Он, от­во­рив дверь, уви­дел свет, а у гроб­ни­цы кня­зя кто-то си­дел и ему, ис­пу­ган­но­му, ска­зал: «Не бой­ся, я не при­ви­де­ние. Гос­подь не пре­даст се­го го­ро­да в ру­ки вра­гов. Мы хра­ним его и мо­лим за него Гос­по­да и Пре­чи­стую Ма­терь Его. Иди и ска­жи про­то­и­е­рею и при­чту, что ска­зал я те­бе, я ле­жу в этом гро­бе». Ге­ра­сим от стра­ха ед­ва при­шел в се­бя. И рас­ска­зал о всем про­то­и­е­рею и всем на­сто­я­те­лям оби­те­лей. В эту же ночь ля­хи уда­ли­лись от Вла­ди­ми­ра, го­ни­мые стра­хом.

О мест­ном по­чи­та­нии свя­то­го Гле­ба сви­де­тель­ству­ет опи­са­ние Успен­ско­го со­бо­ра, от­но­ся­ще­е­ся к XVII ве­ку. Об­ще­рос­сий­ская ка­но­ни­за­ция бла­го­вер­но­го кня­зя бы­ла со­вер­ше­на 30 но­яб­ря 1702 го­да, вме­сте с осви­де­тель­ство­ва­ни­ем его мо­щей, вско­ре бы­ла со­став­ле­на служ­ба свя­то­му, а несколь­ко поз­же на­пи­са­но его жи­тие. В 1774 го­ду юж­ный при­дел Успен­ско­го со­бо­ра был тор­же­ствен­но освя­щен во имя бла­го­вер­но­го кня­зя.

Мо­щи свя­то­го Гле­ба со­хра­ня­ют­ся ныне в ка­фед­раль­ном Успен­ском со­бо­ре Вла­ди­ми­ра как ве­ли­кая свя­ты­ня, а сам князь по­чи­та­ет­ся по­кро­ви­те­лем го­ро­да.

К из­ло­жен­но­му жи­тию свя­то­го кня­зя Гле­ба не лиш­ним при­ба­вить опи­са­ние слу­чая из жиз­ни ар­хи­манд­ри­та Ан­то­ния.

В «Пра­во­слав­ном Обо­зре­нии» за 1879 год бы­ла по­ме­ще­на био­гра­фия на­мест­ни­ка Тро­иц­кой Сер­ги­е­вой Лав­ры ар­хи­манд­ри­та Ан­то­ния, в ко­ей меж­ду про­чим бы­ло упо­мя­ну­то, что отец на­мест­ник, жив­ши еще в ми­ру, со­мне­вал­ся в нет­ле­нии свя­тых мо­щей и был убеж­ден в их ис­тине мо­ща­ми св. Гле­ба, по­чи­ва­ю­ще­го во Вла­ди­мир­ском со­бо­ре. Слу­чай этот пе­ре­да­ем сло­ва­ми са­мо­го от­ца на­мест­ни­ка.

«...Тщет­но ста­ра­лись они убе­дить ме­ня и на­ве­сти на путь ве­ры и ис­ти­ны, с ко­то­ро­го я так страш­но по­шат­нул­ся; враг так по­се­тил мой рас­су­док, что все их до­во­ды бы­ли без успе­ха – я оста­вал­ся при сво­ем предубеж­де­нии про­тив свя­тых мо­щей. И что же по­сле­до­ва­ло со мною за это? Серд­цем овла­де­ла зло­ба, до­са­да на всех и на все; в ду­хе – немир­ность, страш­ное том­ле­ние, тос­ка, хуль­ные по­мыс­лы не толь­ко на од­ни мо­щи, но и на все свя­тое. Я чув­ство­вал, что враг овла­дел мною, что я по­ги­баю; но и не мог и не умел вый­ти из это­го ужас­но­го по­ло­же­ния. Так при­е­ха­ли мы во Вла­ди­мир. Чтобы об­лег­чить свою со­весть, я по­шел в со­бор пе­ред чу­до­твор­ным об­ра­зом Вла­ди­мир­ской Бо­жи­ей Ма­те­ри из­лить свою ду­шу. При­хо­жу, со­бор толь­ко что от­пер­ли пе­ред на­ча­ти­ем обед­ни. В со­бо­ре ни­ко­го не бы­ло. Я про­шел ми­мо мо­щей, не от­дав им долж­но­го пок­ло­не­ния, пря­мо к об­ра­зу Бо­го­ма­те­ри. Дол­го с усер­ди­ем мо­лил­ся. Я со­зна­вал­ся в ду­ше, что за­блуж­да­юсь и гре­шу пред Бо­гом, от­вер­гая мо­щи его угод­ни­ков; но рас­су­док мой не мог убе­дить­ся в ис­тине, и вот я про­сил Ма­терь Бо­жию, чтобы Она не да­ла мне по­гиб­нуть, вра­зу­ми­ла бы ме­ня и на­ста­ви­ла на путь пра­вый. С ве­рою при­ло­жив­шись к об­ра­зу, по­чув­ство­вал се­бя как-то лег­че, огля­нув­шись, уви­дел свя­щен­ни­ка, ко­то­рый толь­ко что во­шел в со­бор для слу­же­ния ли­тур­гии. Я об­ра­тил­ся к нему с прось­бой по­ка­зать мне до­сто­при­ме­ча­тель­ное в их со­бо­ре. “Глав­ные до­сто­при­ме­ча­тель­ные дра­го­цен­но­сти на­ше­го со­бо­ра, – от­ве­чал свя­щен­ник, – это свя­тые мо­щи бла­го­вер­ных кня­зей на­ших: вот сре­ди со­бо­ра, меж­ду двух стол­пов, по­чи­ва­ет князь Ге­ор­гий, уби­тый в на­ше­ствие Ба­тыя; а на ле­вой сто­роне у ико­но­ста­са – князь Ан­дрей, за свою лю­бовь к Бо­гу про­зван­ный Бо­го­люб­ским и то­же уби­тый, но не от ино­пле­мен­ник, а от сво­их прис­ных, а тут по пра­вую сто­ро­ну, на­про­тив, по­чи­ва­ет сын его князь Глеб, в юно­сти мир­но скон­чав­ший­ся неза­дол­го до уби­е­ния от­ца”.

Так рас­ска­зы­вал свя­щен­ник, ука­зы­вая на гроб­ни­цы угод­ни­ков. Бла­го­род­ное об­хож­де­ние, доб­рое вы­ра­же­ние ли­ца свя­щен­ни­ка рас­по­ло­жи­ли ме­ня в его поль­зу, и я ре­шил­ся объ­яс­нить­ся с ним от­кро­вен­но. “Ба­тюш­ка, – ска­зал я, – ра­ди Бо­га, о чем я вас по­про­шу, ис­пол­ни­те мою прось­бу. Я не ве­рю нетле­нию мо­щей, ду­мая, что это об­ман, вы­ду­ман­ный для до­хо­дов. Чтобы уве­рить ме­ня, ра­ди Бо­га, ра­ди спа­се­ния ду­ши мо­ей, от­крой­те мне ко­то­рые-ни­будь из мо­щей, чтобы я мог лич­но удо­сто­ве­рить­ся в их нетле­нии. Я вам за­пла­чу за это, что вам угод­но. В со­бо­ре те­перь нет ни­ко­го; вам это лег­ко сде­лать: толь­ко ра­ди мо­е­го спа­се­ния вы­ве­ди­те ме­ня из это­го за­блуж­де­ния!” “Из­воль­те!” – ска­зал свя­щен­ник. Он под­вел ме­ня к мо­щам св. кня­зя Гле­ба, сде­лал пе­ред ни­ми три зем­ных по­кло­на и с оду­шев­ле­ни­ем на­чал мне го­во­рить: “Вот мо­щи свя­то­го кня­зя Гле­ба, скон­чав­ше­го­ся в 1275 го­ду. С тех пор до вре­ме­ни Пет­ра Ве­ли­ко­го они ле­жа­ли в зем­ле, а от его цар­ство­ва­ния до­се­ле ле­жат на вскры­тии для бла­го­чес­ти­вей­ше­го че­ство­ва­ния, но по­смот­ри­те, ни вре­мя, ни зем­ля, ни воз­дух не сме­ли кос­нуть­ся освя­щен­но­го те­ла”. При этих сло­вах свя­щен­ник снял по­кров свя­тых мо­щей, и мне от­кры­лись мо­щи, ле­жа­щие в кня­же­ской одеж­де. Свя­щен­ник бла­го­го­вей­но при­под­нял ру­ку угод­ни­ка, за­су­чил на ней ру­кав, по­ка­зал мне ее по ло­коть: она бы­ла в пол­ном нетле­нии, все со­ста­вы, са­мая ко­жа бы­ли це­лы, как у недав­но умер­ше­го, толь­ко жел­то­ва­то­го цве­та. “Не ду­май­те, что это сде­ла­но”, – про­дол­жал свя­щен­ник; он взял обе руч­ки, ко­то­рые бы­ли сло­же­ны на гру­ди, под­нял их и раз­ло­жил не как у мерт­во­го, а как бы у спя­ще­го. Ужас на­пал на ме­ня; мо­роз про­шел по ко­же. “Ве­ри­те ли вы те­перь?” – спро­сил ме­ня свя­щен­ник.

Вме­сто от­ве­та я упал в чув­стве бла­го­го­ве­ния пе­ред свя­ты­ми мо­ща­ми. Те­перь я был вполне убеж­ден; я ис­тин­но ве­рил и пла­мен­но бла­го­да­рил угод­ни­ка Бо­жия, что он бла­го­во­лил так уве­рить ме­ня; я про­сил Бо­га, чтобы Он не на­ка­зал ме­ня за мое преж­нее неве­рие; на ду­ше ста­ло так лег­ко, сле­зы ра­до­сти неволь­но тек­ли из глаз мо­их. “Ба­тюш­ка! Чем я мо­гу за­пла­тить вам за ва­ше бла­го­дея­ние?” – ска­зал я с чув­ством бла­го­дар­но­сти свя­щен­ни­ку. Я ему пред­ло­жил бы­ло ка­кую-то ас­сиг­на­цию, но он бла­го­род­но от­ка­зал­ся: “Нет, бла­го­да­рю вас; я сде­лал это не за день­ги; вы про­си­ли ме­ня сде­лать это ра­ди Бо­га и ра­ди ва­ше­го спа­се­ния: вот ра­ди че­го я ре­шил­ся ис­пол­нить ва­шу прось­бу. Спа­се­ние ду­ши ближ­не­го для ме­ня все­го до­ро­же”. Ска­зав это, он веж­ли­во рас­кла­нял­ся и уда­лил­ся в ал­тарь. С тех пор я свя­то ве­рую в свя­тость и нетле­ние свя­тых мо­щей, и это про­ис­ше­ствие со мной по­слу­жи­ло мне уро­ком, что на­до бе­речь­ся раз­го­во­ров с ере­ти­ка­ми и рас­коль­ни­ка­ми» (Ду­ше­по­лез­ные чте­ния, 1879 г., ян­варь).

Тропарь благоверному князю Глебу Владимирскому

глас 4

 

Днесь све́тло красу́ется сла́внейший град Влади́мир,/ име́я в себе́ пребога́тое сокро́вище –/ чудоточа́щия честны́я мо́щи благове́рнаго кня́зя Гле́ба,/ и́миже украша́яся и хваля́ся,/ вселе́нную всю созыва́ет к весе́лию/ и велегла́сно вопие́т:/ о Влады́ко Христе́,/ дарова́вый такову́ю благода́ть уго́днику Твоему́,// его́ моли́твами поми́луй нас.

Перевод: Сегодня светло радуется славнейший город Владимир, имея у себя богатейшее сокровище - источающие чудеса почитаемые мощи благоверного князя Глеба, ими же украшаясь и гордясь, вселенную всю созывает к торжеству и громко взывает: «О Владыка Христос, даровавший такую благодать угоднику Твоему, по его молитвам помилуй нас».

Кондак благоверному князю Глебу Владимирскому

глас 8

 

Взбра́нному и кре́пкому в пра́ведницех,/ правосла́вною му́дростию сия́ющему вели́кому чудотво́рцу,/ благода́рственная воспису́ем ти, благове́рный кня́же Гле́бе:/ я́ко име́я дерзнове́ние у Престо́ла Христо́ва,/ ве́рою чту́щих тя, град и лю́ди сохраня́й моли́твами твои́ми:// ты бо еси́ земли́ Росси́йския похвала́ и утвержде́ние.

Перевод: Храброму и сильному праведнику, православной мудростью сияющему великому чудотворцу, воспеваем с благодарением, благоверный князь Глеб: как имеющий дерзновение у Престола Христова, с верой почитающих тебя, город и людей сохраняй молитвами твоими, ибо ты Российской земли слава и сила.

 

Ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри Мо­ден­ская-Ко­син­ская бы­ла при­ве­зе­на гра­фом Бо­ри­сом Пет­ро­ви­чем Ше­ре­ме­тье­вым в 1717 го­ду из ита­льян­ско­го го­ро­да Мо­де­ны. Ико­на име­ну­ет­ся еще Ко­син­ской по ме­сту сво­е­го пре­бы­ва­ния в Успен­ской церк­ви быв­ше­го под­мос­ков­но­го се­ла Ко­си­но (сей­час рай­он г. Моск­вы). Свя­тая ико­на бы­ла по­жерт­во­ва­на Ко­син­ской церк­ви им­пе­ра­то­ром Пет­ром I.

Чу­до­твор­ный об­раз Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы про­сла­вил­ся мно­го­чис­лен­ны­ми ис­це­ле­ни­я­ми и бла­го­дат­ны­ми зна­ме­ни­я­ми. Так, на­при­мер, в 1848 го­ду жи­те­ли со­сед­них с Ко­си­но се­ле­ний, где сви­реп­ство­ва­ла хо­ле­ра, несколь­ко раз бра­ли чу­до­твор­ную Мо­ден­скую ико­ну для со­вер­ше­ния мо­леб­нов, по­сле ко­то­рых страш­ная бо­лезнь со­вер­шен­но пре­кра­ща­лась.

На иконе Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца изо­бра­же­на сто­я­щей с Бо­же­ствен­ным Мла­ден­цем на ле­вой ру­ке. Спа­си­тель об­ра­щен ли­ком к на­ро­ду, пра­вой ру­кой Он бла­го­слов­ля­ет, а в ле­вой дер­жит сви­ток.

В 1940 го­ду Ко­син­ская (Мо­ден­ская) ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри бы­ла кон­фис­ко­ва­на и пе­ре­да­на в Му­зей ре­ли­гии и ате­из­ма, а за­тем Му­зей древ­не­рус­ско­го ис­кус­ства име­ни пре­по­доб­но­го Ан­дрея Рубле­ва, рас­по­ло­жен­но­го на тер­ри­то­рии Спа­со-Ан­д­ро­ни­е­ва мо­на­сты­ря в Москве. В 1976 го­ду свя­ты­ня бы­ла от­ре­ста­ври­ро­ва­на, по­сле че­го в те­че­ние трех лет на­хо­ди­лась в экс­по­зи­ции Му­зея, а за­тем бе­реж­но хра­ни­лась вплоть до сво­е­го воз­вра­ще­ния в Ко­син­ский храм.

Вто­рое об­ре­те­ние Ко­син­ской (Мо­ден­ской) чу­до­твор­ной ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри со­сто­я­лось 2 июля 1991 го­да. В этот день по бла­го­сло­ве­нию Свя­тей­ше­го Пат­ри­ар­ха Мос­ков­ско­го и всея Ру­си Алек­сия II чу­до­твор­ную ико­ну из за­пас­ни­ков Му­зея тор­же­ствен­но пе­ре­нес­ли во вновь от­кры­тый Со­бор Спа­са Неру­ко­твор­но­го об­ра­за, где она бы­ла освя­ще­на. За­тем со­сто­я­лось тор­же­ствен­ное пе­ре­не­се­ние чу­до­твор­но­го об­ра­за крест­ным хо­дом в Ко­син­ский при­ход. Пе­ред свя­ты­ней был про­чи­тан Ака­фист и от­слу­жен во­до­свят­ный мо­ле­бен, по­сле че­го чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри Ко­син­ская бы­ла вне­се­на в Свя­то-Ни­коль­ский храм и уста­нов­ле­на на спе­ци­аль­ном по­ста­мен­те.

2 июля 1992 го­да, по­сле воз­вра­ще­ния при­хо­ду Свя­то-Успен­ско­го хра­ма, чу­до­твор­ный Ко­син­ский об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри раз­ме­сти­ли в нем, где свя­ты­ня пре­бы­ва­ет и по­ныне.

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Моденская» («Косинская»)

глас 5

 

Ра́дуйся, всего́ ми́ра Засту́пнице/ и спасе́ния на́шего Хода́таице!/ Ты бо принесе́нием чудотво́рныя ико́ны Твоея́/ ра́дость и благослове́ние нам источи́ла еси́./ О, Де́во Всенепоро́чная, Цари́це Всепе́тая!/ Хвале́бную песнь воспева́ем Ти, раби́ Твои́,/ и покланя́емся с любо́вию и мо́лим Тя:/ Влады́чице, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ моли́ся приле́жно Сы́ну Твоему́,/ пода́ти нам грехо́в оставле́ние,/ ми́ру умире́ние// и душа́м на́шим спасе́ние.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Моденская» («Косинская»)

глас 4

 

Я́ко исто́чника живота́ неистощи́маго/ и страсте́й душе́вных и теле́сных всеще́друю Целе́бницу,/ ми́лости и щедро́т бога́тство неоску́дное/ ве́мы Тя, Всепе́тая Влады́чице./ Те́мже со дерзнове́нием к Тебе́ притека́ем и уми́льно вопие́м:/ Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ посети́ нас щедро́тами Твои́ми,/ ми́лости бога́тыя да́руй// и Ца́рствия Небе́снаго сподо́би.

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «МОДЕНСКАЯ» («КОСИНСКАЯ»)

 

Кондак 1

Избранней от всех родов Пресвятей Госпоже Деве Богородице благодарственная пения приносим Ти, раби Твои, яко прославила еси божественный образ Твой чудодействием. Ты же, всемилостивая Владычице, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Икос 1

Ангел множество и вся небесная воинства славят Тебе, Царицу всех Богородицу. Ты же исполнила еси радости души наша милостивным пришествием к нам образа Твоего святаго, в немже залог несумненный Божия благоволения и Твоего небеснаго заступления нам ниспослася. Темже, радующеся, славословим Твое милосердие и песненно Тебе вопием:

Радуйся, благословенная Дево, от всех родов Богом избранная и паче всех возвеличенная; радуйся, Небесная Царице, Господа Бога Мати и Творца всяческих.

Радуйся, яко Тебе вся небесная воинства величают; радуйся, яко Тебе вся колена земная Матерь Божию исповедуют.

Радуйся, яко предстояще славней иконе Твоей, Самой Тебе истинней Матери Божией покланяемся; радуйся, яко силу Твою благодатную сей иконе обильно даровала еси.

Радуйся, отрадо наша и дивное о нас попечение; радуйся, от нужд, печалей и бед непреложное избавление.

Радуйся, любве божественныя явление; радуйся, чудес преславных совершение.

Радуйся, духа уныния и боязни отгнание; радуйся, духа радости и крепости стяжание.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 2

Видящи премилосердная Мати Божия скорбное житие наше, немощи и болезни, благоизволи дати нам в радость и спасение и от всяких бед и напастей ограждение икону Свою святую. Не умолчим никогда, Заступнице наша преславная, о всех Твоих благодеяниих, да не будет под спудом свет чудес Твоих. Сего ради величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, прославляем благочестным пред святым образом поклонением и благодарственне вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумевает достойно песньми духовными восхваляти Тя, Небесная Царице. Ты бо восхотела еси знамение Твоея благодати явити людем во иконе Твоей; в нощном бо видении многим болящим явльшися, Пресвятая Дево, повелела еси молебная пения совершати пред святою иконою Моденскою и омытися в находящемся близ церкве езере. Болящии же деяху с верою повеленная и чудесно исцеляхуся. Мы же, с любовию прославляюще Тя, помощницу нашу всеизрядную, немолчными гласы вопием:

Радуйся, Своим пришествием нас обогащающая; радуйся, всех прибегающих под кров Твой приемлющая.

Радуйся, раны греховныя благоутробно врачующая; радуйся, праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляющая.

Радуйся, терпеливых страдальцев дары благодатными ущедряющая; радуйся, к покаянию нас призывающая.

Радуйся, грешных молений не отвергающая; радуйся, желания богоугодная исполняющая.

Радуйся, радость скорую подающая; радуйся, на смиренныя призирающая.

Радуйся, врагов наших видимых и невидимых побеждающая; радуйся, любящия и чтущия Тя от всяких бед избавляющая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 3

Силою свыше обогатившеся цельбоносною иконою Богоматере, приидите и видите божественное сокровище, всем прибегающим дары чудес обильно подающее. Что убо воздадим Господеви, сицевое человеколюбие нам явившему, чудотворный образ сей, яко небесный дар, нам ниспославшему и верных просветившему, вопиющих Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи богатство милосердия неоскудное, от пречистыя Твоея иконы токи чудес источила еси, Владычице, болящим исцеление, страждущим ослабу и всем вся полезная подавающи. Мы же, памятующе выну покров Твой, молим Тя: Всемилостивая Госпоже Дево Богородице, одержими есмы печальми, не остави убо до конца погибнути рабом Твоим, но ускори изъяти от настоящия скорби и печали вопиющих к Тебе:

Радуйся, принесением честныя Твоея иконы тьму лютых обстояний от нас отгоняющая; радуйся, пораженных различными недуги чудесно исцеляющая.

Радуйся, от врат смертных неисцельно болящих к жизни возвращающая; радуйся, горестию телесных страданий вечных мук избавляющая.

Радуйся, скорбьми грехи наша очищающая; радуйся, печалию немощи душевныя врачующая.

Радуйся, ожесточенно враждующих примиряющая; радуйся, прилоги врага отражающая.

Радуйся, во всяких скорбех и печалех небесную отраду в сердца наша изливающая; радуйся, от разорения, плена и лютыя смерти всех уповающих на Тя свобождающая.

Радуйся, злосмрадие страстей и похотей наших всемощным мановением укрощающая; радуйся, самых отчаянных грешников из рова погибели исхищающая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 4

Бурю смятений и раздоров, врагами воздвигнутую в стране нашей, умири, Владычице, да не погибнем в беззакониих наших. Огради нас иконою Твоею от враг видимых и невидимых, и тако, укрепляеми Тобою, до конца живота своего вопием Создателю нашему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше ближнии и дальнии о дивнем чудеси святыя иконы Твоея, Пречистая Владычице, со усердием многим притекаху к цельбоносному Твоему образу, приемлюще от него дары неисчетных Твоих благодеяний. Темже и мы, аще и недостойни суще, со благоговением и радостию поклоняемся сему чудному образу Твоему и достодолжно Тя песньми ублажаем:

Радуйся, свитче божественный, в немже перстом Божиим написася Слово; радуйся, от начала веков во главизну нашего спасения предъизбранная.

Радуйся, скиние, Духом Святым осененная; радуйся, Благодатная, всеми добродетельми преукрашенная.

Радуйся, вся ангельския чины превосходящая; радуйся, блаженное чрево, невместимаго всеми Бога вместившее.

Радуйся, яко млеком Твоим питала еси Питателя вселенныя; радуйся, Мати преблагословенная.

Радуйся, от небесных славимая и от земных хвалимая; радуйся, мира горняго первейшее украшение.

Радуйся, маслино, елеем милосердия нас умащающая; радуйся, чудо чудес Одигитрие, на путь спасения нас наставляющая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 5

Яко лучезарную звезду, чудотворную икону Матере Твоея показал еси нам, Господи; ибо, взирающе на образ Ея телесныма очима, умом и сердцем к Первообразней возвышаемся. О пречудная Мати Света! Огнем небесным коснися смущенныя души моея и исполни ю веры непостыдныя, надежды известныя и любве нелицемерныя, да всегда пою и славлю Тя, святейшую Матерь всесильнаго Бога, вопия Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше преславную икону Твою, Пречистая, со умилением уразумеша вси неотступный покров Твой и милостивое о нас промышление. Тебе, благую Заступницу нашу, прилежно молим: заступи, покрый и соблюди нас от бед, озлоблений и падений греховных, осени благодатию Твоею, да, отвергше горечь греха, сладость благочестия обрящем и, на истинную стезю добродетели и спасения наставляемии, зовем Ти:

Радуйся, яко чудес и целеб подательнице; радуйся, у Господа спасения нашего ходатаице.

Радуйся, иноков благоподвизающихся всемощная покровительнице; радуйся, всех христиан вожделенная помощнице.

Радуйся, неразумных премудрая вразумительнице; радуйся, целомудрия и воздержания незримая охранительнице.

Радуйся, скорая в бедах и печалех утешительнице; радуйся, заблудших наставнице.

Радуйся, всех немощных целительнице; радуйся, грешных споручнице.

Радуйся, погибших взыскание; радуйся, нечаянная грешных радосте.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 6

Проповедуют милости Твоя, Богомати, вси концы вселенныя, ибо честным покровом Твоим покрываеши и защищаеши весь род христианский, и, ведуще Тя воистину помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему богоноснеи руце за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу, Тобою нас спасающему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия неизреченная благодать от цельбоносныя Твоея иконы, Пресвятая Дево, пред неюже, со слезами припадающе, молим: всесильная рода нашего Заступнице и Помощнице, отжени облак нашедших на ны искушений и всяких злокозненных действий врагов наших видимых и невидимых и мирное устроение обуреваемым напастьми даруй, на Тя бо все упование возлагаем и умиленно Тебе зовем:

Радуйся, образ Твой чудотворный в утешение и исцеление дати нам изволившая; радуйся, всемощным Твоим заступлением от бед нас избавляющая.

Радуйся, искушаемым руку помощи простирающая; радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая.

Радуйся, от треволнения моря житейскаго кающихся спасающая; радуйся, всем потребным ко благочестию снабдевающая.

Радуйся, зависть и коварство на нас злых человек премудро разрушающая; радуйся, лживых провидцев и суетная гадания посрамляющая.

Радуйся, чистотою Твоею чистому житию нас научающая; радуйся, окаменение сердечное умягчающая.

Радуйся, хладность душевную благодатно согревающая; радуйся, верных пастырей Святыя Церкве укрепляющая и вразумляющая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 7

Хотя явити велию любовь Свою к людем Человеколюбец Господь, Тебе, Матерь Свою пренепорочную, покров и защиту роду христианскому дарова, да будеши печальным утешение, скорбящим радование, отчаянным надежда, вечныя муки Своим ходатайством избавляющая и к небесному веселию всех приводящая вопиющих непрестанно гласом хваления Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 7

Проповедник неизреченных чудес Твоих, Владычице, явися храм сей, святою иконою Твоею украшенный. Попущением бо Божиим, грех ради человеческих, все благолепие его некогда погибе, икона же чудотворная руками безбожных изъята бысть, но милостию Божиею уцеле и паки возвращена бысть в храм, идеже ныне честно пребывает. Мы же, неизреченному смотрению Твоему дивящеся, радостно взываем Ти:

Радуйся, в годину напастей и испытаний чудотворную икону Свою во утешение нам сохранившая; радуйся, скорбная сердца наша вторым обретением образа Твоего возвеселившая.

Радуйся, новую милость и новую благодать сим в Церкви являющая и тем путь спасения показующая; радуйся, осенением святыя Твоея иконы злых духов мечтания от нас удаляющая.

Радуйся, непочитающих иконы Твоея святыя, яко прах, от лица земли развевающая; радуйся, юродивую мудрость века сего посрамившая и ослепленных ею на путь правый наставляющая.

Радуйся, светом Христова учения тьму неверия прогоняющая; радуйся, временным наказанием невежд умудряющая.

Радуйся, прославляющих Тя прославляющая; радуйся, Твоим ходатайством грехи наша прощающая.

Радуйся, Твоим молением печали наша утоляющая; радуйся, Тя на помощь призывающих и имя Твое славящих спасающая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 8

Дивное чудо зрим, егда чудотворная икона Твоя, Владычице, с песньми духовными приносится в храм Господень. Торжествуйте вси, зряще несомую икону Царицы Небесныя, от неяже токи чудес с верою приходящим источаются, недуги врачуются и скорби утоляются. Сего ради, прославляюще Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Всем вся благая и спасительная даруеши от святыя чудотворныя иконы Твоея, Богомати Пречистая, юже, яко сокровище многоценное, зряще, со гласом радования и благодарения взываем: Кто не ублажит Тя, о Мати наша милосердная! Кто не воспоет Твоя славная чудеса! И мы, грешнии, любовию к Тебе побеждаеми, отверзаем недостойная уста своя на похвалу Тебе сицевую:

Радуйся, всежелательное всего мира зрение; радуйся, неподвижимое веры благочестия основание.

Радуйся, всесветлое благодати познание; радуйся, жезле Ааронов, прозябший нетление.

Радуйся, светильниче, на свещнице превышнем поставленный; радуйся, лествице небесная, Иаковом предвидимая.

Радуйся, благородная отрасле богоизбраннаго рода Давидова; радуйся, палато Духа Пресвятаго.

Радуйся, огненный престоле невидимаго Царя; радуйся, честнейшая и славнейшая без сравнения всех небесных сил.

Радуйся, прекраснейшая всех дщерей человеческих; радуйся, воистину присноблаженная и пренепорочная.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 9

Всякое естество удивися неизреченному действу силы Твоея, Дево Пренепорочная, егда, многомощно свирепствовавшей холере в Косине и окрестных селениих его, приносима бываше сия чудотворная икона. Заступлением Твоим, всемилостивая Владычице, недузи отступаху, людие же, исцеление получивше, вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумеют воспети по достоянию силу благодати, Тобою иконе сей дарованную. Кая ли песнь сладкопевца достойна будет восхвалити вся чудеса Твоя, яко принесением иконы Твоея во всяко место благодеяния различна источаются, долгонедужныя и разслабленныя исцеляются? Человецы же, Тобою тако помилованнии, из глубины души взывают Ти:

Радуйся, предстательнице к Богу, мир от бед спасающая; радуйся, милости сокровище многоценное нам открывающая.

Радуйся, безчисленныя щедроты всем подавающая; радуйся, почитати Тя нас научающая.

Радуйся, ко спасению и восприятию благ вечных наставляющая; радуйся, нераскаянных грешников к покаянию обращающая.

Радуйся, хулителей святыя православныя веры невидимо карающая; радуйся, иконою Твоею, яко столпом огненным, мрак греха отгоняющая.

Радуйся, от междоусобныя брани охраняющая; радуйся, вражия козни расторгающая.

Радуйся, Русь православную возлюбившая; радуйся, веру истинную в ней утвердившая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 10

Спасения ищуще, к Тебе прибегаем, милосердная Мати, и, чудотворную Твою икону ныне обстояще, со благоговением и верою чествуем, ибо всем покланяющимся Тебе скорое вспоможение подаваеши и во иных градех и весех чтущих Тя полезное прошение исполняеши. Темже, воспоминающе неисчетная чудотворения Твоя, вопием всемогущему Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси Ты, ограждающая нас от всяких болезней, всем с верою призывающим Тя в помощь, Пресвятая Дево Богородице. Ты бо, Владычице, младенцу, зело страждущему, исцеление даровала еси. Сего ради, прославляюще Твое Матернее милосердие, благодарственными усты вопием Ти вси из глубины души:

Радуйся, яко принесением иконы Твоея болезни лютыя прекращающая; радуйся, всем во всякой потребе вся полезная и благая подавающая.

Радуйся, добрыя обеты приемлющая; радуйся, призывающих Тя заступающая.

Радуйся, сумнящихся утверждающая; радуйся, супругом любовь и согласие подавающая.

Радуйся, матерей детородящих скоро и безболезненно разрешающая; радуйся, чад их благодатно охраняющая.

Радуйся, скорбным вдовицам и сирым помогающая; радуйся, пагубныя удары грома и молнии от нас отводящая.

Радуйся, яко огнь, поядающий домы и пажити людския, росою молитв Твоих угашаеши; радуйся, благая домостроительнице, житие наше добре устрояющая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 11

Пение наше, аще бы было и тьмочисленное, не довлело бы к достойному прославлению милостей Твоих, всехвальная Владычице, яже непрестанно изливаеши роду человеческому. Мольбу безчадных супругов, пришедших к чудотворней иконе Твоей, не оставила тщетну, но даровала еси им милость деторождения. Обаче, да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с любовию вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоприемную свешу, зрим Твою честную икону, Пречистая и Преблагословенная Дево Богородице. Невещественный же в душах наших возжигающи огнь любве к Тебе, Всеблагая, приими веру и усердие наше, направи на стези истины путь наш, умоли Господа и Сына Твоего, да спасет нас, имиже весть судьбами, да не погибнем в нераскаянии о гресех наших, и услыши моление к Тебе взывающих:

Радуйся, иконою Твоею нам благодеющая; радуйся, Матерния щедроты Твоя на нас изливающая.

Радуйся, греховныя помыслы властно отгоняющая; радуйся, маловерных вразумляющая.

Радуйся, неверных смыслы просвещающая; радуйся, милосердие Божие разумети нам помогающая.

Радуйся, страх Божий в сердца верных влагающая; радуйся, о храмех Божиих попечение имущих духовною радостию утешающая.

Радуйся, от сна лености нас возставляющая; радуйся, омраченных светом богопознания и благочестия озаряющая.

Радуйся, блага земная, суетная и скоропреходящая, презирати нас научающая; радуйся, к небесным и вечным сокровищем умы и сердца наша возводящая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 12

Благодать Божия, присущая святей иконе Твоей, пречудная Царице Богородице, влечет к ней всех скорбящих и обремененных, и, радость сии получивше от сего источника Твоих милостей и щедрот, благодарно вопиют благих подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, Богородице, яко неисчерпаемый источник милости, яко неистощимую реку чудес и, прибегающе к Твоему всесильному заступлению, взываем, помощи Твоея просяще: буди нам, всеблагая Владычице, покров и защищение и в день кончины нашея, и егда имамы предстати на суд страшному престолу Сына Твоего, да не постыдимся во уповании нашем, еже по Бозе крепко на Тя возлагаем, вопиюще:

Радуйся, любовь к Тебе имущим врата райская отверзающая; радуйся, на милость к нам грешным Господа преклоняющая.

Радуйся, на путь исправления заблуждающихся направляющая; радуйся, согрешающих покаяние милостиво приемлющая.

Радуйся, во дни скорби люди Твоя укрепляющая; радуйся, в час смертный тьму вражию от нас отгоняющая.

Радуйся, безболезненную и мирную кончину устрояющая; радуйся, вечнаго царствия у Сына Твоего и Бога нашего всем нам просящая.

Радуйся, Тобою бо нисходит к нам Божие благоволение; радуйся, грехов наших непоминовение.

Радуйся, от власти князя воздушнаго свобождение; радуйся, геенны вечныя избавление.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею благодать и милость нам являющая.

Кондак 13

О всепетая и всемилостивая Мати, приими ныне молебное пение наше, пред чудотворною иконою Твоею с верою и благоговением Тебе возносимое. Призри милостивно на веру и упование наше и всесильными Твоими молитвами избави нас от всякия напасти, болезни, внезапныя смерти и сподоби в блаженстве вечном со всеми святыми хвалу Богу воспевати: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел множество…» и 1-й кондак «Избранней от всех родов…».

Молитва

О премилостивая и пречудная Света умнаго Мати, достойно славимая и праведно от всех горних чинов ублажаемая, яко без сравнения их превосходящая, Бога и Творца всяческих рождшая! Благодарим Тя о всех благодеяниих Твоих, яже благоволила еси явити нам преславным принесением чудотворныя Твоея иконы. Кое благохваление пришествию Твоему сотворим, недоумеваем, точию удивляемся, величающе Твое милосердие, еже на нас показала еси. Темже и мы, грешнии, со страхом и радостию припадающе к цельбоносной иконе Твоей, благодарственно вопием Ти: о всесильная рода нашего Помощнице! Услыши нас, молящихся Тебе, и яви милость Твою; се бо, на пречистый образ Твой взирающе, яко живей Ти с нами сущей, молим Тя усердно: не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения, даруй нам вся потребная к животу и благочестию, избави нас от скорбей, бед и всяких болезней, наипаче же от смертоносныя язвы и пагубы, от навета злых человек и всякаго обстояния. Соблюдай и спасай нас благодатию Своею, Владычице, от тлетворных учений неверия и суеверия, от лукавых совращений. Сохрани нас и отечество наше от всяких крамол, нестроений и злых развращений, врагами веры православныя воздвизаемых. Сподоби же нас, всеблагая Заступнице наша, благочестно житие сие земное совершити, христианскую безболезненную, непостыдную, мирную кончину получити и Небесное Царствие наследовати, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.